Windows 10-stödet upphör, används av omkring en tredjedel av Steam-spelarna
Om man kollar vilken språkversionen Win10 har så att det är samma, innan man laddar ner Win11 ISO, så raderas inte allt man har på c:/-disken.
Är språkversionerna olika så raderas allt man har på c:/. Kolla språkversion i kommandotolken (cmd) med: dism /online /get-int/
Info om "Rufus and Windows 11 25H2":
https://www.youtube.com/watch?v=lHJdTtl6O-g
Personligen så skulle jag inte göra en installation utan att rensa allt.
Väljer man att bara installera över sitt gamla system så är större risk för problem, men det är ju såklart valfritt.
Du förstår inte varför det är så hatat och i meningen efter så säger du att du de-bloatat systemet. 😉
Personligen så förstår jag mycket av kritiken då det känns kontraproduktivt med legacyfunktioner som tagits bort, reklam i ett OS som man betalar för wtf, påträngande tjat om MS konto, startmeny som är helt efterbliven, konstanta uppdateringar som inte testas ordentligt och kan leda till alla möjliga konstigheter, uppdateringar som smyger in ännu mer spiontelemetri och AI som inte går att ta bort utan fulhack... osv.
Microsoft verkar inte vilja bryta traditionen med att varannan Windows-version är skräp.
Väl summerat!
Cptn BaseballBatBoy!
Windows 11 fungerar helt otroligt bra. Gillar man inte utseendet så finns alltid gamla kontrollpanelen kvar för att komma åt allt likt man gör i Windows 10. För mig helt otroligt hur man kan välja att köra datorn så osäkert som det är att använda ett äldre OS.
Dessutom: Win11 går att baka om så det går lätt att installera på alla datorer gamla som nya, följ bara nedan guide.
https://www.makeuseof.com/rufus-bypass-tpm-secure-boot-requir...
Kan intyga att guiden du länkade funkar utmärkt. Jag installerade om en dator igår och använde den nyaste Windows 11 ISO-filen från Microsoft. Installationen skapade till och med ett lokalt konto utan att gnälla.
Kan intyga att guiden du länkade funkar utmärkt. Jag installerade om en dator igår och använde den nyaste Windows 11 ISO-filen från Microsoft. Installationen skapade till och med ett lokalt konto utan att gnälla.
Grymt man! Nu är bara frågan om de 10-tal personer i denna tråd som sagt att de har för gamla maskiner också hittar länken. Haha.
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5
Hur är det med licensen när man använder rufus, köper man en sån nånstans innan man laddar när iso filen från MS?
Ser att jag har en digital licens nyckel i win 10 kan jag använda den i en ren ny installation av win 11 med rufus? Vad är egentligen fördelen med eller utan ett MS konto?
Skulle gärna uppgradera till Windows 11 men kan inte enligt Microsoft.
För gammal eller kommer det inte upp i windows update? Jag fick använda ett hjälpprogram från microsoft gör att installera 11an nyligen då det inte dök upp i windows update fastden klarade alla kriterier.
Frågan är bara hur länge Windows kör utan att det blir en prenumerationstjänst, är väl därför ingen version är sista eftersom man måste få in pengar på något sätt.
Kör Windows 11 och har väl inte haft några direkta problem, det jag stör mig på är att man tvingar på folk uppdateringar så även om man inte installerar direkt kommer dom tvingas in tids nog. Är uppdateringen trasig spelar det ingen roll om man rullar tillbaka till föregående version då den tvingar in nya direkt igen.
Hade en del problem med 25H2 men fått acceptera problemen tills MS fixar dem.
Pengarna hos privatpersoner är knappt fickpengar för MS, pengarna ligger hos företagen som redan har prenumerationsliknande tjänster sedan årtionden tillbaka, Enterprise licenser tex. Office har varit prenumerationstjänst länge nu, de släpper inga fler office som du kan köpa. De enda du kan köpa är äldre.
I drank what?
Väntade länge med att uppgradera efter att ha hört alla klagomål om Windows 11 men körde in det tillslut ändå och tycker ärligt talat inte alls att det var så dumt som folk fått det att verka. Att behöva ändra några inställningar ser jag inte som ett problem då jag aldrig någonsin använt ett OS, vare sig det är en PC, en mobil, spelkonsol eller vad som helst utan att gå in och pilla och fixa bland alla inställningar först ändå.
Hur är det med licensen när man använder rufus, köper man en sån nånstans innan man laddar när iso filen från MS?
Ser att jag har en digital licens nyckel i win 10 kan jag använda den i en ren ny installation av win 11 med rufus? Vad är egentligen fördelen med eller utan ett MS konto?
Om du loggar in med samma Microsoftkonto du är inloggad på Windows 10 med, på Windows 11 efter installationen är klar så ska den aktivera Windows 11 om det är samma variant (Home->Home, Pro-> Pro).
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ───────────────────────────────
Nej aldrig Win11 på någon av mina datorer!
Har en dator Med Win10(min fru's) som är okej tills nästa år resten kör Linux(EndeavourOS).
Aldrig mer Windows på mina datorer det är bara Spyware!
Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"
För gammal eller kommer det inte upp i windows update? Jag fick använda ett hjälpprogram från microsoft gör att installera 11an nyligen då det inte dök upp i windows update fastden klarade alla kriterier.
Står helt enkelt att datorn inte kan uppdatera till Windows 11 men nu har jag gått med i extended security updates som nämndes här på forumet så nu verkar jag ha uppdateringar i ett år till, alltid något!
