Diskutera – Bästa FPS-kampanjen är...
Svårt att som sagt att välja en, finns så många olika typer av FPS, tänker jag väljer lite mer nyare spel och med vapen som egen liten regel.
Doom 2016 - Snabbt och mäktigt, musiken
Deus Ex spelen, Prey - Välja olika spelstilar, mest smyg för mig, handling
Cyberpunk 2077 - Olika spelstilar där med, atmosfären, staden
Half-life: Alyx - Helt klart den bästa upplevelsen inom vr
Goldeneye är nog den kampanj jag lirat mest.
Amen på den, och att sen låsa upp alla fusk gjorde man inte i en handvändning.. Att speedrunna Facility, Train, Silo Aztec etc var rätt ballt
HL arken med BS och OF expansionerna. Har nåt annat spel de senaste åren gjort det att du spelar igenom samma kampanj från olika sidor.
Call of Duty United Offensive
Call of Duty MW1+2 arken. Det är en av de få kampanjer jag minns.
Singularity hidden gem.
Ser ut som jag skulle måste kolla in Titanfall 2.
Semi gilla Titanfall 1 då jag testa det.
Jag tyckte Halo hade sina sidor, att landa på ringen var mäktigt. Men att fly ut ur komplex som hade så otroligt intetsägande arkitektur att det var snudd på omöjligt att hitta var bara tråkigt.
Personligen är jag väldigt svag för Perfect Dark (N64). I synnerhet var och är jag imponerad av hur de implementerade olika svårighetsgrader genom att ändra målen och uppläggen för varje bana. När man exempelvis plötsligt gick från att rädda gisslan till att vara gisslan ändrades åtminstone min syn på hur kreativa spel kan vara.
Rent spontant skulle jag säga Halo3 ODST. Lite synd att det inte var en Master Chief-kampanj bara...
Tycker dock det är viktigt att hålla isär renodlade shooters och spel i första person.
Bioshock Infinite var ju helt fantastiskt. Likaså att jag fortfarande 5 år senare mer än gärna kliver tillbaka in i Cyberpunk 2077. Så trist att inte spelet utvecklades mer men ser verkligen fram emot en uppföljare. Faktiskt mer än Witcher 4.
Av alla krigsshooters så skulle jag nog säga COD4:MW. Den satte standarden för vad vi har idag egentligen och spenderade äckligt mycket tid i multiplayer på Xbox360 när det begav sig.
Jag spelar igenom Bungies Halo-spel med tjejen just nu och slås som vanligt av hur rysligt bra ODST och Reach står sig gentemot tidigare delar. Det känns som spel gjorda av vuxna för vuxna. Musiken och stämningen! Halo Reach är mitt val.
Ska man bedöma endast hur det upplevdes vid release så var Goldeney och Halo CE bäst. Resistance 2 var också överraskande bra.
Köpte Titanfall 2 för några år sen. Blir till att äntligen ta sig an det snart efter alla rekommendationer här.
Ok here it goes, dem spel som har påverkat mig mest genom tiderna efter man spelat single player campaign.
1. Half-Life, den här kampanjen visade hur mystiskt man kan börja ett spel, man var rädd att gå efter varje hörn i början, sen i slutet blev det mer repetitiv. Half-Life 2 väckte även ännu mer känslor pga. strikers och fin slut
2. Halo, bara menu musiken var så bra att man visste att det här kommer bli ett äventyr man inte glömmer. Spelet stack ut på många olika sätt, bla. olika fordon man kunde åka.
3. Bioshock: Infinite, första och andra var under vatten, denna i himlen. Så vackert gjort från början till slut! Elisabeth visade till spelvärlden hur man kan ha bra AI karaktär genom hela spelet.
4. Mafia 2, den bästa känslan man fick om man vill komma tillbaka till Amerika efter kriget och se hur livet var för dem som byggde mafia gäng med sina la familie
5. Uncharted: Thief´s End, Masterpiece hur man kan hitta på ett vacker kampanj i Indiana Jones style från början till slut, rena njutning att spela genom. No spoilers
och sist ja ni kanske visste,
6. Call of duty Modern Warfare 2 från året 2009, galen kampanj från början till slut, mycket mörkare än vad vi är vana med se i fps spel, med bla annat "No Russian" kampanj när man får spela som terrorist och skjuta massa civiler, inte minst överaskande och sorgligt slut på spelet.
Om vi snackar spel som i första hand kanske är avsedda för Multiplayer tyckte jag om kampanjerna till Modern Warfare 1 och 2, samt Black Ops när det begav sig. Vill även minnas att båda Bad Company var grymma när jag spelade dem med en kompis för hundra år sedan men jag minns inte så mycket av själva spelen.
När det gäller enspelarspel går min röst till Half-Life 1 eller Black Mesa. De är båda ungefär precis lika bra enligt mig men har sina unika styrkor båda två.
"adventurers always go left"
Jag har nu spelat igenom kampanjen i Titan Fall 2 efter hyllningarna här i tråden. Det var en gedigen, bombastisk och oväntat snygg (Series X) upplevelse. Som helhet kommer det för mig inte i närheten av Halo Reach dock. En stor anledning är avsaknad av minnesvärt soundtrack och unik stämning. Ett frågetecken är hur gameplay utvecklar sig när man höjer svårighetsgraden? Detta är nåt som jag tycker Halo-spelen generellt är vassa på.