Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Jag spelar inte i 30 fps längre. Då får det va.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Jag känner enorm skillnad mellan 30/60 men i vissa spel (exempelvis turbaserade rollspel) så är det inte viktigt med 60fps. Är det stabila 30 så kan jag acceptera det också även i mer precist krävande spel då jag är beredd att offra prestanda mot bärbarheten. Med Prime är det ju dock lugnt oavsett, det är ju antingen 4k@60 eller 1080p/120 så 30fps är inte ens ett alternativ

Blir säkert någon rea men ser att man kan få Mario Kart bundle för ~5700 på svenska Amazon nu och det är ändå ett vettigt pris får man väl säga. Tvivlar på att det kommer gå mycket lägre. Vill du köra utan bundle kan du ju iofs beställa från Nintendo Irland eller Tyskland som många av oss andra gjort. Tror priset ligger på 450€ där fortfarande.

Ajuste, det är 4k60! Lär som sagt inte märka det men kul för er som är kräsnare Är grymt pepp på det oavsett!

Det är biligare än vad jag importerade min för, det var typ 5900 från Irland så Amazon-priset är mer än bra! Slå till säger jag!

Medlem
Skrivet av magma:

Vad tror ni, blir det någon rea på switch 2 till black friday eller är det lika bra att köpa nu?

Vore kul med nytt 3D mario snart (Mario Kart räknas inte).

Det är redan rea på den, som EndySWE skriver så finns den för ca 5700 kronor med Mario Kart inkluderat.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det är redan rea på den, som EndySWE skriver så finns den för ca 5700 kronor med Mario Kart inkluderat.

Sjukt att det på rea fortfarande kostar över 1000kr mer än vad jag gav för min här i japan (multi language model).
Bergsalas prissättning är helt sinnessjuk.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nintendo har förnyat varumärket för Virtual Console, kan det liksom Virtual Boy vara indikation att tjänsten är på gång tillbaka? Jag skulle uppskatta det i alla fall? Vad tror/hoppas ni på?

Jag vet att det finns de som vill ha tillbaka Virtual Console så att de kan få köpa samma spel ytterligare en gång på en ny plattform. Jag har inget emot det, men själv behåller jag hellre mitt billiga Nintendo Online abonnemang och har tillgång till allt.

Skrivet av PGR1985:

Jag skulle inte kalla det rea när man har kunnat köpa billigare sedan launchday här https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vad tror ni att nästa Gamecube spel som kommer ut är?

I Nintendo Switch 2 - April Direct så utannonserades 10 spel till Gamecube Online:

Ute idag:

• 1. The Legend of Zelda: The Wind Waker

• 2. Soul Caliber II

• 3. F-Zero GX

• 4. Super Mario Strikers

• 5. Chibi-Robo!

Utannonserade - Men har inte kommit ut ännu:

• 6. Pokémon XD: Gale of Darkness

• 7. Pokémon Colosseum

• 8. Fire Emblem: Radiant Dawn

• 9. Super Mario Sunshine

• 10. Luigi’s Mansion

Vad tror ni blir nästa spel att komma ut?

Luigis Mansion till Halloween i slutet på Oktober?
Eller blir det Pokémon Colosseum (som är första av dom 2 Gamecube spelen) nu innan Legends Z-A kommer?

Jag vill ha Fire Emblem men tror chanserna för det är ganska slimma just i Oktober

Det blev Luigi’s Mansion i slutet av Oktober

https://www.nintendo.com/us/whatsnew/luigis-mansion-takes-up-...

Medlem
Skrivet av Umbriel:

Jag vet att det finns de som vill ha tillbaka Virtual Console så att de kan få köpa samma spel ytterligare en gång på en ny plattform. Jag har inget emot det, men själv behåller jag hellre mitt billiga Nintendo Online abonnemang och har tillgång till allt.

Jag skulle inte kalla det rea när man har kunnat köpa billigare sedan launchday här https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2

Just nu har jag en årsprenumeration på NSO (plus två månader fick jag som bonuserbjudande då) men det är inte alltid jag har haft det så tycker det är skönt att kunna köpa spel löst också. Och en del spel finns inte där heller. Så det kan vara ett bra komplement tycker jag också. Och jag har inte tillgång till de spel jag köpte på Wii t.ex. så skulle jag kunna köpa om dem hade jag gjort det

Skrivet av Umbriel:

Yes! Ska lätt spela det för Halloweenstämning!

