Pokémon Legends: Z-A
Z-A tar Pokémon ytterligare ett steg i rätt riktning, men borde ha vågat ännu mer.
#game-freak, #pokemon-legends-z-a
Synd bara att dom låser mega stones bakom online strider.
Du hittar Mega Shards ute i världen här och där som sen kan bytas in mot Mega Stones. Sen kan du få dem via online också.
"Writer and Fighter"
Du hittar Mega Shards ute i världen här och där som sen kan bytas in mot Mega Stones. Sen kan du få dem via online också.
så du kan få mega stones för Greninja, Delphox och Chestnaught? för enligt Game freak själva så kunde man bara få dom genom online seasons. med Greninjas mega stone som ska vara pris för season 1
DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister
Inte första eller sista gången saker låses bakom Online-play. Hoppas bara att det kräver väldigt lite så man kan sova sig genom några strider.
Bara att spela online, problem solved
Bara att spela online, problem solved
Ja det löser ju allting! Lilla Timmy 5 år som älskar pokemon kommer ju verkligen lyckas med det.
Eller så kanske man inte designar spel som är gjorde för barn så att saker är låst bakom en online prenumeration
Som du minste måste köpa 6 månder av för att få tillgång till alla säsonger och alla mega stones
DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister
Ja det löser ju allting! Lilla Timmy 5 år som älskar pokemon kommer ju verkligen lyckas med det.
Eller så kanske man inte designar spel som är gjorde för barn så att saker är låst bakom en online prenumeration
Som du minste måste köpa 6 månder av för att få tillgång till alla säsonger och alla mega stones
Man måste inte få allt på ett silverfat. Det gavs inte ut allt till alla förr i de äldre pokemon spelen och det var inga barn som hängde läpp för det. Alla är så rädda för lite friktion/behöva försöka minsta lilla i spel idag vilket är en stor anledning till att många spel idag är alldeles för lätta och tråkiga.
Alltså verkligen brutalt fult spel. Jag är verkligen ingen snobb, men bara fräckheten att de kan släppa sån här utseendemässig skit utan att blinka för att de vet att det kommer sälja ändå.
Jag reagerade också på det, spelet ser ju ut att vara 15-20 år gammalt rent grafiskt. Självklart borde spelet få ett stort FETT minus för det!
Game freak har verkligen förstört Pokémon spelen med åren. Spelen är alldeles för lätta, känns minimal effekt och det grafiska, både graphical density och artstylen är skräp. Förövrigt, hur är inte det grafiska ett minus i recensionen???
Instämmer, jag har lagt ner ett par hundra timmar på de flesta äldre Pokemonspelen men efter att ha kört igenom Shield har jag verkligen haft noll sug efter att skaffa nåt av de spelen som kommit ut sen dess. Hade dom lagt ner lika mycket resurser och kärlek som Nintendo gör till sina andra spelserier hade jag absolut köpt ett nytt Pokemon så fort det kom ut, men som spelen är nu så plockar jag hellre fram mitt gamla 3DS och spelar igenom nåt av de äldre titlarna. Uppenbart att de inte bryr sig speciellt mycket längre då spelen säljer som smör ändå. Tråkigt speciellt med tanke på hur mycket pengar Pokemon som franshiche drar in så finns ju absolut ekonomin för att göra ett ordentligt spel.
Lirade igenom shining pearl för ett år sedan. Helt okej spel men riktigt jävla tradigt då varje fight blir utdragen med massa text som inte går särskilt snabbt även om man ändrat i inställningarna. Efter fighten är det 5-6 klick för att få xp och sånt. Jävligt tradigt.
Testade Nexomon och där vet de vad folk som gillar pokemon vill ha. Fighterna gick skitsnabbt och inga massa extraklick för att få xp.
Game freak har verkligen förstört Pokémon spelen med åren. Spelen är alldeles för lätta, känns minimal effekt och det grafiska, både graphical density och artstylen är skräp. Förövrigt, hur är inte det grafiska ett minus i recensionen???
Jag håller till viss del med. Samtidigt slår ju scenen för competitive Pokémon rekord på rekord efter lanseringen av Scarlet/Violet. Aldrig tidigsre har så många spelst Pokémon tävlingsinriktat. Så någonting gör de väl antagligen rätt i det hänseendet. Även om Switchens succé säkert är en faktor i det hela.
Man måste inte få allt på ett silverfat. Det gavs inte ut allt till alla förr i de äldre pokemon spelen och det var inga barn som hängde läpp för det. Alla är så rädda för lite friktion/behöva försöka minsta lilla i spel idag vilket är en stor anledning till att många spel idag är alldeles för lätta och tråkiga.
Dom skulle lätt kunna ha "lite friktion/behöva försöka minsta lilla i spel" utan att forcera online. Gör så att allt går att få tag på utan att ens koppla upp spelet mot internet. Det kan var svårt ändå.
Det står Legend of Zelda i mitt huvud när jag läser:
LEGENDS Z-A.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]