Microsoft dementerar att Xbox-hårdvara läggs ner

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Ah trist att det inte fungerar för dig, för mig fungerar alla xbox 360 bra för mig. Men jag skulle ge det här en chans ; https://www.pcguide.com/news/your-favorite-xbox-360-games-cou...

Inte funkar för mig? Det funkar inte för någon då Microsoft inte erbjuder konsolspel på Xbox store på PC.

Det där du länkade är inte Microsoft onlinebutik.

Och det där är ett fan made program, inte av microsoft. Det är närmare en emulator än att microsoft erbjuder det.

Eller kan du ladda ner alla dina köpta digitala xbox 360 från microsoft store på PC? Nej det kan du inte. Har du köpt alla xbox 360 spel?

Det går att spela alla PS3 spel på pc också, det mesta är olagligt och det är absolut inget Sony erbjuder.

Medlem

Jag är ett stort xbox fan och jag litar inte på något som Microsoft säger i nuläget.

Avstängd
Skrivet av Siegfried:

Inte funkar för mig? Det funkar inte för någon då Microsoft inte erbjuder konsolspel på Xbox store på PC.

Det där du länkade är inte Microsoft onlinebutik.

Och det där är ett fan made program, inte av microsoft. Det är närmare en emulator än att microsoft erbjuder det.

Eller kan du ladda ner alla dina köpta digitala xbox 360 från microsoft store på PC? Nej det kan du inte. Har du köpt alla xbox 360 spel?

Det går att spela alla PS3 spel på pc också, det mesta är olagligt och det är absolut inget Sony erbjuder.

Nej exakt, eftersom microsoft aldrig lovat att man ska kunna spela xbox360 spel på pc? Du kan ju inte direkt spela dina super nintendo på en switch. Du får nog inte ens in kassetten.
Men du kan spela alla xbox360 spel om du följer länken. Men alla andra xbox spel går att spela på PC.

Medlem

Nej exakt, eftersom microsoft aldrig lovat att man ska kunna spela xbox360 spel på pc? Du kan ju inte direkt spela dina super nintendo på en switch. Du får nog inte ens in kassetten.
Men du kan spela alla xbox360 spel om du följer länken. Men alla andra xbox spel går att spela på PC.

Alla spel går att spela på PC, men oftast inte på laglig väg.

Sen heter det Xbox Store och då borde man kunna spela Xbox spel.

Rog Xbox Ally har till och med Xbox i namnet och Microsoft erbjuder inte Xbox spel till den. Rog ally kallas ofta en bärbar konsol när det absolut inte är en bärbar konsol. Men microsoft lär skrota konsolsattsningen och göra en pc med Xbox Overlay, sälja det som konsol fast det absolut inte är en konsol.

Om microsoft inte erbjuder en ny konsol där man kan spela sina konsolspel försvinner de när de stänger shoppen.

Xbox är heller inte offlinevänligt där en stor del av spelen kräver nerladdning även från skiva.

Till skillnad från Xbox Series funkar Super Nintendo utan problem utan vare sig ett konto eller internetanslitning där spelen inte är låsta till något konto.

Jag skrev att konsolspelen inte funkade på pc i xbox appen och du länkade Xbox appen, som fortfarande inte kan spela konsolspel.

Du kan inte jämföra vad microsoft erbjuder med fanmade programvara som är i legal gråzon.

Det går utmärkt att spela super nintendo helt lagligt på switch, de går inte att köpa men spelen jag köpte till switch 1 funkar till switch 2, både kassetter och digitala.

Medlem

Vill bara flika in att spela xbox-spel på en pc mha en emulator är fullt lagligt. Så länge du någon gång har köpt spelet. Detsamma gäller snes vars kassetter faktiskt går att läsa av direkt av en pc med rätt verktyg.
Sådär, nu ska besserwissern göra sig redo för jobbet.

Avstängd
Skrivet av Siegfried:

Rog Xbox Ally har till och med Xbox i namnet och Microsoft erbjuder inte Xbox spel till den. Rog ally kallas ofta en bärbar konsol när det absolut inte är en bärbar konsol. Men microsoft lär skrota konsolsattsningen och göra en pc med Xbox Overlay, sälja det som konsol fast det absolut inte är en konsol.

Om microsoft inte erbjuder en ny konsol där man kan spela sina konsolspel försvinner de när de stänger shoppen.

Xbox är heller inte offlinevänligt där en stor del av spelen kräver nerladdning även från skiva.

