Vad hände med Webhallen?
Så Komplett, NetOnNet och Webhallen är om inte samma företag, men samma koncern, eller hur man säger?
Japp, precis så.
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Skumt, köpte en grej från webhallen, men på paketspårningen skickas det från Netonnet...seg leverandstid är det också, ser ut att ta 1 vecka
NetOnNet och Webhallen delar numera huvudlager i Borås tror jag. Det är Komplett som är huvudägaren till båda företagen.
Aha, tack, jag beställde också nyss från Webhallen och blev förvirrad när det stod från Netonett men fick spelet så brydde mig inte men ändå skönt med en förklaring.
Aha, tack, jag beställde också nyss från Webhallen och blev förvirrad när det stod från Netonett men fick spelet så brydde mig inte men ändå skönt med en förklaring.
Det va gratis frakt så man borde kanske inte klaga men, beställde i lördags, kommer väl i bästa fall imorgon, fredag. Blir ju ingen beställning på GTA 6 från webbis iaf, vänta en vecka efter releasedagen på att få spela....
Webhallens sämre sortiment med för höga priser, otroligt långsam frakt/lögner om lagerstatus sen en tid bakåt och satsningar på konstiga achievments istället för tidigare nämnda brister ihop med värdelös kundtjänst = kommer gå åt helvete men det finns fler fiskar i sjön.
De har haft gott om tid på sig att lösa problemen
Hur är Dustin, är de sin egen eller tillhör de också några andra?
De går nog i konkurs vilken dag som helst.
De går nog i konkurs vilken dag som helst.
Ja det verkar inte gå något vidare för dom.
https://www.market.se/detaljhandelsfragor/konjunktur/dustin-b...
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Ja det verkar inte gå något vidare för dom.
https://www.market.se/detaljhandelsfragor/konjunktur/dustin-b...
Förluster år efter år, närmre en halv miljard i fjol.
Förluster år efter år, närmre en halv miljard i fjol.
Oj, trodde de låg bättre till än webhallen iaf...
webhallen har allt gått ner sig ja.
Nu har de börjat skicka ut förhandsbokningar med något billigare alternativ hos postnord, vilket är helt ok *om* de hade skeppat ut sina paket i tid. Men icke..
först ut blev bordelands 4 försenat med typ 3 dagar och nu är det ghost öf Yotei som inte dök upp idag.
Nej nu slänger jag in handduken på webhallen.
Trist för jag har varit kund hos dem i många många år. Men vad är vitsen med förhandsbokningar när man ändå inte får spelen...
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
webhallen har allt gått ner sig ja.
Nu har de börjat skicka ut förhandsbokningar med något billigare alternativ hos postnord, vilket är helt ok *om* de hade skeppat ut sina paket i tid. Men icke..
först ut blev bordelands 4 försenat med typ 3 dagar och nu är det ghost öf Yotei som inte dök upp idag.
Nej nu slänger jag in handduken på webhallen.
Trist för jag har varit kund hos dem i många många år. Men vad är vitsen med förhandsbokningar när man ändå inte får spelen...
Jag har upplevt samma med Inet, varit tvungen att gå till ombud istället för att det dimper ner direkt i brevlådan som tidigare.
Jag har upplevt samma med Inet, varit tvungen att gå till ombud istället för att det dimper ner direkt i brevlådan som tidigare.
Åh tusan.
Webhallen har börjat skeppa med varubrev ekonomi nu. Det är spårbart men tar 3-4 dagar för postnord att leverera. Hade inte klagat om webhallen kunde räkna så de skickar spelen i god tid så att säga.
Men nu får det räcka...
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Jag ser väldigt sällan nån andledning att handla från Webhallen lämgre. De har blivit väldigt dyra, oftast 100-250 lronor dyrare än de billigaste. Samtidigt som priserna har höjts rejält så har ju också sortimentet minskar rejält. Väldigt många spel som jag vill ha tar de aldrig ens in. Som andra påpekat så är ju också butikerna i sig,( iaf inte Uppsala) det minsta roligt att gå in i heller. Nu blir det oftast spelbutiken.se tack vare riktigt bra priser och stort utbud.
