Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Jag spelar inte i 30 fps längre. Då får det va.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Jag känner enorm skillnad mellan 30/60 men i vissa spel (exempelvis turbaserade rollspel) så är det inte viktigt med 60fps. Är det stabila 30 så kan jag acceptera det också även i mer precist krävande spel då jag är beredd att offra prestanda mot bärbarheten. Med Prime är det ju dock lugnt oavsett, det är ju antingen 4k@60 eller 1080p/120 så 30fps är inte ens ett alternativ

Blir säkert någon rea men ser att man kan få Mario Kart bundle för ~5700 på svenska Amazon nu och det är ändå ett vettigt pris får man väl säga. Tvivlar på att det kommer gå mycket lägre. Vill du köra utan bundle kan du ju iofs beställa från Nintendo Irland eller Tyskland som många av oss andra gjort. Tror priset ligger på 450€ där fortfarande.

Ajuste, det är 4k60! Lär som sagt inte märka det men kul för er som är kräsnare Är grymt pepp på det oavsett!

Det är biligare än vad jag importerade min för, det var typ 5900 från Irland så Amazon-priset är mer än bra! Slå till säger jag!

Medlem
Skrivet av magma:

Vad tror ni, blir det någon rea på switch 2 till black friday eller är det lika bra att köpa nu?

Vore kul med nytt 3D mario snart (Mario Kart räknas inte).

Det är redan rea på den, som EndySWE skriver så finns den för ca 5700 kronor med Mario Kart inkluderat.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det är redan rea på den, som EndySWE skriver så finns den för ca 5700 kronor med Mario Kart inkluderat.

Sjukt att det på rea fortfarande kostar över 1000kr mer än vad jag gav för min här i japan (multi language model).
Bergsalas prissättning är helt sinnessjuk.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nintendo har förnyat varumärket för Virtual Console, kan det liksom Virtual Boy vara indikation att tjänsten är på gång tillbaka? Jag skulle uppskatta det i alla fall? Vad tror/hoppas ni på?

Jag vet att det finns de som vill ha tillbaka Virtual Console så att de kan få köpa samma spel ytterligare en gång på en ny plattform. Jag har inget emot det, men själv behåller jag hellre mitt billiga Nintendo Online abonnemang och har tillgång till allt.

Skrivet av PGR1985:

Jag skulle inte kalla det rea när man har kunnat köpa billigare sedan launchday här https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vad tror ni att nästa Gamecube spel som kommer ut är?

I Nintendo Switch 2 - April Direct så utannonserades 10 spel till Gamecube Online:

Ute idag:

• 1. The Legend of Zelda: The Wind Waker

• 2. Soul Caliber II

• 3. F-Zero GX

• 4. Super Mario Strikers

• 5. Chibi-Robo!

Utannonserade - Men har inte kommit ut ännu:

• 6. Pokémon XD: Gale of Darkness

• 7. Pokémon Colosseum

• 8. Fire Emblem: Radiant Dawn

• 9. Super Mario Sunshine

• 10. Luigi’s Mansion

Vad tror ni blir nästa spel att komma ut?

Luigis Mansion till Halloween i slutet på Oktober?
Eller blir det Pokémon Colosseum (som är första av dom 2 Gamecube spelen) nu innan Legends Z-A kommer?

Jag vill ha Fire Emblem men tror chanserna för det är ganska slimma just i Oktober

Det blev Luigi’s Mansion i slutet av Oktober

https://www.nintendo.com/us/whatsnew/luigis-mansion-takes-up-...

Medlem
Skrivet av Umbriel:

Jag vet att det finns de som vill ha tillbaka Virtual Console så att de kan få köpa samma spel ytterligare en gång på en ny plattform. Jag har inget emot det, men själv behåller jag hellre mitt billiga Nintendo Online abonnemang och har tillgång till allt.

Jag skulle inte kalla det rea när man har kunnat köpa billigare sedan launchday här https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2

Just nu har jag en årsprenumeration på NSO (plus två månader fick jag som bonuserbjudande då) men det är inte alltid jag har haft det så tycker det är skönt att kunna köpa spel löst också. Och en del spel finns inte där heller. Så det kan vara ett bra komplement tycker jag också. Och jag har inte tillgång till de spel jag köpte på Wii t.ex. så skulle jag kunna köpa om dem hade jag gjort det

Skrivet av Umbriel:

Yes! Ska lätt spela det för Halloweenstämning!

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Skrivet av Umbriel:

Det var menat med glimten i ögat men skönt att den börjar bli prisvärd även här i Sverige. Skillnad på första tiden när den låg på 7500 kronor. 😱

Medlem
Skrivet av Umbriel:

Gissade på det! kändes som rätt timing att släppa det till Halloween. Spelade det när jag var mindre. Ett helt klart bra spel på Gamecube.

Medlem

Spelat Luigis Mansion sjukt många gånger redan, både på GameCube och senare på emulator när grabben ville spela det. Blir säkert en genomspelning till när det kommer till NSO dock. Väldigt trevligt spel.

Angående "rea" så nej, tänkte mest med svenska mått mätt 😅. Jag köpte ju själv min konsol via tyska Nintendo så...

Medlem

Mer Metroid Prime 4: Beyond-information har kommit ut genom den Japanska tidskriften Nintendo Dream som nu gås igenom i videon ovan! Ny art och karaktärer samt speldesign tycks stå på menyn! Förhoppningsvis blir det en Direct för spelet inom närmaste veckorna! Brukar ju vara ungefär en månad innan spelsläpp så borde bli det!

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Spelat Luigis Mansion sjukt många gånger redan, både på GameCube och senare på emulator när grabben ville spela det. Blir säkert en genomspelning till när det kommer till NSO dock. Väldigt trevligt spel.

Angående "rea" så nej, tänkte mest med svenska mått mätt 😅. Jag köpte ju själv min konsol via tyska Nintendo så...

Jag har haft spelet sedan Gamecube release dag. Men aldrig spelat igenom det.. 🙀
Men nu ska det bli av 🤭

Skriv svar