Battlefield 6 – då kan du börja spela på fredag

Robot
Battlefield 6 – då kan du börja spela på fredag
Medlem

Lite rom och BF6 står på menyn och schemat på fredag.
Är dock inställd på att det kommer vara ett jävla tryck på servrarna så räknar med att det kommer vara en lång kö in.
Men då kan man mysa med alkohol och bra metal musik medans man väntar
Så sjukt peppad på ett nytt Battlefield!

signatur

Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange

Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Lite rom och BF6 står på menyn och schemat på fredag.
Är dock inställd på att det kommer vara ett jävla tryck på servrarna så räknar med att det kommer vara en lång kö in.
Men då kan man mysa med alkohol och bra metal musik medans man väntar
Så sjukt peppad på ett nytt Battlefield!

Låter inte helt fel, hehe.

Jag förväntar mig tyvärr att det knappt kommer gå att spela på fredag, då jag tror servrarna kommer vara helt överbelastade.

Lördag morgon blir det nog.

Mos
Slaget: Team FZ

Om dom har kösystemet fungerande tror jag de som är inne kommer kunna spela.

Men det får vi allt se på fredag!

Medlem

Önskar alla som köpt spelet lycka med era personuppgifter och säkerhet på era datorer när mest troligen Saudi Arabien kommer att EA. En av de mest hårdföra diktaturerna i världen.
Men jag antar att ni litar på att Saudi aldrig skulle göra något med det lilla rootkittet som liger på era datorer.

Medlem

På betan var det knappt något serverstrul alls för oss! Så har förhoppningar. Precis köpt och preloadat på steam <3

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Betan gick så pass bra att detta ska köras vid release. Men, smidiga releaser hör verkligen inte till gällande Battlefield-serien. Så har reserv-plan för helgen utifall.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Önskar alla som köpt spelet lycka med era personuppgifter och säkerhet på era datorer när mest troligen Saudi Arabien kommer att EA. En av de mest hårdföra diktaturerna i världen.
Men jag antar att ni litar på att Saudi aldrig skulle göra något med det lilla rootkittet som liger på era datorer.

Är väl isåfall knappast värre än all data Google samlar in. Och vad skulle de "göra" med det de samlar in då menar du? Bara mina tankar.

signatur

Nothing is Power without Control

Mos
Skrivet av Gandir:

Vad jag vet är personuppgifter redan ganska öppet i detta land. Lämnar dock inga när jag installerar spel vad jag vet.

Och med det tänket ska man inte.

Använda facebook.
Använda instagram.
TikTok
etc etc..

Eller.. det är ingen ide att använda internet. För man lämnar spår överallt.

Medlem
Skrivet av Mos:

Vad jag vet är personuppgifter redan ganska öppet i detta land. Lämnar dock inga när jag installerar spel vad jag vet.

Och med det tänket ska man inte.

Använda facebook.
Använda instagram.
TikTok
etc etc..

Eller.. det är ingen ide att använda internet. För man lämnar spår överallt.

Personuppgifter är all information om dig, som man enkelt samlar in med ett rootkit, där kan man logga allt du skriver, allt du gör på datorn, alla sidor du besöker, hur du loggar in din bank med mera.

Vilket inte är några öppna uppgifter.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Är väl isåfall knappast värre än all data Google samlar in. Och vad skulle de "göra" med det de samlar in då menar du? Bara mina tankar.

Förutom att här kan de samla mycket mera utan din vetskap, rootkitet avinstalleras inte automatiskt heller när du avinstallerar spelet.

Med ett rootkit ger du dem möjligheten att logga allt du skriver, allt du gör på datorn, varje fil du har vad de innehåller med mera. Nej det gör inte google och kan heller inte göra. Google bryr sig ännu om lagar och går att styra när det kommer till lagar.

Saudi har aldrig respekterat eller brytt sig om något annats lands lagar och regler.

Där har du skillnaden här pratar man om en diktatur.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Förutom att här kan de samla mycket mera utan din vetskap, rootkitet avinstalleras inte automatiskt heller när du avinstallerar spelet.

Med ett rootkit ger du dem möjligheten att logga allt du skriver, allt du gör på datorn, varje fil du har vad de innehåller med mera. Nej det gör inte google och kan heller inte göra. Google bryr sig ännu om lagar och går att styra när det kommer till lagar.

Saudi har aldrig respekterat eller brytt sig om något annats lands lagar och regler.

Där har du skillnaden här pratar man om en diktatur.

Tvivlar ju stark på att de kan se ALLT jag gör på datorn, allt innehåll på mina hårddiskar osv. Det vore ju typ som att nån körde Teamviewer och kan se precis allt jag gör på datorn. Om så är fallet lär det nog uppmärksammas garanterat

signatur

Nothing is Power without Control

Mos
Skrivet av Gandir:

Personuppgifter är all information om dig, som man enkelt samlar in med ett rootkit, där kan man logga allt du skriver, allt du gör på datorn, alla sidor du besöker, hur du loggar in din bank med mera.

