Battlefield 6 – då kan du börja spela på fredag

Medlem

Surt att man tog semester för att lira på fredag Jaja man får väl spela något annat på fredag då

signatur

Varför ge upp innan man vunnit? Den som bromsar först bromsar för tidigt.

Mos
Slaget: Team FZ
Skrivet av Balleknack:

Surt att man tog semester för att lira på fredag Jaja man får väl spela något annat på fredag då

Lira något annat tills 17 på fredag

Medlem

Jag kommer inte spela, men jag tycker det är roligt att läsa allas planer. Låter som flera av er kommer ha en toppenkväll 😊

Medlem
Skrivet av blackidus:

Absolut, kommer utnyttja mina 10 test timmar via EA play/GamePass först innan jag bestämmer mig för köp.

Är du säker på detta? 10 test timmar är vanliga EA membership, alltså inte pro. BF6 kräver pro.

Själv köper jag EA pro på fredag eftermiddag också, ser ingen anledning för mig att köpa spelet just nu, då Fellowship kommer den 16:e samt Arc Raiders den 30:e!

Medlem

Det är synd att det inte är några dagars early access, det brukar alltid vara några nyttiga puckon som testar servrarna åt en innan release. Eftersom jag tror att det här kommer att bli ett väldigt populärt BF så är jag orolig att iaf första helgen blir kaos, men samtidigt var betan så smidig så hoppet lever.

Medlem

Tjoho! Är ledig i helgen. Tjejen jobbar. Blir massa BF6. Kommer nog att börja med kanpanjen. Kommer nog vara lite kaos på fredag.
Lördag/Söndag multi.
Passa er för MiniMe 😊

Medlem
Skrivet av Potatos:

Remember, no preorders
Även om hypen är stor så kommer jag alltid att hålla fast vid det.

Varför? Vad spelar det för roll om jag köper spelet på torsdag eller på fredag?

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Blir det serverstrul på fredag har jag fortfarande mycket att göra i Ghost of Yotei. Men hoppas jag får spela lite i alla fall

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Jösses vad detta spel hypas.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Jösses vad detta spel hypas.

Många spelare som väntat på ett nytt BF i modern/nutida tappning antar jag.

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Vi var ett gäng som körde betan några hade 20 serie nvidia kort flöt faktiskt på bra för dom flesta verkar väloptimerat denna gången

Najs! Med DLSS osv så borde min burk absolut kunna lösa det isåfall.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det får väl stå för dig? Förstår inte det här med att försöka bestämma över hur andra spenderar sina pengar. Nu blev jag extra sugen på att förhandsboka!

Jag gjorde det efter första öppna betan

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Är du säker på detta? 10 test timmar är vanliga EA membership, alltså inte pro. BF6 kräver pro.

Själv köper jag EA pro på fredag eftermiddag också, ser ingen anledning för mig att köpa spelet just nu, då Fellowship kommer den 16:e samt Arc Raiders den 30:e!

Det har jag missat isf, men jag hittar inget ang det om jag googlar?
Hitar att EA pro medlemmar får Phantom edition men inge tom att 10 timmars trialen skulle utgå?

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Ni som lirade betan, verkar det tungdrivet eller väloptimerat? Klarar minimum specs, men når väl inte riktigt upp till recommended med min 4050-laptop. 1080p, stabila 60 fps och medium settings hade varit fint åtminstone.

Extremt och förvånansvärt väloptimerat under betan skulle jag säga, flöt på som smör på mitt 3080 med allt på högsta.

Geeks Gaming
Skrivet av BloodFarmer:

Ni som lirade betan, verkar det tungdrivet eller väloptimerat? Klarar minimum specs, men når väl inte riktigt upp till recommended med min 4050-laptop. 1080p, stabila 60 fps och medium settings hade varit fint åtminstone.

Körde på en 3900xt och ett 3060ti i 1440p i stabila 60+ utan att behöva ändra en väldig massa

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Körde med 5800X och ett 3060Ti och det flöt på riktigt fint runt 100 fps med 1440P UltraWide och blandade medium/high inställningar

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

I7 11700K, RTX 3070. Låst till 120fps som dippade ner till kanske 100 när det var som mest på skärmen. Låga/Medium inställningar.

