Diskutera – Vad får dig att skaffa nästa Xbox?
Om det går att installera steam på den.
Samma här! Stämmer ryktet att de går mer mot konsolPC som kommer kunna köra både Xbox Store/Game Pass men också Steam, Epic, GoG etc kommer jag lätt skaffa en Nextbox!
Jag har Xbox Series S, och är supernöjd. Xbox är ett givet köpt för mig. Helst vill jag se en lite variant, liknande Series S, där jag kan spela spel, och konsolen behöver inte kosta så mycket. Jag har en ganska gedigen PC, kopplad till TV:en, så det blir lite som att ha konsol, och det känns ganska dumt att köpa en ny, kraftfull Xbox, när jag redan använder min PC som konsol.
Grymt om man implementerar Steam i Xbox. Då har man bibliotek av årtionden 😆
Kan inte låta bli att tänka på Dreamcast när jag ser Xbox nu förtiden.
- Misslyckad reklamkampanj
- Ingen exklusivitet
- Negativt momentum från tidigare konsol (Folk hade tappat förtroendet)
- Många tredjepartsutvecklare valde att inte investera i att porta sina spel till konsolen
sedan så har Game Pass tappat mycket av sin sex appeal.
Jag är ett stort Xbox Fan, har alla generationer konsoler i hyllan brevid mig.
Men just nu känns det som hur Activision börja stampa på Blizzard så som Microsoft nu stampar på Xbox.
Annonseringen av nya Xbox konsolen kommer avgöra Xbox framtid, tills dess så får man ta djupa andetag och hålla sig kvar i båten.
Jag har kvar åtminstone ett spel som var exklusivt. Blue Stinger
Det är 2025. Är det inte dags vi alla bara använder PC. Så samlar vi allt där istället.
Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.
Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/
Det är 2025. Är det inte dags vi alla bara använder PC. Så samlar vi allt där istället.
PC är SÅ 90-tal.
Kan tillägga att jag helst skulle köra min PC till tvn istället för att skaffa xbox eller PlayStation men har ingen bra lösning för det? Kan inte dra en hdmi kabel genom hela huset. Har inte råd att bygga ny dator enbart för tvn.
Några förslag lol
Hoj: Ducati Streetfighter 848
PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse
En Spel-PC- och konsolhybrid, med (bra) konsol-UI (inte Windows alltså), stöd för tangentbord och mus, stabil hårdvara under huven och till ett vettigt pris. Det behöver finnas exklusiva titlar så att det finns någon mening att ens köpa spektaklet, men jag ska kunna använda mitt steam bibliotek på den också. Då skulle jag kunna ha en reguljär PC vid sidan av och köra enbart Linux på den.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Kan tillägga att jag helst skulle köra min PC till tvn istället för att skaffa xbox eller PlayStation men har ingen bra lösning för det? Kan inte dra en hdmi kabel genom hela huset. Har inte råd att bygga ny dator enbart för tvn.
Några förslag lol
Ett förslag är att du streamar spelen till din tv från din PC genom nätverket.
Förstår inte hur Xbox skulle tjäna på en enhet där det går att installera t.ex. Steam? Skulle så vara fallet så skulle väl enheten behöva kosta mycket mer än om man bara har sina egna produkter på (rabatterad hårdvara för att ta igen det på mjukvara), och då kommer väl folk, med största sannolikhet, inte köpa den? Spekulerar bara, men tror Xbox i så fall att det Steam på enheten leder till merköp av deras tjänster?
Om de kom med exklusiva spel som är låst till Xbox och inte kommer på PC eller till andra konsoler, spel som JAG vill spela.
Spelar ingen roll om den är kraftfull som en Xbox series S eller sämre, bara spel är bra och exklusiva.
Jag tittar på Nintendo som är den enda konsol jag vill ha framöver med den anlendningen.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Förstår inte hur Xbox skulle tjäna på en enhet där det går att installera t.ex. Steam? Skulle så vara fallet så skulle väl enheten behöva kosta mycket mer än om man bara har sina egna produkter på (rabatterad hårdvara för att ta igen det på mjukvara), och då kommer väl folk, med största sannolikhet, inte köpa den? Spekulerar bara, men tror Xbox i så fall att det Steam på enheten leder till merköp av deras tjänster?
Alla skulle troligtvis bara spela Steam spel. Bra för Valve för då slipper dom släppa en Steam Machine.
Hoppas det inte blir så för jag vill att Valve släpper en egen.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Några förslag lol
Sunshine (server) och Moonlight (client) som Stiffy skrev. Hade samma problem som du och kör det felfritt nu. Trodde det skulle vara input delay och skit, men inte!
Jag kör Sunshine på datorn och Moonlight på min Nvidia Shield. Stoppar handkontrollen i Shielden.
Fick pilla lite med bitrate osv, men sen: Inga problem. Kommer inte behöva nån konsol mer så länge det funkar. Konsol känns sjukt onödigt om man känner att man har råd med en pc.
Några förslag lol
Jag flyttar på burken, tar 5 minuter att kabla loss, bära och koppla in.
Alla skulle troligtvis bara spela Steam spel. Bra för Valve för då slipper dom släppa en Steam Machine.
Hoppas det inte blir så för jag vill att Valve släpper en egen.
Gamepass är väl den tilltänkta kassakon. Ju fler som har en enhet där det finns, ju fler potentiella kunder. Sen skulle jag iaf inte bara köpa på steam, tycker generellt steam är rätt kasst men har mkt där pga pris. Köper på gog om jag kan och en hel del gratis via epic osv. Sen alla xbox-spel via xbox såklart.
Sen tjänar de ju fortfarande pengar (typ 70%?) på sina egna spel även om de säljs via steam eller på playstation osv, så de är nog rätt okej med det oavsett. Precis samma anledning som de börjat släppa en del spel på playstation. Fler sålda spel och mer pengar in.