Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 får systemkrav
Jag är taggad
Har en känsla av att jag typ är den enda, dock
Och blir knappast ett dag 1-köp. Så gissar att efter nästa sommar-rea när det är 70%off och ni ser en ensam spelare på steamDB, så är det jag
Du är taggad, men vill faktiskt inte betala för spelet.
Precis så ser man till att en spelserie läggs på is.
Snåljävlagamers
Jag har inte hårdvaran att köra det tyvärr, men det jag har sett tycker jag verkar kul så håller ögonen öppna och blir allt ok så blir det ett köp när man har hårdvaran.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Ska vi se...
De sparkade Mitsoda och skrev om storyn till något som verkar skit.
De tog bort alla rollspelselement.
De som gör spelet har gjort walking sims.
Din karaktär heter "Phyre". Så jävla edgelord.
Jag är inte taggad alls. Jag älskar V:TM men detta verkar vara en dumpster fire och då är jag snäll.
I drank what?
Snåljävlagamers
Man får väl köpa det man vill eller ska du bestämma det? Märkligt
Man kan ju tycka något är intressant utan att köpa det?
Var inte första spelet det första som släpptes med source motorn?
Har för mig jag var lite impad hur snygga ansiktena var 😅
Det släpptes väl rätt före HL2?
Med det sagt är det väl ingen direkt överhype här, men blir gärna glatt överaskad med höga betyg 🙂
Det stämmer. Tror till och med det utvecklades på någon betaversion av Source så det var dåligt optimerat som tusan. Därav alla dessa laddskärmar så fort man vände sig om.
Snåljävlagamers
Behövs gamers som faktiskt väntar på vettiga priser och att spelen verkligen är färdiga för att industrin ska kunna bli bättre för konsumenten. Själv har jag nog köpt 20+ spel till fullpris dag ett de senaste 15 åren som jag sedan bara startat en eller två ggr och därmed sponsrat spelindustrin i mer än jag kanske borde. Anledningarna till att de inte blivit spelade är flera, dels kanske det var buggigt eller hade dålig prestanda så jag väntade på patchar men när de väl kom spelade jag något annat. Oftast har det dock varit livet som kom emellan och när tid väl fanns att spela igen så var spelet bortglömt.
Exempel på spel jag köpt dag ett men sedan spelat max 2 timmar från senaste 2-3 åren:
Dragons Dogma 2 (prestandaproblem)
Expedition 33 (klickade inte med en gång sedan blev jag upptagen några veckor därefter bortglömt)
Final Fantasy 7 Rebirth (såg ut som skit på PS5 i 60 fps)
Like a Dragon: Infinite Wealth
Är evigt tacksam för "snåljävlagamers" som balanserar "slöseriköpargamers" som mig!
Edit: Kommer dock inte skaffa detta spel dag ett då jag bevisligen har mycket spel i backloggen som borde spelas och jag kan inte säga att det jag hittills sett av det gjort att det rycker i köptarmen direkt. Dock så ser ju systemkraven hyffsat rimliga ut förutsatt att de stämmer med verkligheten.