Nintendo har shadow-släppt Fire Emblem Shadows
Jag testade fire emblem Heroes på mobilen i syfte att tjäna silvermynt.
Extremt tråkigt spel men fördelen är att det finns en auto knapp så spelet spelar sig själv. Behöver bara dimma ner skärmen, stänga av ljudet och håva in silvermynten.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Laddade ner direkt vid släppet och har spelat några timmar. Det kommer säkert att dö ut för mig efter några dagar, beroende på hur girigt spelet blir till slut. Men jag har kul än så länge. Karaktärsdesignen är suverän och storyn riktigt intressant och rolig. Det är väl egentligen gameplay som bara är "okej".
Man är alltid tre som spelar och karaktärerna rör sig automatiskt, medans du väljer attackerna. Två är goda och en spelar skurk. Första omgången är en strid mot enklare fiender där den som är skurken både ska försöka försvaga sina medspelare och samtidigt inte bli påkommen. Det blir en balans av att hjälpa och sabotera för laget. Sedan röstar alla på vem de tror är skurk, precis som i Maffia, Among us eller liknande spel. De som gissar rätt får extra liv med sig in i andra omgången. Då ska de två goda försöka besegra spelaren som var skurken. Beroende på hur bra det gått för den goda sidan innan så kan de ha upp emot två extraliv vardera.
Matcherna är snabba och idén är inte helt dum. Men insatserna i varje match är så låga att du som spelare aldrig behöver bry dig nämnvärt ifall du förlorar eller vinner. Det kan så klart förändras i framtida uppdateringar.
Alltså mängden skitspel på mobiler är skrämmande. Är ens 10% av alla mobilspel nåt att hänga i granen?
Rätt konstigt att man har en plattform som är kraftfull och finns i allas händer, ändå lyckas få faktiskt leverera något vettigt till plattformen, när potentialen att nå ut till miljontals kunder finns inom räckhåll.