Vilse i Game Pass-djungeln

Robot
Vilse i Game Pass-djungeln

En berättelse om att återupptäcka Game Pass, gå vilse, och hitta sig själv.

#game-pass, #krönika, #xbox-game-pass

Medlem

Det får väl bli som med streaming-tjänsterna, man tar en månad när det finns något av intresse istället för att ha en ständig prenumeration.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag är inte så förtjust i Game pass, jag gillar mer vad Nintendo gjort med NSO.
Där kan man spela ett gäng gamla klassiker, varav en del fortfarande håller ihop riktigt bra.
Till en bråkdel av priset, 200kr/år blir knappt 17kr/månad för den billigaste varianten, kan man prova på ett par hundra spel och säkert hitta minst ett tiotal riktigt bra spel att spela igenom helt.

Medlem

Jag har haft Game Pass Ultimate i flera år nu, först till en början för att det "ingick" när jag hoppade på och köpte Series X från Elgiganten med 24 månaders GP, därefter lyckades jag omvandla 1600 kronor via de gamla konverteringskonsterna med Xbox Gold till 36 månader Ultimate. Det närmar sig slutet nu... året ut, sen måste jag ta ställning till hur jag vill göra.

Kan nog inte påstå att jag nyttjar GP särskilt väl, jag spelar knappt klart spelen nuförtiden. Väldigt sällan jag scrollar igenom spel och letar nytt. Det händer att jag spelar om Ori and the Blind Forest jag med.

Fördelen har väl varit att barnens profiler hakar på min Game Pass-prenumeration, vilket varit förmånligt för 40 kr / månaden som det landat i... frågan är som sagt hur jag gör framåt.

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem

Jag är en av de få Xbox-spelarna som inte har Game Pass. Spelen köps på rea med Rewards-poäng eller på Tradera vilket funkar kanon för mig.

Jag är dock en av de få som varken spelar online på konsol eller lider av FOMO. Ibland kan man dock hitta bra priser på nya spel på Tradera.

Medlem

Det är dyrt med prenunerationer.
Min åsikt är att man ska behandla det lite som att hyra film. Man betalar en månad när något intressant släpps, spelar klart det, säger upp sitt abonemang. 200kr för att spela ett nytt spel.

Men har man såna här prenumerationer rullandes och bara uttnytjar det då och då så förlorar man på det och det säger sig själv.

Hade lätt kunnat betala 300-400 kr för gamepass för jag tycker man tjänar på det om man inte bara låter det rulla på i bakgrunden.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Jag är en av de få Xbox-spelarna som inte har Game Pass. Spelen köps på rea med Rewards-poäng eller på Tradera vilket funkar kanon för mig.

Jag är dock en av de få som varken spelar online på konsol eller lider av FOMO. Ibland kan man dock hitta bra priser på nya spel på Tradera.

Undra om du verkligen är "en av få" eller om det är rätt många mer samma tänk?

Jag kör heller inte GP eller multiplayer längre. Köper hellre spelen jag är sugen på och spelar igenom dessa, än att doomscrolla på GP och spela 10 min hit o dit. Lärde mig det efter moddad Xbox OG med hundratals spel som man aldrig spelade.

Medlem

För mig är Game Pass och liknande tjänster ungefär som den där lådan med Lego man hade som liten. Man letar och letar efter de bitarna man vill ha, men man bygger egentligen inte så mycket alls, man bara letar.
Så jag bestämde mig för att köpa de spel jag vill ha och på så vis begränsa mig, precis som förut. Nu känns spelandet mycket roligare och friare då jag inte har en hel massa val att göra. Nu har jag de spel jag har och de jag faktiskt vill ha. Ibland skaffar jag Game Pass en månad men då för att spela ett specifik spel, som Iniana Jones, Atomfall, eller Ninja Gaiden 2 Black, spelar jag något mer än det jag tänkt så är det bara en bonus. Nu är spelandet roligare när jag övergett tanken att Game Pass är mitt stora bibliotek, mitt smörgåsbord, nu väljer jag det jag vill och njuter i min egen takt, utan stress från tickande prenumerationer eller Game Pass gigantiska spelbibliotek med massa halvt intressanta titlar som hindrar mig från att köpa och spela det jag egentligen vill.