Vilket inte är några öppna uppgifter.

Kallas fingerprint som du kan lämna bara du surfar på internet om du godkänner vissa malicius kakor etc.

Att samla in all information är att skapa en profil om dig.
Vad som klassas personuppgifter är olika.
Men det vi har vanligast i sverige är ditt födelsedatum + 4 sista

Men frågan kvarstår vad gör du på internet om du inte vill att information ska samlas in om dig.

Med det sagt lämnar jag denna diskussionen.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Tvivlar ju stark på att de kan se ALLT jag gör på datorn, allt innehåll på mina hårddiskar osv. Det vore ju typ som att nån körde Teamviewer och kan se precis allt jag gör på datorn. Om så är fallet lär det nog uppmärksammas garanterat

Du verkar inte veta vad ett rootkit är, det ligger med fulla behörigheter till hela din dator och kan tekniskt sätt göra exakt allt vad de vill, de har mera rättigheter till din dator än vad du själv har tackvare detta.

De kan med rootkit installera vad de vill på din dator också, så vill de kan de lägga in en VNC klient och gömma den från systemet via din kernel.

Jag säger inte att de gör detta men det är fullt möjligt.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Att installera ett rootkit på din dator ger fulla rättigheter till allt och de kan gömma processers så du inte ser vad som händer. Du är villiga att lämna över den makten till en av det värsta diktaturerna i världen. Tror du de bryr sig om dina rättigheter?

Källa på att de kommer installera rootkit på allas datorer som spelar ett ea ägt spel så fort de köpt EA tack.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Källa på att de kommer installera rootkit på allas datorer som spelar ett ea ägt spel så fort de köpt EA tack.

EA's nya Anticheat system är defakto ett rootkit, så nej det finns redan installerat de behöver inte installera det. Samma skydd finns även i FC 2025 till ex.

Så svaret är nej de kommer inte installera ett rootkit det finns redan där nu.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Gött! Tur att det finns riktiga problem att bry sig om, men kör du på i din sagovärld👍🏻

https://www.reddit.com/r/gaming/comments/xf1cwr/the_insanity_...

Läs på lite så är du snäll emot dig själv.

Om du inte tror att din digitala säkerhet är ett problem att bry sig om och att det är en sagovärld, läs på lite snälla.

Medlem

Jag fattar ingenting av den här tråden. Ska vi spela BF6 till helgen eller inte?

Medlem
Remember

Remember, no preorders
Även om hypen är stor så kommer jag alltid att hålla fast vid det.

Medlem

Folk är faktiskt hypade över Call of Battlefield?

Hahaha jag är lika taggad på bf6 som man är taggad över man lärt sig ett nytt ord som man vill använda frekvent, tex rootkit!

Snart fredag, hyyype!

Medlem
Skrivet av Potatos:

Remember, no preorders

Fick det som gift på steam ses på fredag

Medlem

Ni som lirade betan, verkar det tungdrivet eller väloptimerat? Klarar minimum specs, men når väl inte riktigt upp till recommended med min 4050-laptop. 1080p, stabila 60 fps och medium settings hade varit fint åtminstone.

Medlem

Jag är galet taggad. Oerhört dum tid för släpp, men som någon nämnde så klarade sig betan bra så de vore redo för hög belastning

Medlem

Laddar med lite snacks o läskeblask! Två person lan i rummet, de andra sitter o gormar med oss genom discord.

Kommer bli kul! Kommer bli FETT KUL!

Önskar er alla en smärtfri release, korta väntetider, hög fps och låg ms!

<3

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Ni som lirade betan, verkar det tungdrivet eller väloptimerat? Klarar minimum specs, men når väl inte riktigt upp till recommended med min 4050-laptop. 1080p, stabila 60 fps och medium settings hade varit fint åtminstone.

Vi var ett gäng som körde betan några hade 20 serie nvidia kort flöt faktiskt på bra för dom flesta verkar väloptimerat denna gången

Medlem

Som den legendariske Tychus Findlay en gång sa: "Hell! It's about time!"

Set fram emot BF6! Superpepp!

signatur

Ars longa, vita brevis

Medlem
Skrivet av Potatos:

Remember, no preorders

Det får väl stå för dig? Förstår inte det här med att försöka bestämma över hur andra spenderar sina pengar. Nu blev jag extra sugen på att förhandsboka!

Redaktör

Vill man diskutera rootkit är det bättre att starta en egen forumtråd om det, och låta denna diskussion handla om spelet och när det släpps.

Inlägg borttagna.

signatur
Medlem
Skrivet av Potatos:

Remember, no preorders

Absolut, kommer utnyttja mina 10 test timmar via EA play/GamePass först innan jag bestämmer mig för köp.

123
Skriv svar