Battlefield 6 (kampanjen)
Absolut men har sett väldigt mycket gnäll om att folk inte spelar objective, folk jagar kills osv. Låter mer som ett skill issue för att man själv krälar runt i botten av scoreboarden
Såklart det behövs folk som kan lasta kills.
Men en skillad BF-spelare kan både lasta kills och vinna matchen, ta objectives, points.
Många som spelar och sitter och campar i en tank i ngt hörn utan att hjälpa till, ta andra tanks, skapa öppningar.
Ett halvt lag minst, på vissa maps, kan bestå av snipers, som inte försöker överhuvudtaget vända matchen.
Där kan jag förstås förstå frustrationen.
A och O bör alltid vara att laget vinner, och inte att man har 39-1 och i slutändan förlorar.
Men så har det alltid varit i BF. Oerhört ojämna lag mellan varven, och har man då ett lag som accepterar 1-4 i captures så länge de får sätta sina snipes, är det inte alltid så roligt.
I slutändan får man väl spela som man vill, även om jag i hemlighet önskar dessa evig skoskav och hälsporre.
Vänligen,
En högst avdankad veteran som toppar the god damn scoreboard alltjämt ändå.
Ska ärligt säga att jag aldrig riktigt förstått alla som trånar efter en kampanj i bf-spel. Har de någonsin varit bra verkligen? Jag tror jag spelat alla bf kampanjer utom 2142 (om det hade nån) och det är mellanmjölk jämt.
MP är där man har som roligast, och det är därför man startar upp bf (tycker jag).
Tycker kampanjerna i bf bad company 1 och 2 var bra. De andra gillade jag inte alls. Men multiplayer är absolut det starkaste kortet i battlefield serien.
Som förväntat verkar det lika uselt som tidigare kampanjer efter trean. Och enligt internet mellan 4-5 timmar "långt".
Blir inte ens köp på rea i framtiden.
Så rätt bra då? Battlefield 1 och Battlefield V hade ganska bra kampanjer tycker jag.
Är bara någon timme eller två in i kampanjen, men så fort man sätter foten utanför baracken så är det uppenbart att det är lågt produktionsvärde för att vara Battlefield. BF3 kändes betydligt mer påkostat och välsvarvat i sin kampanj medan här känns det som ett MP-UI över din grupp/friendlies och med buggar som att hjulen inte ens snurrar på bilarna presenterade vid första händelse. Allmänt riktigt B första intryck av kampanjen om man jämför mot de flesta cod-kampanjer.
Vad tycker ni om nätkod/time-to-kill/time-to-die?
Vet inte om det är placebo, men kändes bättre i betan enligt mig.
Känns som de har ökat på TTK och minskat TTD på nåt sätt.
Ibland dör man bakom skydd. Ibland dör man innan man hunnit resa sig från bakom skydd. Klassiker ju.
BF har ju alltid dragits med slö nätkod (verkar vara omöjligt att fixa), men det har varit bättre än såhär väl?
Den är väl hyfsat nice men samma anledning att jag inte står ut med filmen BLACKHAWK DOWN är samma anledning som att jag blir trött på kampanjen.
A1 är inte kriga eller att strida. A1 är att låta cool medans man gör det och leverera oneliners. "BlackHawk Down", filmen, blev en tyst kräkning i munnen när man för fyrtiotredje gången får se en amerikansk soldat ur en estetisk cool vinkel skjuta med sin automatkarbin medans man säger nåt jättecoolt som gör "livets hårda skola"-folk och 12-åringar våta i kalsongerna!
Det är väl en bra sammanfattning av kampanjen...
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야