Diskutera – Tidernas bästa japanska spel är...
Bubble Bobble.
Måste hålla med där
Får nog tametusan sålla mig till fanskaran av Super Mario World. Mer magi än så när man var knodd gick knappt å hitta. Det håller ju dessutom precis lika bra idag.
Ska man välja ett nyare spel så ligger nog Death Stranding väldigt bra till. Är helt klart spelet som på senare år satt mest avtryck hos mig.
Har än så länge inte spelat ett enda spel från Japan jag tycker är bra.. Det är kanske något med mig och japanska spelutvecklares vision som inte klickar, har testat allt från Dark Souls,Final Fantasy, Super Mario, Monster Hunter, Resident Evil. Jag tycker det är lite tråkigt att jag inte fastnar för något då så många hyllar dessa spel.
Zelda a link to the past
Jo, men det är självklart detta! Ett av mina absolut varmaste barndomsminnen, överlägset allt annat. Japan har tusentals fantastiska spel, men inget kan mäta sig med det avtryck A Link to the Past lämnat.
Nu sova!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]