"Jag ska storstäda och råna en bank bara".
Jag hatar dom nu bara för det
Va?
Efter all diskussion om ”vad hände med Webhallen” fick jag en dröm i natt som jag bad ChatGPT hjälpa mig återskapa.
Jag handlade på Webhallen senast förra veckan. Den fysiska butiken i Nordstan i Göteborg. Där fick jag hjälp med att hitta Studio-hörlurar och SD-kort och SD-kortläsare. De kunde hjälpa oss med SD-grejerna och peka på en butik vi eventuellt skulle kunna vända oss till för just de hörlurarna vi ville ha.
Inget fel på Webhallen i Nordstan.
Jag tycker det är tråkigt att vi ser färre och färre fysiska spelbutiker. Det kan vara värt en 50-lapp ibland för att kunna köpa och få tag på vad man vill ha direkt.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Exakt den utveckling som så småningom gör att alla tvingas köpa digitalt - hur bestämd man är att fysiska spel är bäst.
Musik och film har gått samma väg - inget som tyder på att spel går i annan riktning. Försök att köpa ett nytt PC-spel fysiskt...
Spelbutikerna är i stort sett redan borta, är väl bara Webhallen som finns kvar i fysisk form - och nu tar de inte in alla nya spel.
"Jag ska storstäda och råna en bank bara".
Jag hatar dom nu bara för det
En otroligt kass reklam med stora ”hello fellow kids” vibbar.
Exakt den utveckling som så småningom gör att alla tvingas köpa digitalt - hur bestämd man är att fysiska spel är bäst.
Musik och film har gått samma väg - inget som tyder på att spel går i annan riktning. Försök att köpa ett nytt PC-spel fysiskt...
Spelbutikerna är i stort sett redan borta, är väl bara Webhallen som finns kvar i fysisk form - och nu tar de inte in alla nya spel.
Spel & sånt, Kapten krok. Sen finns det en del onlinebutiker med.
Fysiska PC spel har varit onödigt i 25 år då fysiska PC spel länge krävt cd nyckel som blir värdelös efter användning och haft 0 andrahandsvärde.
Jag fick ett presentkort av webhallen på 150kr. Andra i år 😁
Har en annan också fått, par gånger iår. Dock skulle jag köpt hos nån annan hade jag sparat 950kr istället. Nu köper man bara för man har varit "trogen kund" Men nu har man lessnat. Helst nu för tiden man kan få vänta en vecka innan man får sina saker.. Man väntar bara på man läser att dom, går i konkurs.
Har en annan också fått, par gånger iår. Dock skulle jag köpt hos nån annan hade jag sparat 950kr istället. Nu köper man bara för man har varit "trogen kund" Men nu har man lessnat. Helst nu för tiden man kan få vänta en vecka innan man får sina saker.. Man väntar bara på man läser att dom, går i konkurs.
Jag brukar få allt dagen efter beställning, jag är level 24, vilken level är du? Det kanske påverkar orderhantering?
Jag brukar få allt dagen efter beställning, jag är level 24, vilken level är du? Det kanske påverkar orderhantering?
Level 22,Sen bor jag långt upp i landen.. Dock jämfört med förut tog det 1-2 dagar att få sin beställning. Nu är det mer vanligt 5-8 arbetsdagar.
Va?
Deras otroligt dåliga reklamfilmer.
Ad hoc addendum
Webhallen gör en sak bra och det är Streamhjälpen. Allt annat har gått förlorat till norsk industrialism. Det började redan med fransmännen, men det gick verkligen utför efter norrmännen tog över.
Jag har arbetat för, konkurrerat mot och varit delaktig i förvärv kopplat till ett flertal norska ägarbolag. Inte ett enda av dessa företag har gått bättre efter norskt uppköp. Både på kort och lång sikt. Fråga valfri företagsmäklare off the record och du får samma svar.
