Battlefield 6
Vad har du för PC?
Kör du via EA App eller Steam?
steam såklart! men det har inget med datorn att göra för jag hade 50fps precis hela tiden, inte en enda drop.
//monster
Ingen ja vet som lirar BF6 har server-lagg-strul, tänker att om vi är 10+ personer på discen som roterar i squadden så borde väl någon nämna något om det?
Dessa specs är på tok för gammalt för spelet initialt,
intel 4790k, 16gb ddr3 corsair ram, asus maximus vi hero moderkort, samt ett par ssd å en geforce 1070
Ja menar, ddr3 minnen kom 2007
still, 50fps hela tiden hade jag. precis hela tiden. absolut inte drops öht, utan det stod rakt där på skärmen att det var lagg. vet hur symbolerna ser ut och vad dom betyder. det var på gult som bäst, mest rött hela tiden. vilket är som 500 i ping
//monster
Jag kan inte sätta 5/5 när 90% av alla banor är operation metro på steroider och den bästa banan är en remake från Bf3. Att det sedan saknas server browser och velandet mellan klasslåsta vapen eller inte drar ner poängen ännu mer.
Det är ett betydligt bättre spel än 2042, men det är inte uppe med de riktiga klassikerna!
still, 50fps hela tiden hade jag. precis hela tiden. absolut inte drops öht, utan det stod rakt där på skärmen att det var lagg. vet hur symbolerna ser ut och vad dom betyder. det var på gult som bäst, mest rött hela tiden. vilket är som 500 i ping
Kankse dum fråga men du har inget vpn igång som spökar som gör att du hamnar på servrar långtbortistan?
Kankse dum fråga men du har inget vpn igång som spökar som gör att du hamnar på servrar långtbortistan?
nej fan inget sånt. det enda som skulle kunna vara på min sida är mina grafiska inställningar. men fsr lr nvidia boost och sånt borde ju inte ge monsterlagg. tycker det är skumt eftersom jag har bra ping. kanske bara inte lagt tid nog på det, bara varit inne i 30 minuter lr nåt, blir ju tråkigt snabbt när det krånglar.
//monster
nej fan inget sånt. det enda som skulle kunna vara på min sida är mina grafiska inställningar. men fsr lr nvidia boost och sånt borde ju inte ge monsterlagg. tycker det är skumt eftersom jag har bra ping. kanske bara inte lagt tid nog på det, bara varit inne i 30 minuter lr nåt, blir ju tråkigt snabbt när det krånglar.
Ja det är aldrig kul med krångel, hoppas det löser sig.
Jag har bara spelat ett par timmar via EA appen å sitter på rätt kasst wifi men märker inget lagg, rubberbanding osv men jag kanske har haft tur
Konstigt att notera hur spelet saknar stora kartor med tillägget att ”fler tillkommer”. Bedömer man spel på vaga löften? Om de illa designade småkartorna i BF6 (det vill säga 7 av 9) är det man alltid drömt om tillsammans med brist på valfrihet genom borttagen server browser, hopplös kartrotation och trasigt kartfilter, då finns risken att man aldrig gillade Battlefield till att börja med och helst ville ha ”CoD fast inte CoD”.
Jag kan hålla med om att vissa kartor har bedrövlig design, men jag har inte alls samma problem med storleken på kartorna.
Men då tycker jag också att Bad Company2 är det överlägset bästa BF spelet och undviker gärna allt för mycket fordon.
Är till 85% infanteristriden jag vill åt, men utan adhd movement och wall jumps etc.
(Även om Titanfall 2 gjorde det där jävligt bra..)
Jag vill verkligen inte vara den, är så nöjd med spelet överlag, men hade inte grafiken kunnat vara liiiite bättre? Jag kanske är för bortskämd eller något men jag fick inte ”omg” känslan som jag fick när bf3 eller bf4 släpptes.
Dra ner sharpness till noll, fattar inte varför dom satt den där den sitter, spelet blir att se trash ut. Sen är det något konstigt med ljussättningen i spelet, men det rättar till sig om man har HDR skärm.
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Dra ner sharpness till noll, fattar inte varför dom satt den där den sitter, spelet blir att se trash ut. Sen är det något konstigt med ljussättningen i spelet, men det rättar till sig om man har HDR skärm.
Ah men gött! Tack för tipset.
Hittade denna, inte säkert det löser ditt problem men kan vara värt att kolla
https://m.youtube.com/watch?v=pGvyXENXFUk
Sen har du säkert redan gjort det men se till att du har de senaste game ready drivers för din gpu
Sharpness till 0?
Sett flera som tvärtom tipsat om att man ska dra upp den?
(Nyfiken på vad som blir bättre med det)
(All form av blur/shake/vignet? är avstängt, den övre tinnitus stapeln drog jag också ner till 0.
Tyckte man slapp en stor del av pipljudet då)
Hittade denna, inte säkert det löser ditt problem men kan vara värt att kolla
https://m.youtube.com/watch?v=pGvyXENXFUk
Sen har du säkert redan gjort det men se till att du har de senaste game ready drivers för din gpu
det verkar som det skiftar när man håller sig inne på samma server ett tag iaf. det är inte hela tiden konstant lagg utan verkar komma och gå! testar vidare, annars fåre bli witcher 3 next gen som flyter skitbra
dendär cpu-grejen funkar dock ej för mig. då kan jag inte starta spelet. för gammal cpu. men det är ok, jag får köra på låg grafik med fsr lr liknande så kan jag iaf få 50-60fps+. men svider ju lite å se hur bra det flyter för resterande folk, ajaj.