It's not a lake, it's an ocean

När jag "duttar" i spel utan att aldrig riktigt stanna upp drar till sist en känsla av tomhet in. Så har det varit förut, och så blir det den här gången också. Kanske är det bättre att likna vid det dumma vi gör på smartphones. Det vill säga: Skrolla och skrolla. Känna utan att reflektera.

Just så här är det. Precis så. Det är ganska få spel på Game Pass som jag har påbörjat och sedan sträckspelat från början till slut. Något per år, inte mer. Indiana Jones var ett sådant i fjol. South of Midnight i våras. Men många är det inte. I år har jag visserligen använt Game Pass mindre än vanligt, men även tidigare år har mitt Game Pass-spelande i hög grad gått ut på att hoppa in och testa nya spel, ge dem en halvtimme, en timme eller kanske flera timmar. För att sedan hoppa vidare. Och det är såklart för att det inte kostar något extra att testa ett spel till. Och ett till.

Lättillgängligheten gör oss otåliga och rastlösa. Det är samma sak när barnen ska välja program på Netflix. Deras hjärnor klarar knappt av att hantera utbudet på skärmen framför dem.

Samtidigt som jag älskar lättillgängligheten och utbudet på dagens spelmarknad går det inte att komma ifrån att den också stressar mig.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem
Citat:

Några årtionden senare kan jag byta spel oftare än jag byter underbyxor.

Detta har oroat mig i flera år. Jag upptäckte mig själv att jag lägger ner mer tid att scrolla igenom listor på Netflix än själva filmerna i sig. För varje år som går ökar stressen hos många och koncentrationsförmågan minskar. Att få vara uttråkad existerar inte längre heller, det ska ständigt scrollas åt höger o vänster.

Att få länge spara ihop till något spel man önskat sig länge existerar typ inte. Tyvärr minskar spelglädjen i mig med sånna här tjänster.

Den inre viljan att flytta ut långt på landet och bortom där Netflix och GamePass inte når har aldrig varit högre än nu.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Undra om du verkligen är "en av få" eller om det är rätt många mer samma tänk?

Jag kör heller inte GP eller multiplayer längre. Köper hellre spelen jag är sugen på och spelar igenom dessa, än att doomscrolla på GP och spela 10 min hit o dit. Lärde mig det efter moddad Xbox OG med hundratals spel som man aldrig spelade.

Haha, sant! Men tror det är ca 30 miljoner game pass prenumeranter så då är jag nog i minoriteten tänker jag. Dock om vi räknar in Xbox One-generationen och PC i det hela så är det nog som du säger. Har dock hört från vissa att enda anledning att äga en Xbox är game pass, men det är väl den högljudda minoriteten på internet som säger så.

Medlem

Köper hellre några år gamla spel för en spottstyver av nypriset. Kan jag spela igenom i lugn och ro. Senaste gången jag köpte ett spel på eller strax efter release vad titanfall 2.

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Medlem

Jag känner att Microsoft har av misstag gjort Game pass prenumeranter mer medvetna om vad de/vi faktiskt får utav en prenumeration som bara står och tickar varje månad. Tidigare så har jag låtit den rulla på månad för månad då kostnaden var okej samt att jag spelade några spel då och då.

Efter prishöjningen så har jag sagt upp mitt game pass. Som många andra skriver så kan jag återuppta den när jag känner att det finns åtminstone 2-3 spel som jag är taggad att spela. Men Microsoft har nu gjort att många inte längre vill låta prenumerationen bara ligga där pga den höga kostnaden.

En smartare strategi hade varit att visa alla prenumeranter hur mycket extra värde de får nu med som många kommande day 1 releases, innan de faktiskt höjer kostnaden. Nu har jag knappt sett någon förändring förutom gamla uråldriga Ubisoft spel, så det finns ingen anledning för mig att betala mer. En riktigt värdelös strategi om du frågar mig.

Medlem

Glad över att jag inte har samma problem med att välja ut spel som ser tillräckligt intressant för att klara ut. Har hittills klarat ut ca 26 spel (ungefär lika många var) på både PS+ och Gamepass. Samtliga spel jag startar ser jag till att klara ut för att sedan betygsätta dem. Snart är jag klar med Ori and the blind forest (ironiskt att spelet nämndes i krönikan 😉) på Gamepass och Devil in Me på PS+. Sedan planerar jag som oftast vad jag ska spela härnäst innan jag klarar ut spelen, t.ex. Cyperpunk på PS+ och Octopath Traveler 2 på gamepass (innan det lämnar i januari).