Medlem

Blev en ny dator inför BF6 faktiskt så jag är redo!

Medlem
Skrivet av l4jnus:

Blev en ny dator inför BF6 faktiskt så jag är redo!

Samma här. Inte specifikt för bf6 dock men är sugen att skaffa, blir dock inte på release.

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Troll – skulle jag?!
Skrivet av blackidus:

Absolut, kommer utnyttja mina 10 test timmar via EA play/GamePass först innan jag bestämmer mig för köp.

Yes, Battlefield 6 will be available on EA Play, but only for those who subscribe to EA Play Pro.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Yes, Battlefield 6 will be available on EA Play, but only for those who subscribe to EA Play Pro.

Kommer detta citat från https://gamerant.com/battlefield-6-bf6-full-release-price-gam... ?

Samma sida säger lite ovanför
"No, as of right now, Battlefield 6 will not be available on Xbox Game Pass at launch. However, Game Pass Ultimate subscribers will continue to have access to EA Play as part of their membership. This could allow players to try out up to 10 hours of Battlefield 6 through an EA Play trial, though this has not yet been officially confirmed by EA."

Medlem
Skrivet av Gandir:

Önskar alla som köpt spelet lycka med era personuppgifter och säkerhet på era datorer när mest troligen Saudi Arabien kommer att EA. En av de mest hårdföra diktaturerna i världen.
Men jag antar att ni litar på att Saudi aldrig skulle göra något med det lilla rootkittet som liger på era datorer.

Du kan vara lugn. Dom bryr sig bara om pengar och absolut inte vilken religion (eller om) du har mm. Saudi Arabien behöver investera pengar i något för att oljan inte räcker för evigt. Var bara glad över att dom lägger pengarna på tv/pc spel. Sen kan man tycka som man vill om hur dom styr sitt land mm. Men du personligen behöver inte känna dig förföljd av dom. Då är Sverige Demokraterna mm ett mycket större hot mot din säkerhet.

Medlem

Meh, tänker de inte på att fredagar (och lördagar) är dagen då man kör custom maps i Rising Storm 2?? Hur ska de ens få spelare till BF6 när alla kommer vallfärda till Rising Storm 2 för veckans bästa rotation av roliga kartor?

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Lite rom och BF6 står på menyn och schemat på fredag.
Är dock inställd på att det kommer vara ett jävla tryck på servrarna så räknar med att det kommer vara en lång kö in.
Men då kan man mysa med alkohol och bra metal musik medans man väntar
Så sjukt peppad på ett nytt Battlefield!

Metal och rom, vart ses vi?

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kommer bli väldigt mycket BF6 i helgen.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Ptja, tex på min streamingsida på Kick hehe
https://kick.com/Mr_Strange

signatur

Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange

Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange

Troll – skulle jag?!
Skrivet av blackidus:

Kommer detta citat från https://gamerant.com/battlefield-6-bf6-full-release-price-gam... ?

Samma sida säger lite ovanför
"No, as of right now, Battlefield 6 will not be available on Xbox Game Pass at launch. However, Game Pass Ultimate subscribers will continue to have access to EA Play as part of their membership. This could allow players to try out up to 10 hours of Battlefield 6 through an EA Play trial, though this has not yet been officially confirmed by EA."

Samtidigt som EA säger att Pro krävs för BF6, dvs inte EA Play bara

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Samtidigt som EA säger att Pro krävs för BF6, dvs inte EA Play bara

min tolkning:

ea play = eventuellt 10h prova på
ea play pro = phantom edition

edit: Fredag blir kul

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

i mitt kikarsikte

Medlem

Jag ska avvakta, jag vet/har sett/har hört hur jävla bra detta var under betan som jag inte testade trots att jag är ett stort Battlefield fan.

För man vet aldrig hur en full lansering kan bli med prestanda och andra buggar. Har haft veckorna upptagna istället och kört Battlefield 3, 4 och 1 faktiskt inför 6an.

signatur

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min SweClockers Profil

123
Skriv svar