Skyrims designer "evigt chockad" över populariteten
Dags att släppa det igen till alla nutida och dåtida konsoler!
Special special edition? (Trodde redan de gjort det i och med special edition)
The Owls Are Not What They Seem
Tycker om man bortser från en del störmoment och buggar så är Daggerfall överlägset.
Daggerfall och Morrowind ligger på delad förstaplats i serien här.
Daggerfall slöspelar jag minst en gång om året
Switch, PC och Dödsmetall.
finns det någon utvecklare/utgivare som lever så stenhårt på forna bedrifter som bethesda? det är ett evigt tjat om spel från 10-15 år sedan, sen släpper man något som starfield och det visar sig att hela gänget bokstavligen lever kvar i 2010 vad gäller speldesign.
Jadu. De släppte tidigare kultklassiker. Men ja de har inte hängt med särskilt väl och jag håller med gällande Starfield.
Daggerfall och Morrowind ligger på delad förstaplats i serien här.
Daggerfall slöspelar jag minst en gång om året
Daggerfall är jag inget stort fan av. Dålig story, och totalt obalanserat. Man kan softlocka sig själv och spela vidare i tiotals timmar utan att märka det, för att till sist inse att det bara är att börja om. 99% av alla städer är onödiga och tillför inget.
Morrowind däremot är ett enormt lyft från Daggerfall. Ett fantastiskt spel!
Daggerfall är jag inget stort fan av. Dålig story, och totalt obalanserat. Man kan softlocka sig själv och spela vidare i tiotals timmar utan att märka det, för att till sist inse att det bara är att börja om. 99% av alla städer är onödiga och tillför inget.
Morrowind däremot är ett enormt lyft från Daggerfall. Ett fantastiskt spel!
Exakt. Daggerfall är bara massa auto-genererad smörja och allt ser och känns likadant ut. Morrowind däremot...
Dags att släppa det igen till alla nutida och dåtida konsoler!
Jag kräver Skyrim Demake till PSX!!
Tycker om man bortser från en del störmoment och buggar så är Daggerfall överlägset.
Varför tycker du så?
Daggerfall känns som ett hopkok av samma samma i mängd "bara för att". Upptäckarglädje noll. Men jag kanske aldrig fastnade i storyn när det begav sig.
Morrowind däremot, där började det hända saker.
Morrowind är nog nr 2
Skyrim nr 1
och Oblivion på tredje plats tack vare dom jävla tråkiga portalvärldarna. Resten av världen är kul dock.
Kolla in https://www.youtube.com/@lion_towers3d
Han återskapar världar från Elder Scrolls i Unreal Engine 5 hur han tycker att ett modernare Elder Scrolls ska se ut.
The Real Size of Solitude och The Lore-Accurate Scale of Riverwood är några av mina favoriter.
Special special edition? (Trodde redan de gjort det i och med special edition)
Kanske blir "Speshal" edition.
Förstår inte alls varför alla är så besatta med Skyrim. Det var ett riktigt bottenskrap jämfört med Morrowind. Det borde dött ett år efter lansering tillsammans med Todd och gänget.
Det var för det var i och med oblivion och skyrim som vi konsolmänniskor kunde för första gången spela serien. Vi visste inget bättre. Men jag hadde gärna spelat Morrowind kanske i någon remake.
Det var för det var i och med oblivion och skyrim som vi konsolmänniskor kunde för första gången spela serien. Vi visste inget bättre. Men jag hadde gärna spelat Morrowind kanske i någon remake.
Morrowind släpptes till Xbox (och sålde bra)
finns det någon utvecklare/utgivare som lever så stenhårt på forna bedrifter som bethesda? det är ett evigt tjat om spel från 10-15 år sedan, sen släpper man något som starfield och det visar sig att hela gänget bokstavligen lever kvar i 2010 vad gäller speldesign.
Det är ju just speldesignen från 2010 som gör att vissa gillar Starfield som jag gör
Har plöjt ner hundratals timmar i det och spelar det fortfarande ibland, det har en viss nostalgisk charm över sig som jag inte hittar i andra nya spel.
Japp, och man hade inte ens fördummat gränssnittet för konsolanvändare, så Xbox-användarna fick i princip samma spelupplevelse som på PC med motsvarande hårdvara och 480p (undantaget moddbarheten osv).
Jag spelade häcken av det på Xbox:en trots att jag redan ägde det på PC. Det var något magiskt att sitta i soffan med flickvän varje kväll och ta sig an lite quests. Det var där och då jag blev kär i Bethesda-rollspel. Daggerfall köpte jag på release, via tyska datortidningar, men det klickade aldrig trots all hype. Men herregud, Morrowind till konsoll var mitt uppvaknande!!!