Ni spelare bestämmer om Ghost of Yotei får DLC
Med tanke på yotei så verkar de inte vara så kreativa eller våga testa nytt.
Så ja, nytt ip är nog bäst
Nu har ju sucker punch gjort 5 fantastiska sandboxspel så där har man ju hittat sin styrka.
Det Yōtei gör fantastiskt bra är att väva in uppdragen att bli mer linjära men jag tycker att man kan utnyttja detta ännu mer så att det blir lite ”elden ring” om ni förstår hur jag tänker.
Gissningvis så lär det bli ett nytt tema och ett nytt ip men vad det blir kan vi bara hoppas på
Non-BUY-nary.
Vad betyder det?
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Vad betyder det?

Med tanke på yotei så verkar de inte vara så kreativa eller våga testa nytt.
Så ja, nytt ip är nog bäst
Ser inte riktigt hur du tänker här..
Mellan 'Sly Cooper', 'Infamous' och 'Ghost of' så känns det lite konstigt att anklaga studion för att vara kreativt bankrutt. Själv har jag inte spelat Yōtei, men jag tvivlar på att spelet är proppat med ai-assets och candy crush-likt gameplay.
Personligen ser jag hellre att de skapar ett riktigt köttigt NG+ med minst lika mycket extrasaker som Ghost of Tsushima hade och sedan lägga lite extra kärlek på deras kommande Legends-läge. En DLC i stil med Ikki Island hade alltid varit välkommet, för den höll väldigt hög kvalité, men personligen ser jag inget med Atsu eller Ghost of Yōtei som direkt känns som att de behöver spinna vidare på. 🤷 Gå hellre vidare med nästa spel.
Blir det däremot DLC, då får de nog ta ut svängarna lite. Storyn kändes lite väl safe.
Non-BUY-nary.
Dina onlinegrifter-pappor måste älska dig. Stark egendrift där du! 👏👏👏