Som tur är så har jag maxat antal år man kan ha för Gamepass med ett snittpris på ca 70-80 kr i månaden. Det sämsta man göra är att betala månadsvis (fullpris) om man gör det under ett helt år, då är det självklart att det blir dyrt, speciellt med tanke på den kraftiga prishöjningen, när man egentligen kan komma undan med minst hälften av kostnaden.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Umbriel:

Jag är inte så förtjust i Game pass, jag gillar mer vad Nintendo gjort med NSO.
Där kan man spela ett gäng gamla klassiker, varav en del fortfarande håller ihop riktigt bra.
Till en bråkdel av priset, 200kr/år blir knappt 17kr/månad för den billigaste varianten, kan man prova på ett par hundra spel och säkert hitta minst ett tiotal riktigt bra spel att spela igenom helt.

Switch Online-biblioteket gillar jag skarpt! Inte minst nu när Gamecube-spelen är här. Spelade igenom en hög gamla godingar på NES och Game Boy i somras, då retro hör sommaren till! Och det här med Virtual Boy... sinnes! Undrar hur dom ska lösa det med DS och 3DS och dubbla skärmar – för det måste dom lösa?!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Game Pass fick mig att återupptäcka min glädje för spel igen, precis så som det var när jag var liten. Jag antar att vi alla hade massevis av piratkopierade spel - men väldigt få spel som jag spelade igenom helt till slutet. Några fastnade. Precis som på Xbox Game Pass har jag nu äntligen kunnat köra många spel utan att spela de, och utan att köpa de för tusenvis av kronor. Jag tycker det är genialt. Jag köper väldigt sällan spel, som familjefar med tight ekonomi så känns det aldrig riktigt rättfärdigat att "kanske" gilla spelet, eller att man måste hänföra sig det. Jag gillar att antingen spela litt eller gå all-in på ett spel. Game Pass fick mig att äntligen testa Hollow Knight, och upptäckte dess under. Tacksam som tusan.

Redaktör
Ponny
Skrivet av KuShO:

Jag har haft Game Pass Ultimate i flera år nu, först till en början för att det "ingick" när jag hoppade på och köpte Series X från Elgiganten med 24 månaders GP, därefter lyckades jag omvandla 1600 kronor via de gamla konverteringskonsterna med Xbox Gold till 36 månader Ultimate. Det närmar sig slutet nu... året ut, sen måste jag ta ställning till hur jag vill göra.

Kan nog inte påstå att jag nyttjar GP särskilt väl, jag spelar knappt klart spelen nuförtiden. Väldigt sällan jag scrollar igenom spel och letar nytt. Det händer att jag spelar om Ori and the Blind Forest jag med.

Fördelen har väl varit att barnens profiler hakar på min Game Pass-prenumeration, vilket varit förmånligt för 40 kr / månaden som det landat i... frågan är som sagt hur jag gör framåt.

Det där är lite av min (mångas?) grej vad gäller alla prenumerationer. Ibland låter jag det mest pågå, "utifall att". Det är bra att göra den där vårstädningen då och då. Pengar kan sparas!

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av BlueTeam:

Rea och Rewards är en bra kombo! Kul med Tradera. Minns inte senast jag köpte ett fysiskt Xbox-spel. Ett par tidigt under One-eran, men inte sedan dess.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Atilaa:

För mig är Game Pass och liknande tjänster ungefär som den där lådan med Lego man hade som liten. Man letar och letar efter de bitarna man vill ha, men man bygger egentligen inte så mycket alls, man bara letar.
Så jag bestämde mig för att köpa de spel jag vill ha och på så vis begränsa mig, precis som förut. Nu känns spelandet mycket roligare och friare då jag inte har en hel massa val att göra. Nu har jag de spel jag har och de jag faktiskt vill ha. Ibland skaffar jag Game Pass en månad men då för att spela ett specifik spel, som Iniana Jones, Atomfall, eller Ninja Gaiden 2 Black, spelar jag något mer än det jag tänkt så är det bara en bonus. Nu är spelandet roligare när jag övergett tanken att Game Pass är mitt stora bibliotek, mitt smörgåsbord, nu väljer jag det jag vill och njuter i min egen takt, utan stress från tickande prenumerationer eller Game Pass gigantiska spelbibliotek med massa halvt intressanta titlar som hindrar mig från att köpa och spela det jag egentligen vill.

