FZ High Score säsong 6 – ny säsong är igång!

Red Dead Redemption 2 är GTA-pennan Dan Housers Rockstar-favorit

Robot
Red Dead Redemption 2 är GTA-pennan Dan Housers Rockstar-favorit

GTA 3 hjälpte krisande Take-Two, säger avhoppade Rockstar-medgrundaren i ovanlig intervju.

#bully, #dan-houser, #gta, #gta-v, #gta-vi, #red-dead-redemption, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games

Medlem

Håller med honom.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Håller med honom.

Jag gillar att du håller med honom. Jag håller med dig om du håller med honom och tilsammans hålls vi åt

Redaktör
Skrivet av Saurfange:

Jag gillar att du håller med honom. Jag håller med dig om du håller med honom och tilsammans hålls vi åt

Nä du, det där håller jag inte med om!

signatur
Medlem

Ibland känns det svårt att kora det bästa spelet som jag någonsin har spelat, men fan vet om det inte ändå är RDR2. Med 5 genomspelningar på drygt 600h är det ett otroligt svårslaget spel för mig. Minns fortfarande tårarna som inte ville sluta rinna i första genomspelningen mot slutet.

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem
Skrivet av KuShO:

Ibland känns det svårt att kora det bästa spelet som jag någonsin har spelat, men fan vet om det inte ändå är RDR2. Med 5 genomspelningar på drygt 600h är det ett otroligt svårslaget spel för mig. Minns fortfarande tårarna som inte ville sluta rinna i första genomspelningen mot slutet.

5 gånger !?!?!? wow imponerande, jag har inte orkat köra igenom det en gång ens..

Medlem

varför kunde dom inte ha gjort det nån single player dlc då eller faktigst fokuserat på multiplayern som med GTA V

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Medlem

Jag har inte heller orkat spela igenom hela RDR2. Det är ett fantastiskt spel men fastnade bara inte

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Att uppleva en helt öppen värld i GTA 3 var nog bland det fräckaste jag varit med om i spelväg. Helt sinnes att dom nästan konkade, tänk hur annorlunda spelbranchen varit om 3an aldrig kom ut

Medlem

Canis Canem Edit behöver ingen uppföljare. Jag spelade om det nyligen och det är galet kul. Förvånansvärt atmosfäriskt också. När man springer ner mot stan så slår det mig att så borde skräckspel se ut nu. Som de gjorde förr. Silent Hill t ex.

GTA 4 var verkligen GTA på ett nytt sätt. Otroligt skön New York-känsla.

Medlem
Skrivet av Workout51:

Jag har inte heller orkat spela igenom hela RDR2. Det är ett fantastiskt spel men fastnade bara inte

Det har fantastisk atmosfär. Spelet är för långt dock. Ett parti kunde de ha skippat helt.

Slaget: Team FZ

En dag ska jag testa på RDR2, det ligger i backloggen som mycket annat.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Storyn är bra men spelet är väldigt segt och sista timmarna var jag redigt less, ville bara får avsluta spelet.

Personligen så hade jag gärna sett att de gör en uppföljare på Bully. Tycker det spelet är Rockstars mest underskattade spel.

signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming
Skrivet av scaryfoot:

Canis Canem Edit behöver ingen uppföljare. Jag spelade om det nyligen och det är galet kul. Förvånansvärt atmosfäriskt också. När man springer ner mot stan så slår det mig att så borde skräckspel se ut nu. Som de gjorde förr. Silent Hill t ex.

Kanske hade mått bra av en remaster? 😉

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kanske hade mått bra av en remaster? 😉

Vet inte. Jag tycker det funkar bra som det är, laddade ner till PS4. Men det kan nog funka om man gör det rätt. Jag gillar Tomb Raider Remastered. Men det är nåt speciellt med originalet

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

5 gånger !?!?!? wow imponerande, jag har inte orkat köra igenom det en gång ens..

Det är ju bara galet!

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem
Skrivet av KuShO:

Jag är faktiskt lite avundsjuk. Jag borde köra igenom det en gång till. Jag tror att jag har maxat alla yrken i onlinedelen åtminstone.

Medlem
Skrivet av KuShO:

Det är ju bara galet!

Brukar bli sugen o spela det ibland när jag sett någon bra Cowboy film. Spelar runt 10-20timmar, jagar massa djur för att uppgradera campet sen tröttnar jag. Bra grafik, fina miljöer men spelet är inte "intressant" eller roligt.
Spelet är säkert bra, men inget för mig, även om jag ibland föröker intala mig själv det.

Medlem

RDR2 för mig är överlägset. Jag var helt uppslukad. Satt på lunchrasterna och googlade efter saker man kan göra eller leta efter ungefär som om jag skulle leta aktiviteter på Tripadvisor för en lång backpackingresa.