Till skillnad från Xbox Series funkar Super Nintendo utan problem utan vare sig ett konto eller internetanslitning där spelen inte är låsta till något konto.

Jag skrev att konsolspelen inte funkade på pc i xbox appen och du länkade Xbox appen, som fortfarande inte kan spela konsolspel.

Du kan inte jämföra vad microsoft erbjuder med fanmade programvara som är i legal gråzon.

Det går utmärkt att spela super nintendo helt lagligt på switch, de går inte att köpa men spelen jag köpte till switch 1 funkar till switch 2, både kassetter och digitala.

Du kan spela Xbox spel från Xbox Store. Inte dom som är 20 år gamla men alla dom andra.
Det som finns i länken är ju inte olagligt ? Har du väl köpt xbox360 spelen så du kan visa upp med kvittot så har du betalat microsoft värdet av spelen. Bill gates skulle ge dig en tumme upp. Det är synd att du inte får xbox appen att fungera. Jag tror du behöver göra en clean restart och sen uppdatera dina drivrutiner. Kanske dags för windows 11 om din dator klarar av det. Din cpu var lite i det klenaste laget senaste du pratade om dina datorproblem.

Avstängd
Skrivet av Siegfried:

Stängde inte nintendo ner sin estore för typ wiii förra året? Eller var det switch U? Deras konsoler är alla väldigt lika varrandra

Medlem

Stängde inte nintendo ner sin estore för typ wiii förra året? Eller var det switch U? Deras konsoler är alla väldigt lika varrandra

Wii U. Man har även stängt ned butikerna till 3DS/DS. Switch är arvtagaren till båda dessa maskiner.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Wii U. Man har även stängt ned butikerna till 3DS/DS. Switch är arvtagaren till båda dessa maskiner.

Men det går ju fortfarande att ladda ner spelen du har köpt. Även på gamla wii.

Medlem

Och jag som älskar Xbox bara JUBLAR!! av denna nyheten.

signatur

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag är ett stort xbox fan och jag litar inte på något som Microsoft säger i nuläget.

Samma här.
Jag kan inte låta bli att försöka fundera ut deras strategi.

• Dom har höjt priset på hårdvaran två gånger nu, helt ologiskt då dom har gått minus i försäljning sedan andra året. Höjningen lär ju inte direkt dra in mer folk.

• Dom har höjt Game Pass 2 gånger nu, varav nu står dom på tronen med av dom dyraste prenumerationerna någonsin.

• Dom har höjt priset på deras First-party spel med 100kr

• Dom har ett 10års kontrakt med AMD för kommande konsoler

Dom måste snart sätta sig i damage control och vinna tillbaka konsumenterna.
Annars kommer deras nästa konsol ha mindre sålda konsoler än Dreamcast.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

Du kan spela Xbox spel från Xbox Store. Inte dom som är 20 år gamla men alla dom andra.
Det som finns i länken är ju inte olagligt ? Har du väl köpt xbox360 spelen så du kan visa upp med kvittot så har du betalat microsoft värdet av spelen. Bill gates skulle ge dig en tumme upp. Det är synd att du inte får xbox appen att fungera. Jag tror du behöver göra en clean restart och sen uppdatera dina drivrutiner. Kanske dags för windows 11 om din dator klarar av det. Din cpu var lite i det klenaste laget senaste du pratade om dina datorproblem.

Xbox appen fungerar perfekt på min dator men finns inte spelen i utbudett på Xbox appen kan man inte spela spelen, jag kan inte utnyttja funktioner som inte finns ens om datorn had ekostat 100000kr.

Min dator klarar Halo Infinite, det finns i utbudet, varför skulle min dator intenklara rare replay då? För det är ett konsolexklusivt spel. Ett gammalt Xbox One spel som inte går att spela via Xbox appen på datorn.

Rock band kommer jag inte åt heller. Det är inte hur kraftfull datorn är som är problemet, problemet är att jag inte kan komma åt Xbox utbudet på datorn eftersom de spelen inte är stämplade play anywere. Play anywere är spelen som funkar både på dator och PC. Story of seasons har till och med en pc version och en konsolbersion på xbox store, köper man pc versionen går den inte att spela på xbox, köper man xbox versionen finns den inte på PC.

Det känns som du bara trollar.

Skulle inte min laptop med 3080 grafikkort eller Rog Ally X klara spel från Xbox One när xbox one knappt är starkt som ett 1060 grafikkort?