Himla fint att höra! Kravlöst är det bästa. Ibland kan jag känna den där stressen att spel kan försvinna från diverse tjänster, även om jag aldrig råkat ut för det vad jag kan minnas. Men stressen är verklig. Det här med att köpa "Xbox-spel" på Playstation tycker jag också är najs, då PS5:an är lite av min hemkonsol.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ruffles:

När jag "duttar" i spel utan att aldrig riktigt stanna upp drar till sist en känsla av tomhet in. Så har det varit förut, och så blir det den här gången också. Kanske är det bättre att likna vid det dumma vi gör på smartphones. Det vill säga: Skrolla och skrolla. Känna utan att reflektera.

Just så här är det. Precis så. Det är ganska få spel på Game Pass som jag har påbörjat och sedan sträckspelat från början till slut. Något per år, inte mer. Indiana Jones var ett sådant i fjol. South of Midnight i våras. Men många är det inte. I år har jag visserligen använt Game Pass mindre än vanligt, men även tidigare år har mitt Game Pass-spelande i hög grad gått ut på att hoppa in och testa nya spel, ge dem en halvtimme, en timme eller kanske flera timmar. För att sedan hoppa vidare. Och det är såklart för att det inte kostar något extra att testa ett spel till. Och ett till.

Lättillgängligheten gör oss otåliga och rastlösa. Det är samma sak när barnen ska välja program på Netflix. Deras hjärnor klarar knappt av att hantera utbudet på skärmen framför dem.

Samtidigt som jag älskar lättillgängligheten och utbudet på dagens spelmarknad går det inte att komma ifrån att den också stressar mig.

Ja men verkligen. Man får lägga band på sig för att riktigt kunna njuta av Game Pass. Det är i alla fall min upplevelse. "Oh shiny!" tänker jag och skuttar vidare mot nästa. Det här med att skrolla och skrolla gör en inte glad. Det finns alltid nåt som EVENTUELLT är lite bättre. "Nästa, nästa!"

Nej, ikväll blir det Ori 2. Punkt. Kanske lite tårar till och med.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fatmajk:

Detta har oroat mig i flera år. Jag upptäckte mig själv att jag lägger ner mer tid att scrolla igenom listor på Netflix än själva filmerna i sig. För varje år som går ökar stressen hos många och koncentrationsförmågan minskar. Att få vara uttråkad existerar inte längre heller, det ska ständigt scrollas åt höger o vänster.

Att få länge spara ihop till något spel man önskat sig länge existerar typ inte. Tyvärr minskar spelglädjen i mig med sånna här tjänster.

Den inre viljan att flytta ut långt på landet och bortom där Netflix och GamePass inte når har aldrig varit högre än nu.

Vackert formulerat. Det här med att plocka upp en tung, fysisk bok är inte fel. Och spinner vidare: när jag pendlar håller jag mig sysselsatt hela tiden. Podd när jag går, bok/tv-serie när jag sitter still. Om jag nån gång inte gör någotdera får jag lite känslan av att jag "slösar med tid". Kanske är det tvärtom? Eller åtminstone: bra att hitta nån balans.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tycker det är en bra möjlighet att få testa lite olika typer av spel och se om det är något för mig. Tyvärr kan jag inte lägga lika mycket tid på att spela som tidigare så jag kommer inte att hinna klara ut alla spel jag skulle vilja. Men med GP har jag i alla fall en chans att testa många spel. Hade t ex troligen inte köpt Tunic men är väldigt glad att jag testade det på GP. Känner heller inte samma press att klara ut spel som jag inte äger. Köper väldigt få spel till Xbox men prishöjning svider så nog blir det nog att tänka om att bara ha GP ibland när jag har tid att spela mycket.

Medlem

För egen del hittade jag (tillbaka?) till lugnet genom att slutligen överge Steam. Likt GamePass hade Steam under nästan 20 års tid manat till fönstershoppande med ständigt återkommande "passa på"-kampanjer.

Det känns skönare att kunna unna mig att vara kräsen i mitt urval av vilka spel jag köper. När jag väl köper något spelar jag klart det till 100% oavsett svårighetsgrad eller underhållningsvärde innan jag går vidare till nästa.