De är bra på är att maskera faktiska nyckeltal med hjälp av goodwill-poster, koncernbidrag och annat bokföringstekniskt, legaliserat redovisningsfusk som artificiellt trycker upp värdet. Det är också därför bolagen som förvärvas sällan säljs tillbaka till svenska ägare eftersom rena siffror under en dd avskräcker alla eventuella intressenter. Webhallen har säkert varit till inofficiell försäljning en längre tid, nu fusioneras de så sakteliga ihop med Netonnet istället.
Statliga oljefonden i kombination med att Norge står i ett hörn för sig själva utanför EU har skapat oerhörda oligopol för de starkaste norska bolagen inom i stort sett alla branscher. Övervinsterna används till att fönstershoppa svenska bolag.
Jämför med Inet och hur de har gått som en raket efter att ha förvärvats av Creades. Det är ett helt annat industriellt tänk och då går det också bättre, trots att de är i samma bransch som Webhallen. Lösningen för WH har blivit LEGO, utan det varumärket hade de inte klarat sig idag.
Webhallen gör en sak bra och det är Streamhjälpen. Allt annat har gått förlorat till norsk industrialism. Det började redan med fransmännen, men det gick verkligen utför efter norrmännen tog över.
Jag har arbetat för, konkurrerat mot och varit delaktig i förvärv kopplat till ett flertal norska ägarbolag. Inte ett enda av dessa företag har gått bättre efter norskt uppköp. Både på kort och lång sikt. Fråga valfri företagsmäklare off the record och du får samma svar.
De är bra på är att maskera faktiska nyckeltal med hjälp av goodwill-poster, koncernbidrag och annat bokföringstekniskt, legaliserat redovisningsfusk som artificiellt trycker upp värdet. Det är också därför bolagen som förvärvas sällan säljs tillbaka till svenska ägare eftersom rena siffror under en dd avskräcker alla eventuella intressenter. Webhallen har säkert varit till inofficiell försäljning en längre tid, nu fusioneras de så sakteliga ihop med Netonnet istället.
Statliga oljefonden i kombination med att Norge står i ett hörn för sig själva utanför EU har skapat oerhörda oligopol för de starkaste norska bolagen inom i stort sett alla branscher. Övervinsterna används till att fönstershoppa svenska bolag.
Jämför med Inet och hur de har gått som en raket efter att ha förvärvats av Creades. Det är ett helt annat industriellt tänk och då går det också bättre, trots att de är i samma bransch som Webhallen. Lösningen för WH har blivit LEGO, utan det varumärket hade de inte klarat sig idag.
Intressant inlägg, det är rätt slående hur få norska innovationer det finns i jämförelse med svenska. Det är osthyveln och inte mycket mer!
En rolig jämförelse på Wikipedia Norge har 9 uppfinningar listade, Sverige har 51 (obs ingen vetenskaplig jämförelse! ).
Jag har fortfarande inte fått pokemon, men det är mest troligen postnords fel för det står att de hämtade spelet den 14 oktober.
Annars har jag aldrig varit med om att jag inte fått min beställning på release hos webhallen.
Jag har slutat köpa spel på webhallen just därför att de inte kommer på flera dagar efter release, beställde mitt från spelbutiken istället de skickade spelet den 13/10 fick det lunch den 15/10 så en dag tidigare.
The Owls Are Not What They Seem
Jag har slutat köpa spel på webhallen just därför att de inte kommer på flera dagar efter release, beställde mitt från spelbutiken istället de skickade spelet den 13/10 fick det lunch den 15/10 så en dag tidigare.
Postnord tog emot det flera dagar tidigare så tror inte det är webhallens fel
Jag tror att jag ska sluta handla hos Webhallen. De levererar alltid sent, de tre senaste beställningarna har krånglat. Cronos blev en vecka försenat efter att jag påpekat att de inte delat upp beställningen (spelet låg i samma beställning som ett spel som skulle släppas först 6 veckor senare). Spelbutiken fungerar bättre och deras utbud är överlägset Webhallens när det kommer till fysiska spel.