Långt ifrån alla Xbox spel ärnplay anywere. Jag har Jedi survivor till Xbox men det är origin versionen som är tillgänglig på Xbox Store, INTE xbox versionen.

Även om man äger spelet är det fortfarande olagligt att ladda ner det till datorn för att spela konsolversioner, även om du har köpt 20 exemplar.

Eftersom spelen är digitala på konsol så är de inte så lätt att göra en laglig kopia på dessa. Man äger inte ens spelen då det är licenser. Man har köpt en licens för att få använda spelen.

Medlem

Nintendo går inte runt och kallar allt en switch, Microsoft kallar ju kylskåp för Xbox fast de inte kan spela Xbox spel.

Sony kallar inte allt för playstation.

Nintendo har precis släppt en ny konsol, Sony kommer definitivt släppa ny konsol. Mest troligt är även den framtidssäkrad,

Om Microsoft inte släpper en ny konsol lär inte xbox konsolspelen vara framtidssäkrade speciellt länge då microsoft inte tjänar något på att hålla liv i konsolen om den nya inte är bakåtkompatibel.

Så nej, det finns inget lagligt sett att spela digitala xbox konsolspel på pc.

Medlem

There can be only one. Playstation. Och Nintendo-konsoler.

Medlem

Största blåsningen för mig är Wii. Min funkar fortfarande och är inkopplad under min TV. Men spelen jag har köpt knutet till hårdvaran. Jag har ändå förhoppningar att Xbox spelutbud kommer fortsätta att vara tillgängligt. Det skulle vara konstigt om Xbox försvinner i digital form med tanke på de astronomiska summor de har satsat på infrastruktur och uppköp av spelstudios. Mitt huvudsakliga problem är att mina spel är konsolspel och inte PC-spel. Vi får se hur allt slutar.

Sen vill jag också påminna: Det är inte Phil Spencer som har sabbat Xbox utan Don Mattrick.

It's not a lake, it's an ocean

En glimt från en annan och bättre era.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem
Skrivet av Augustus:

Största blåsningen för mig är Wii. Min funkar fortfarande och är inkopplad under min TV. Men spelen jag har köpt knutet till hårdvaran. Jag har ändå förhoppningar att Xbox spelutbud kommer fortsätta att vara tillgängligt. Det skulle vara konstigt om Xbox försvinner i digital form med tanke på de astronomiska summor de har satsat på infrastruktur och uppköp av spelstudios. Mitt huvudsakliga problem är att mina spel är konsolspel och inte PC-spel. Vi får se hur allt slutar.

Sen vill jag också påminna: Det är inte Phil Spencer som har sabbat Xbox utan Don Mattrick.

Va? Kan man inte spela spelen du köpt digitalt på Switch åtminstone? De behöver köpas på nytt där om de finns?

Det skulle vara en tråkig framtid om det blev så. Men som du säger har det skett förr i branschen.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Phil har inte gjort något för att vända på det.

Peter Moore gjorde underverk

Medlem

Jag spelar xbox och har alltid gjort det.. tråkigt om dom lägger ner.

Medlem

MS har ljugit så mkt de senaste två åren att jag inte tror på något de säger längre.
Just nu känns det här som 50/50.
Men att de ogillar att tillverka egen hårdvara är sedan länge känt.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

MS har ljugit så mkt de senaste två åren att jag inte tror på något de säger längre.
Just nu känns det här som 50/50.
Men att de ogillar att tillverka egen hårdvara är sedan länge känt.

De vet inte själva vad de tillverkar. Minnesförlust? Sony har bättre koll. När de gjorde sin tredje konsol så kallade de den Playstation 3. Microsoft trodde att deras tredje konsol var deras första.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

De vet inte själva vad de tillverkar. Minnesförlust? Sony har bättre koll. När de gjorde sin tredje konsol så kallade de den Playstation 3. Microsoft trodde att deras tredje konsol var deras första.

haha ja deras namn på konsollerna är sanslöst märkliga.
Men Xbox 360 är iaf tillbaka nu då det blir 360 dollar per år för Gamepass Ultimate i USA

signatur

Medlem
Skrivet av SunShine:

haha ja deras namn på konsollerna är sanslöst märkliga.
Men Xbox 360 är iaf tillbaka nu då det blir 360 dollar per år för Gamepass Ultimate i USA

Det var väl från början för att de inte ville tolkas som att ligga en generation efter playstation (alltså typ xbox 4 vs playstation 5). När de väl börjat är det ju svårt att byta, men Nintendo gör ju samma sak med olika namn det verkar ju gå bra ändå. Kan inte påstå att Microsofts namn skulle vara svårare.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det var väl från början för att de inte ville tolkas som att ligga en generation efter playstation (alltså typ xbox 4 vs playstation 5). När de väl börjat är det ju svårt att byta, men Nintendo gör ju samma sak med olika namn det verkar ju gå bra ändå. Kan inte påstå att Microsofts namn skulle vara svårare.