Att inte ge upp efter sitt första intryck har många gånger fått mig omvärdera spel som jag initialt tyckte verkade skittråkiga och garanterat hade släppt efter bara ett par timmar. Jag har nog aldrig känt mig så förvånad över en hype som då jag började spela Outer Wilds. Alla som hyllat det till skyarna framstod som snobbar. Jag är inte ensam om att tycka att det är skitdåligt de första timmarna. Men jag tvingade mig kvar och till slut förstod jag vad det var alla andra älskade med spelet - även om jag ärligt talat fortfarande tycker det är ganska mediokert. Ett unikt mediokert spel blir kanske inte fantastiskt bara för att det är unikt, men det blir i varje fall mer intressant och minnesvärt.

2025 är ett helt fantastiskt bra spelår och jag har aldrig tidigare lyckats spela så många av årets släpp. Det skänker mig hopp om framtiden och kommer göra årets The Game Awards mycket mer intressant

Medlem

För mig har GP samma problem som andra prenumerations-/streaming-tjänster, dels känslan av att man måste nyttja dem, dels förlamningen som infaller då man har alldeles för mycket att välja på eller alternativt välja bort. För mig är nog att välja bort spel det svåraste vilket gör att jag istället avstår att spela på tjänsten alls. Hade GP i nära 3 år i följd (konverterat Gold så gick på kring 600:-) och spelade bara igenom 1-2 GP-spel per år under den tiden då jag många ggr bara scrollade och inte kunde välja ett intressant spel att ladda ned.

GP har med senaste prisökningen gjort det i princip omöjligt att ha tjänsten som "set and forget" dvs. kostnaden är nu på en nivå där det är svårt att försvara om man inte nyttjar en månad eller två. Netflix och andra streamingtjänster har haft samma problematik en längre tid, delvis pga att serierna nu är spridda mellan många tjänster, dels att kostnaderna för alla tjänster sammanlagt ökat till en nivå där att betala för mer än en eller två tjänster per månad blir kännbar ekonomiskt även om man har det "hyffsat" ställt. Jag skulle hävda att just inkomst från "set and forget"-kunder är något Xbox nog underskattat med sin nya prissättningstaktik.

För GP är det också ännu svårare än för streamingtjänsterna att motivera en prisökning. Detta beror på att det faktiskt både är mer tidskrävande och mentalt krävande att spela spel än att slötitta på serier. Dvs. om GP ökar antalet "dag ett spel" med 50% ökar inte mitt upplevda värde av tjänsten med 50%, jag kan helt enkelt inte spela fler spel än jag redan gör idag, tid och ork finns inte till det. Samma sak med delar av tjänsten jag inte använder, Fortnite Crew är t ex värdelöst för mig.

Slutligen har GP en ytterligare en märkligt effekt på mig, jag provar fler spel men jag ger dem betydligt kortare tid att övertyga mig att de är värda att lägga tid på. Om jag köper ett spel på Steam ger jag det oftast åtminstone nära två timmar innan jag ger upp och begär återköp. Ett GP-spel får i regel bara 30-60 minuter innan jag tackar för mig och testar nästa istället. Det är alltså svårare för spel på GP att få en riktig chans att övertyga mig att det är värt min tid än när det är ett "köpespel".

Backloggens befriare

Jag har sedan några år tillbaka exakt noll prenumerationstjänster för digital media.

Det är faktiskt väldigt skönt att slippa,

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Och spinner vidare: när jag pendlar håller jag mig sysselsatt hela tiden. Podd när jag går, bok/tv-serie när jag sitter still. Om jag nån gång inte gör någotdera får jag lite känslan av att jag "slösar med tid". Kanske är det tvärtom? Eller åtminstone: bra att hitta nån balans.

o när man sitter på dass är det säkert att man scrollar där med...

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Jag har sedan några år tillbaka exakt noll prenumerationstjänster för digital media.

Det är faktiskt väldigt skönt att slippa,

Samma här. Det enda rätta!

Det är bättre att köpa de spel och filmer man vill ha.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vackert formulerat. Det här med att plocka upp en tung, fysisk bok är inte fel. Och spinner vidare: när jag pendlar håller jag mig sysselsatt hela tiden. Podd när jag går, bok/tv-serie när jag sitter still. Om jag nån gång inte gör någotdera får jag lite känslan av att jag "slösar med tid". Kanske är det tvärtom? Eller åtminstone: bra att hitta nån balans.