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Skrivet av Umbriel:

Det var menat med glimten i ögat men skönt att den börjar bli prisvärd även här i Sverige. Skillnad på första tiden när den låg på 7500 kronor. 😱

Medlem
Skrivet av Umbriel:

Gissade på det! kändes som rätt timing att släppa det till Halloween. Spelade det när jag var mindre. Ett helt klart bra spel på Gamecube.

Medlem

Spelat Luigis Mansion sjukt många gånger redan, både på GameCube och senare på emulator när grabben ville spela det. Blir säkert en genomspelning till när det kommer till NSO dock. Väldigt trevligt spel.

Angående "rea" så nej, tänkte mest med svenska mått mätt 😅. Jag köpte ju själv min konsol via tyska Nintendo så...

Medlem

Mer Metroid Prime 4: Beyond-information har kommit ut genom den Japanska tidskriften Nintendo Dream som nu gås igenom i videon ovan! Ny art och karaktärer samt speldesign tycks stå på menyn! Förhoppningsvis blir det en Direct för spelet inom närmaste veckorna! Brukar ju vara ungefär en månad innan spelsläpp så borde bli det!

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Spelat Luigis Mansion sjukt många gånger redan, både på GameCube och senare på emulator när grabben ville spela det. Blir säkert en genomspelning till när det kommer till NSO dock. Väldigt trevligt spel.

Angående "rea" så nej, tänkte mest med svenska mått mätt 😅. Jag köpte ju själv min konsol via tyska Nintendo så...

Jag har haft spelet sedan Gamecube release dag. Men aldrig spelat igenom det.. 🙀
Men nu ska det bli av 🤭

Medlem

Kirby Airriders ser mer lovande och bättre än Mario Kart. Mycket möjligt att Sakurai överträffar alla förväntningar. Sett både förra och dagens direct.
———————————-
Gällande Elder Ring på Switch 2 är det nu officiellt försenat till 2026. Från ”ELDEN RING” Facebook-sida

”While development on #ELDENRING Tarnished Edition continues wholeheartedly toward release, we have decided to move the launch to 2026 to allow time for performance adjustments.

We apologize to players looking forward to the game and thank you for your patience and support.”

Medlem

Assassins Creed: Shadows till Switch 2 - Kommer ut 2:a December

Announcement Trailer:

https://youtu.be/OzyD_EFZzgc?si=V8Qh6pLPBIGhSrmu

Assassins Creed Shadows: Fall Roadmap Update (allt kommer ingå i Switch 2 versionen vid release)

https://youtu.be/hvNSFE5msbE?si=LZ_xHtzOrZTmBk3D

Medlem

@EndySWE och @PGR1985

Funderar på att köpa Switch 2 på spelbutiken, ligger på 5500 kr nu.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Assassins Creed: Shadows till Switch 2 - Kommer ut 2:a December

Announcement Trailer:

https://youtu.be/OzyD_EFZzgc?si=V8Qh6pLPBIGhSrmu

Assassins Creed Shadows: Fall Roadmap Update (allt kommer ingå i Switch 2 versionen vid release)

https://youtu.be/hvNSFE5msbE?si=LZ_xHtzOrZTmBk3D

Den som följt denna tråden vet att detta läckte för väldigt längesen! Och enligt NatetheHate kommer flera spel i serien följa! Får se om det blir samling, enstaka spel eller båda kanske? Kommer nog skaffa denna i alla fall även om det kanske blir lite "tråkigt" efter Ghost of Yotei som jag tror är hästlängder bättre.

Medlem
Skrivet av magma:

@EndySWE och @PGR1985

Funderar på att köpa Switch 2 på spelbutiken, ligger på 5500 kr nu.

Om du känner att du har råd och det finns spel du är intresserad av så kör hårt. Min har gått varm konstant sedan releasen

Du kommer antagligen undan ytterligare några hundra billigare om du vill importera från Nintendo Tyskland/Irland där priset är 450€, så du vet. Men det är som tidigare påpekats trevligt att de svenska priserna äntligen gått ner till något mer rimliga nivåer.