//monster
4/5 för mig.
Haft riktigt roligt än så länge och det är väl det viktigaste i spel? Att man har roligt.
Jag spelar 80% breakthrough så vissa banor är ju inte superlätta och att man begränsade smoken till medics gör det ännu svårare på vissa kartor. Men tycker det är som alla tidigare bf med breakthrough, ibland får man ett bra lag och då är det roligt och ibland ett lag som är mindre bra, då är det inte lika kul.
Precis som jag accepterar att det finns folk som verkligen inte gillar bf6 så måste ju den gruppen förstå att det finns väldigt många av oss som tycker det här är roligt. Och nej, jag spelar inte cod, gar inte spelat sen mw2 om man bortser från att jag testade warzone.
okej så har fått till inställningarna till konstant låst på 50-60fps, helt ok. monsterlagget verkar bara komma ibland, spec i början av matcherna. så i teorin har det löst sig. dags att slakta!
Här kommer åretsüberdummastefråga: Du har spelet installerat på en SSD/M2 och inte hårddisk?
Kul att läsa så många varierade åsikter om spelet! Smakerna går ju isär utifrån vad man är ute efter - gissar att några av er de som vill ha fler stora banor kanske är 1942-veteraner? Jag tycker absolut det är värt betyget, men det är alltid intressant att höra andras ståndpunkter!
Jag kommer definitivt fortsätta spela, och går runt på jobbet och tänker på vilken klass eller vapen jag vill låsa upp saker med härnäst, eller dagdrömmer om att rensa fiendeobjectives.
"- Enskilda objectives på vissa kartor i Breakthrough är väldigt svåra att erövra"
Ja tack! Det håller jag med dig om som bara den!
Riktigt satans bra spel! Bästa köpet på länge efter WH40k: SM2 xD
Ja, det blir lite frustrerande, även när jag hamnar på den "vinnande"/försvarande sidan. Man vill ju ha lite att tugga i, liksom. Men tycker ändå att många banor leder till bra matcher - spelade särskilt en på Liberation Peak, där fienderna rullade fram och tog bas efter bas. Mitt lag samlade sig och gjorde en heroisk insats på sista pointen, och när vi slutligen vann med nöd och näppe var det många som skrev "wow, vilken match" i chatten. Så även fast vi blev lite stompade i början jämnade det ut sig, och jag tror det blir lite peak-end rule, man minns ofta inte hela matcher, utan mest det bästa/sämsta.
Jag kan hålla med om att vissa kartor har bedrövlig design, men jag har inte alls samma problem med storleken på kartorna.
Men då tycker jag också att Bad Company2 är det överlägset bästa BF spelet och undviker gärna allt för mycket fordon.
Är till 85% infanteristriden jag vill åt, men utan adhd movement och wall jumps etc.
(Även om Titanfall 2 gjorde det där jävligt bra..)
Ja, jag håller också BC2 högst, fortfarande. Det fanns ändå en del stora/långa banor där, vilket kanske saknas här. Tycker fordon och farkoster tillför mycket, men gillar när huvuddelen handlar om infanteriet, så kartorna funkar väldigt bra för mig. Samtidigt finns det i många fall - beroende på karta och spelläge - oftast olika angreppssätt, men med vissa undantag som nämnt.
Det är ett bra spel, helt klart, man har lyssnat på vad folket vill ha och samtidigt lyckas navigera undan de frestande fällorna med girighet. Vissa saker måste såklart balanseras men jag har kul. Att man givit portal-verktyget till spelarna var ett genidrag och kan komma att vara avgörande för serien. 100 miljoner spelare kan bli verklighet tack vare det. Det enda minuset jag ger är att man kört ganska safe med spelet, men å andra sidan kanske det var det man var tvungen att göra då ytterligare ett misslyckat battlefield hade varit väldigt dåligt för serien. Full pott kan jag inte ge det, jag lär lämna lite utrymme för förbättring. 4 eller 4.5 av 5.
Jag tror att jag mest älskar mellanstora banorna. Jag vill inte ha för långt mellan striderna. Exempelvis gillar jag inte alls firestorm så mycket, där är det väldigt sällan det är intensiva strider mellan infanteri.
Min absoluta favorit är Manhattan bridge. Lagom stor och väldigt snygg. Och det mest episka var när jag fick åka runt i helikoptern på den banan. Satan va coolt det kändes.
I slutändan älskar jag spelet. Jag tycker det är bra att de har tagit lite inspiration från cod i att göra gunplay lite snabbare och mer responsivt. Det känns verkligen som ett battlefield-spel ändå.
Här kommer åretsüberdummastefråga: Du har spelet installerat på en SSD/M2 och inte hårddisk?
på ssd ja, jag har inte haft vanliga hårddiskar på typ, vad, 10 år kanske? minst. jag har fått till lite slakt då jag hållt mig inne längre tider. men ja det är fan inte felfritt än. betan flöt faktiskt bättre
//monster
Det är ett kul spel, skitsnyggt och inlevelsefullt, men ingen 5:a för mig personligen. Har som någon annan skrev här i tråden redan tröttnat på banorna, och det tar på tok för lång tid att levla upp vapnen. Sen ska vi inte tala om det snudd på bedrövliga challenge-systemet. Hoppas på förbättringar i kommande patcher.