-Flummhatten på-

Det är en vanlig känsla idag att inte våga bara vara, konstigt eftersom vi är human beings och inte human doings... Paradoxen är att när du inte aktivt agerar betyder det att du ändå passivt gör ingenting. I ingenting finns en kraft görandet aldrig kan mäta sig med.

“In today's rush we all think too much, seek too much, want too much and forget about the joy of just Being.” -Eckart Tolle

Jag skulle rekommendera dig och vem som att läsa "The Power of Now: A Guide to Spiritual Enlightenment" av Eckart Tolle. Det är den bok som förändrat mitt sätt att se på livet och även för många andra. Tror det är en av de mest sålda böckerna inom spiritualitet. Sen lägger du på en "Silent retreat" där det handlar om att vara tyst och närvarande och du kommer vara nästa gaming Buddha.

När man vågar stanna upp händer något mäktigt - du blir närvarande och upplever nuet. Plötsligt ser man hur träden gungar i vinden, ögonfärgen i den person man pratar med eller ens egna kropp och känslor. Att vara upptagen är många gånger att vi flyr från det som är och är nog den vanligaste spirituella kris vi har idag.

Det är också i tystnaden, andetaget, mellanrummet och långtråkigheten de riktigt originella idéerna föds. För det undermedvetna är mer intelligent än vårat medvetande. I det undermedvetna krockar idéer, tankar och känslor likt Big Bang och skapar kopplingar medvetandet aldrig hade kunnat drömma om. Många genier har uppskatta långa promenader, och de olagliga sakerna, av den anledningen. Personligen har mina bästa idéer kommit till mig när jag mediterat.

Påminner mig om ett av mina favoritcitat när jag läste en bok som enbart handlade om tystnad:
"Silence, silence. In a thousands sense i proclaim the indespensable worth of silence. Our only safe dwelling place often. This shallow generation knows nothing of silence. That is even the disease of it, will be the death of it, if not cured. Self renunciation too, that is silence in one of its senses."

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Känner igen mig delvis. Jag hoppade av och på men till sist mig slutade det med att jag avslutade mitt Game Pass för evigt och sålde Xboxen. Jag vill ha fysiska kopior av spelen i hyllan så jag håller mig till Switch 2 nu ett tag. Jag kanske skaffar en PS5:a och köper enstaka fysiska spel till den nästa år, så som GTA6, vi får se.

Jag upplevde lite av ett uppvaknande efter att ha haft en Spotify-prenumeration sedan starten och insåg jag att jag nu betalat närmare 20 000 kr i prenumerationsavgifter efter alla dessa år. Tänk att betala 20 0000 kr för musik och sedan inte äga en enda låt. Det är ju egentligen samma sak som att betala 20 000 för en lite modernare version av radio.

Jag insåg vilken fantastiskt fin CD-samling jag istället kunde ha köpt för alla dessa pengar så nu har jag börjat köpa CD-skivor istället, och rippar dem helt enkelt. I lossless-kvalitet dessutom. Jag kan lägga dem i molnet på sikt om jag vill och bygga min egen lilla Spotify. En ny liten hobby och en fin samling i hyllan som jag nu kan njuta av utöver musiken.

En liten tankeställare

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Känner igen mig delvis. Jag hoppade av och på men till sist mig slutade det med att jag avslutade mitt Game Pass för evigt och sålde Xboxen. Jag vill ha fysiska kopior av spelen i hyllan så jag håller mig till Switch 2 nu ett tag. Jag kanske skaffar en PS5:a och köper enstaka fysiska spel till den nästa år, så som GTA6, vi får se.

Jag upplevde lite av ett uppvaknande efter att ha haft en Spotify-prenumeration sedan starten och insåg jag att jag nu betalat närmare 20 000 kr i prenumerationsavgifter efter alla dessa år. Tänk att betala 20 0000 kr för musik och sedan inte äga en enda låt. Det är ju egentligen samma sak som att betala 20 000 för en lite modernare version av radio.

Jag insåg vilken fantastiskt fin CD-samling jag istället kunde ha köpt för alla dessa pengar så nu har jag börjat köpa CD-skivor istället, och rippar dem helt enkelt. I lossless-kvalitet dessutom. Jag kan lägga dem i molnet på sikt om jag vill och bygga min egen lilla Spotify. En ny liten hobby och en fin samling i hyllan som jag nu kan njuta av utöver musiken.

En liten tankeställare

yup du hade kunnat köpa 100st skivor för 200kr st

12
Skriv svar