Windows 11 fungerar helt otroligt bra. Gillar man inte utseendet så finns alltid gamla kontrollpanelen kvar för att komma åt allt likt man gör i Windows 10. För mig helt otroligt hur man kan välja att köra datorn så osäkert som det är att använda ett äldre OS.
Dessutom: Win11 går att baka om så det går lätt att installera på alla datorer gamla som nya, följ bara nedan guide.
Rufus håller på i detta nu och gör om en USB till en W11-installatör, enligt guiden du länkade. Hoppas att den fortfarande fungerar då M$ verkar vara ute efter att blockera alla lokala konton-genvägar.
Rufus håller på i detta nu och gör om en USB till en W11-installatör, enligt guiden du länkade. Hoppas att den fortfarande fungerar då M$ verkar vara ute efter att blockera alla lokala konton-genvägar.
Har testat ganska nyligen, det fungerar bra. Hoppas det går bra för dig
Windows hegemoni måste upphöra och Linux eller Mac räcker inte som alternativ. Vi behöver ett europeiskt alternativ för jänkarna håller på att tappa greppet
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Har testat ganska nyligen, det fungerar bra. Hoppas det går bra för dig
Det verkar som att det har gått vägen. W11 installerad på en dator som M$ bedömde inte höll måttet. Inget tjat om att skapa ett onlinekonto eller om ai.
Hela os:et känns lite segare än mitt gamla W10 dock, men det kanske är det överlag 😅
Konverterade över till W10 IoT LTSC i helgen så de har fram till 2032 på sig att få ordning på elvan. Eller en tolva.
Berätta mer, hur gör jag det? Jag vill verkligen inte gå över till 11
Flyoobe har fungerat för mig.
https://github.com/builtbybel/Flyoobe/releases
För att många har inte råd att köpa ny dator. Så det handlar inte så mycket om att välja.
För att många har inte råd att köpa ny dator. Så det handlar inte så mycket om att välja.
Länken jag postar i texten av mig som du citerar, visar hur du installerar det på äldre datorer. Funkar kalas!
Skulle installera W11 med en rufus skapad disk på päronens dator från 2015 idag men det gick inte. Stod bara att datorn ej uppfyller kraven. Känns oerhört onödigt att behöva köpa en ny burk och lägga en heldag på installation för att päronen ska kunna betala lite räkningar och sånt.
Nej Linux är inte ett alternativ här..
Berätta mer, hur gör jag det? Jag vill verkligen inte gå över till 11
Vet inte hur reglerna är här men det finns mängder med youtube videos med bra guider, och på https://massgrave.dev/ finns bra resurser för att hämta hem rätt isofil
Skulle installera W11 med en rufus skapad disk på päronens dator från 2015 idag men det gick inte. Stod bara att datorn ej uppfyller kraven. Känns oerhört onödigt att behöva köpa en ny burk och lägga en heldag på installation för att päronen ska kunna betala lite räkningar och sånt.
Låter konstigt, 100 på att du bootade med den nyskapade usb-stickan och inte bara körde setup-filen i windows?
Tror man måste göra rätt inställningar i Rufus, det är inte default att skippa kraven. Om det inte har ändrats.
PC För Alla tipsar om UpDownTool från https://teknixstuff.com/Libraries/Projects/UpDownTool/
https://www.pcforalla.se/article/2891735/windows-10-updowntoo...
Jag har själv inte testat, men säger sig kunna antingen "uppgradera" från Windows 11 (eller 10) till Windows 10 LTSC, eller till Windows 10 med ESU, dvs, det är två olika ISO man kan ladda hem. Det är väl f.ö tillåtet att installera vad man vill i Windowsväg, och man måste ju inte heller aktivera Windows numera om jag förstår saken rätt.
Har inte heller koll på hur det funkar med olika språkversioner etc.
Överlag är det väl så att man ska ha säkerhetskopior på allt innan man börjar fippla med att ändra OS-versioner. Kan ju landa i att man måste göra en ren ominstallation.
Har kört 10an in i det sista (i och med att jag trodde att min dator var för gammal för 11an) men i fredags så googlade jag om mitt moderkort hade secure boot och tpm 2.0 och det hade det
Ett klick i bios och en nervös halvflummig boot senare så kunde jag uppgradera till 11an..
Men oj så trasigt det var, till exempel så hände det ingenting när jag pluggade in usb-minnen och jag kunde inte komma åt mina hårddiskar..
(det hände heller ingenting när jag klickade på datorns ikoner på skrivbordet)
Funderade då på att gå tillbaka till 10an men testade först en hel systemåterställning då den gjorde en nyinstallation av 11an och nu fungerar det gallant.
Efter lite conf och modd så är jag än så länge rätt nöjd med 11an
Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer
Var det inte snack när W10 kom att det skulle vara den "sista" versionen av Windows och att den bara skulle fortsätta uppdateras?
...och med MMX behövs inte grafikkort i framtiden!
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Vet inte hur reglerna är här men det finns mängder med youtube videos med bra guider, och på https://massgrave.dev/ finns bra resurser för att hämta hem rätt isofil
Tack ska du ha! Ska kika på det
Edit: Nu är det gjort! Funkade kanon. Tack för tipset
Tror man måste göra rätt inställningar i Rufus, det är inte default att skippa kraven. Om det inte har ändrats.
Det kom en popup där jag kryssade i att jag ville skippa kraven, onlinekonto mm iaf. Kanske finns fler ställen?
Det kom en popup där jag kryssade i att jag ville skippa kraven, onlinekonto mm iaf. Kanske finns fler ställen?
Jag följde guiden som theBoosing länkade till och den fungerade bra för mig i lördags.