Jag har blandat ihop Xbox One X och Xbox Series X.
Jag har aldrig blandat ihop Playstation 4 och 5. Inte heller Nintendo Switch och Switch 2. Eller nån av deras andra konsoler.

Josef Fares sa det bäst.
– Det är ett jävla förvirrande namn. Vad i helvete är det som händer med Microsoft? De håller på att tappa det. Som Series S, X, Mex, Next. Vem fattar det här? Kom igen. Galenskap. Kalla den Microsoft Box bara. Det är en fullständig jävla röra. Tro mig, till och med de själva är förvirrade på sina kontor, säger han.

Jag tycker att de skulle ha gjort det enkelt. Numrerat konsolerna. X2, X3 osv.
Eller XX, XXX osv.
Eller att konsolen var färgkodad. Med ett stort X på. Den första kunde ha varit grön, den andra blå osv.
Men varför börja namnet med ett X och avsluta med ett X?
Playstation 5 P.
Nintendo Switch 2 N.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Nintendo kör inte numrering alls så blir inte lika lustigt tycker jag.

signatur

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag har aldrig blandat ihop Playstation 4 och 5. Inte heller Nintendo Switch och Switch 2. Eller nån av deras andra konsoler.

Josef Fares sa det bäst.
– Det är ett jävla förvirrande namn. Vad i helvete är det som händer med Microsoft? De håller på att tappa det. Som Series S, X, Mex, Next. Vem fattar det här? Kom igen. Galenskap. Kalla den Microsoft Box bara. Det är en fullständig jävla röra. Tro mig, till och med de själva är förvirrade på sina kontor, säger han.

Eller XX, XXX osv.
Eller att konsolen var färgkodad. Med ett stort X på. Den första kunde ha varit grön, den andra blå osv.
Playstation 5 P.
Nintendo Switch 2 N.

Fast om du inte blandar ihop Nintendos konsoler borde du inte blanda ihop xbox heller. Precis som att wii och switch är olika är one och series olika.

Däremot tycker jag också de borde köra siffror, eller ännu bättre årtal som mobiler bytt till.

Skrivet av SunShine:

Nintendo kör inte numrering alls så blir inte lika lustigt tycker jag.

Det gör inte xbox heller?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det gör inte xbox heller?

Xbox one, Xbox 360 och första Xbox som man kan blandas ihop med Xbox one.. så de har två första konsoler sen en 360 konsol och nu har de bytt till serienummer med X som är romerska för 10 hehe

signatur

Medlem
Skrivet av SunShine:

Xbox one, Xbox 360 och första Xbox som man kan blandas ihop med Xbox one.. så de har två första konsoler sen en 360 konsol och nu har de bytt till serienummer med X som är romerska för 10 hehe

Ja jo alltså att One var ett uselt namn är jag helt med på (speciellt när man skulle googla i början), men det är nog inte många som blandar ihop dem i praktiken (speciellt inte de med ens ett uns av spelintresse). Visst, 360 kan du väl få kalla nummer, men det är ju som att klaga på att inte Nintendo 64 var deras 64e konsol.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ja jo alltså att One var ett uselt namn är jag helt med på (speciellt när man skulle googla i början), men det är nog inte många som blandar ihop dem i praktiken (speciellt inte de med ens ett uns av spelintresse). Visst, 360 kan du väl få kalla nummer, men det är ju som att klaga på att inte Nintendo 64 var deras 64e konsol.

haha Nintendo 64 var fiffig siffra.. de skulle ha 64 med i varenda titel med haha
"Jaha.. finns det 64 jäkla mario kart spel ?"
'

signatur

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Josef Fares sa det bäst.

Eller XX, XXX osv.
Playstation 5 P.
Nintendo Switch 2 N.

Jag har sett hur många på blocket som helst som säljer xbox one series S, när de såld xbox one s, och vissa säljer xbox One X som series X. Jag lyckades dock köpa en series S då säljaren sålde den som xbox one s. 1300kr 😁

Skriv svar