Medlem

Då har vi Fallout 4 snart till Switch 2! Äntligen något Fallout

https://youtu.be/57Dj9vrW20g?si=g6uysmC40ILJOGdI

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Då har vi Fallout 4 snart till Switch 2! Äntligen något Fallout

https://youtu.be/57Dj9vrW20g?si=g6uysmC40ILJOGdI

Oh roliga nyheter! Hoppas trean och New Vegas följer!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/57Dj9vrW20g?si=QwthKqjUZMlseaGg

Oh roliga nyheter! Hoppas trean och New Vegas följer!

Ja det vore ju underbart, men tror tyvärr inte det. Koden i dom spelen är verkligen inte bra

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Ja det vore ju underbart, men tror tyvärr inte det. Koden i dom spelen är verkligen inte bra

Är väl också att dess spelmotor suger apa därav varför Starfield spelet har laddningstider till ALLT man gör.
Hold my beer säger No Mans Sky 😂

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/OzyD_EFZzgc

Den som följt denna tråden vet att detta läckte för väldigt längesen! Och enligt NatetheHate kommer flera spel i serien följa! Får se om det blir samling, enstaka spel eller båda kanske? Kommer nog skaffa denna i alla fall även om det kanske blir lite "tråkigt" efter Ghost of Yotei som jag tror är hästlängder bättre.

Yes känner till dom läckorna
Det var ju egentligen bara en tidsfråga. Många spekulerade dock i att Shadows skulle visas i en Partner Direct, så blev inte fallet. Det visar att man ska vara lite försiktig att förvänta sig Directs, det händer lite då och då att spel utannonseras på detta vis med.

Även jag funderar på att spela Shadows, känns som det är mycket mognare idag att spela än vid release - Har inte kört det innan. Men du har nog rätt i att Ghost of Yotei är ett mycket bättre spel.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Aha, ja remake eller helt omgjorda är kanske för mycket att förvänta sig då...

Skrivet av Belgaar:

Yes känner till dom läckorna
Det var ju egentligen bara en tidsfråga. Många spekulerade dock i att Shadows skulle visas i en Partner Direct, så blev inte fallet. Det visar att man ska vara lite försiktig att förvänta sig Directs, det händer lite då och då att spel utannonseras på detta vis med.

Även jag funderar på att spela Shadows, känns som det är mycket mognare idag att spela än vid release - Har inte kört det innan. Men du har nog rätt i att Ghost of Yotei är ett mycket bättre spel.

Jo, skrev bara allmänt för alla läsare i tråden som en vänlig påminnelse om att det har rapporterats i tråden tidigare Och att det skulle ha visats i en Partner Direct känns ju som en rimlig utgångspunkt. Kanske inte blir någon main/partner direct på resten av året då utan kanske blir max såna här drops och sen antagligen en för Metroid Prime 4: Beyond också. Båda är spännande och roliga så jag klagar inte oavsett!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jo, skrev bara allmänt för alla läsare i tråden som en vänlig påminnelse om att det har rapporterats i tråden tidigare Och att det skulle ha visats i en Partner Direct känns ju som en rimlig utgångspunkt. Kanske inte blir någon main/partner direct på resten av året då utan kanske blir max såna här drops och sen antagligen en för Metroid Prime 4: Beyond också. Båda är spännande och roliga så jag klagar inte oavsett!

Ja, förstog nästan det

Tror också vi har haft den sista directen för året vad gäller general/partner direct. Speciellt med tanke på att vi fått news från både Ubisoft (Shadows), Bethesda (Fallout) och Bandai Namco (Elden Ring) idag.

Får se när man blåser av Assassins Creed Black Flag Remake/Remaster och om den lanseras till Switch 2 vid lansering. Har vart ryktad ganska länge och många tror att det släpps första halvåret 2026.

- Metroid Prime 4 Beyond direct blir nog finalen 2025 inom ett par veckor. Känns ganska given

Under Q1 nästa år kan vi nog förvänta oss Fire Emblem Fortune Weave direct. Det var även en Fire Emblem direct för Switch 1 innan Three houses lanserades.

Vi har ju även Midoris läcka och 2 gigantiska titlar kvar att vänta (både 2026?)
- spRed: Troligen nästa 3D Mario
- Legacy: Nästa projekt från Monolith Soft

Skriv svar