Enligt min fru vaknade jag upp på natten och berättade för henne hur långt jag hade ridit på hästen genom att visa sträckan mellan mina händer.

Men jag orkade verkligen bara spela igenom det en gång. Sedan dess har jag haft svårt att fastna för spel för det alla öppna världar känns så olevande i jämförelse.

Medlem

RDR2 är ett av världens absolut bästa spel även om grundstoryn är betydligt bättre i originalet.

GTA är i jämförelse ett av världens mest hormonstinna och i sina stunder kanske roligaste spel, men inte direkt något man myser runt i och plötsligt slås av de underbara vyerna man har framför sig.

Trots en ganska seg och stundtals oinspirerande handling är världsbygget i RDR2 fullständigt fenomenalt. Level design på den skalan måste ha tagit oerhört lång tid för allting känns väldigt genomarbetat. Att bestämma hur stigarna skulle ringla sig genom diverse skogsdungar lär ha tagit betydligt längre tid än att skriva storyn, utan att ödsla mer tid åt att kommentera den.

Jag har egentligen aldrig gillat Rockstars sätt att göra quests och det gäller både för GTA och RDR. GTA har för mig alltid varit ett spel där man tar ut svängarna och ägnar sig åt maximalt fanskap, vilket är kul på sitt sätt, så där spelar det inte lika stor roll att quest-systemet är urkasst. Man lallar runt och gör lite vad man känner för oavsett.

Trots samma spelmotor med samma fundamentala brister är det två väldigt olika spelserier. RDR2 är ett av de få spel jag önskar att jag kunde få uppleva för första gången igen. GTA3 är ett annat av dem, men mer utifrån vad det introducerade rent tekniskt än själva innehållet.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

RDR2 är ett av världens absolut bästa spel även om grundstoryn är betydligt bättre i originalet.

GTA är i jämförelse ett av världens mest hormonstinna och i sina stunder kanske roligaste spel, men inte direkt något man myser runt i och plötsligt slås av de underbara vyerna man har framför sig

Jag tycker de har en speciell atmosfär. Det slog mig när jag spelade San Andreas och åkte omkring på vischan med countrymusik på radion och regnet öste ner. Det orange skenet i skymningen både i Los Santos och bland bergen.
I femman är det många gånger jag stannat i närheten av stranden och vridit kameran och njutit av ljuset och omgivningarna.
Vice City och fyran har också såna ögonblick.

Medlem

Jag älskar GTA-serien och har varit med sedan det allra första spelet. Men jag håller helt klart med om att RDR2 är Rockstars bästa spel.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag tycker de har en speciell atmosfär. Det slog mig när jag spelade San Andreas och åkte omkring på vischan med countrymusik på radion och regnet öste ner. Det orange skenet i skymningen både i Los Santos och bland bergen.
I femman är det många gånger jag stannat i närheten av stranden och vridit kameran och njutit av ljuset och omgivningarna.
Vice City och fyran har också såna ögonblick.

Det är nackdelen med spel som utspelar sig i en gammal tidsepok att man inte får just den känslan med radion. Halva grejen med GTA ju

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av Workout51:

Det är nackdelen med spel som utspelar sig i en gammal tidsepok att man inte får just den känslan med radion. Halva grejen med GTA ju

Ja, det är en annan känsla med Red Dead. Där är det mest naturen man hör när man rider runt. Tycker båda spelserierna fått till det bra med atmosfären och omgivningarna.

Skrivet av scaryfoot:

Ja, det är en annan känsla med Red Dead. Där är det mest naturen man hör när man rider runt. Tycker båda spelserierna fått till det bra med atmosfären och omgivningarna.

När det väl är musik i Red Dead så är det för att sätta stämningen i den finstämda handlingen.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

RDR2 är nummer 1 av alla spel jag känner till och som jag spelat. Den är i särklass bästa spelupplevelsen någonsin för min del.

Jag har bara en genomspelning men där har jag spenderat många timmar och har 97 %.

Att bara sätta sig på hästen och rida runt utan att ha bråttom och så stöter man på både det ena och andra vilket gör resan till en upplevelse i sig, eller stå vid en flod och fiska medan solen går ned och naturen lever sitt liv runt omkring, det finns inget annat spel som gör det så bra.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Brukar bli sugen o spela det ibland när jag sett någon bra Cowboy film. Spelar runt 10-20timmar, jagar massa djur för att uppgradera campet sen tröttnar jag. Bra grafik, fina miljöer men spelet är inte "intressant" eller roligt.
Spelet är säkert bra, men inget för mig, även om jag ibland föröker intala mig själv det.

Såg Godless för ett tag sen, en av de bästa western jag sett.

1
Skriv svar