Diskutera – Vad får dig att skaffa nästa Xbox?

Medlem

Inget alls. Series x är fantastisk men xbox har blivit alldeles för tråkiga.

Medlem

Att playstation 6 blir dålig och saknar skivläsare

Att Xbox har skivläsare och får stöd för alla streamingtjänster( Netflix, HBO, Disney+ etc)

Medlem

Ptja, ända som skulle få mig att överväga en konsol är om den har bra exklusiva spel. Finns så gott som allt på PC så ser jag inget som attraherar. Spelar i de fallet ingen roll om det står Microsoft eller Sony på lådan, utan exklusiva spel attraheras jag inte av en konsol.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Om det går att installera steam på den.

Samma här! Stämmer ryktet att de går mer mot konsolPC som kommer kunna köra både Xbox Store/Game Pass men också Steam, Epic, GoG etc kommer jag lätt skaffa en Nextbox!

Medlem

Exklusiva must-play spel. Tror inte det behöver vara mycket svårare för att vinna tillbaka ganers. (Sen är det ju lättare sagt än gjort)

Medlem

Jag har Xbox Series S, och är supernöjd. Xbox är ett givet köpt för mig. Helst vill jag se en lite variant, liknande Series S, där jag kan spela spel, och konsolen behöver inte kosta så mycket. Jag har en ganska gedigen PC, kopplad till TV:en, så det blir lite som att ha konsol, och det känns ganska dumt att köpa en ny, kraftfull Xbox, när jag redan använder min PC som konsol.
Grymt om man implementerar Steam i Xbox. Då har man bibliotek av årtionden 😆

Medlem
Skrivet av Ferren:

Kan inte låta bli att tänka på Dreamcast när jag ser Xbox nu förtiden.

- Misslyckad reklamkampanj
- Ingen exklusivitet
- Negativt momentum från tidigare konsol (Folk hade tappat förtroendet)
- Många tredjepartsutvecklare valde att inte investera i att porta sina spel till konsolen
sedan så har Game Pass tappat mycket av sin sex appeal.

Jag är ett stort Xbox Fan, har alla generationer konsoler i hyllan brevid mig.
Men just nu känns det som hur Activision börja stampa på Blizzard så som Microsoft nu stampar på Xbox.

Annonseringen av nya Xbox konsolen kommer avgöra Xbox framtid, tills dess så får man ta djupa andetag och hålla sig kvar i båten.

Jag har kvar åtminstone ett spel som var exklusivt. Blue Stinger

Medlem

För det är Xbox och köpt dom sen Dacke fejden

Medlem

Det är 2025. Är det inte dags vi alla bara använder PC. Så samlar vi allt där istället.

signatur

Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.

Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Tillfällig sinnesförvirring?

Medlem
Skrivet av drsnap:

Det är 2025. Är det inte dags vi alla bara använder PC. Så samlar vi allt där istället.

PC är SÅ 90-tal.

Medlem

Lansera en plastbox som är en vanlig PC med Steam-access som för noobsen är nu "TV-kompatibel"! Det kommer sälja som smör i solsken. Inte för att Microsoft är det minsta värt att rädda, ledningen för det företaget är helt efterblivna.

Medlem

Kan tillägga att jag helst skulle köra min PC till tvn istället för att skaffa xbox eller PlayStation men har ingen bra lösning för det? Kan inte dra en hdmi kabel genom hela huset. Har inte råd att bygga ny dator enbart för tvn.

Några förslag lol

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Medlem

En Spel-PC- och konsolhybrid, med (bra) konsol-UI (inte Windows alltså), stöd för tangentbord och mus, stabil hårdvara under huven och till ett vettigt pris. Det behöver finnas exklusiva titlar så att det finns någon mening att ens köpa spektaklet, men jag ska kunna använda mitt steam bibliotek på den också. Då skulle jag kunna ha en reguljär PC vid sidan av och köra enbart Linux på den.

signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F

Medlem

Dom kan inte så ingen ide. Men där emot valve verkar vara igång med något nytt och den tror jag massor på.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Kan tillägga att jag helst skulle köra min PC till tvn istället för att skaffa xbox eller PlayStation men har ingen bra lösning för det? Kan inte dra en hdmi kabel genom hela huset. Har inte råd att bygga ny dator enbart för tvn.

Några förslag lol

Ett förslag är att du streamar spelen till din tv från din PC genom nätverket.

https://moonlight-stream.org/

Medlem

Förstår inte hur Xbox skulle tjäna på en enhet där det går att installera t.ex. Steam? Skulle så vara fallet så skulle väl enheten behöva kosta mycket mer än om man bara har sina egna produkter på (rabatterad hårdvara för att ta igen det på mjukvara), och då kommer väl folk, med största sannolikhet, inte köpa den? Spekulerar bara, men tror Xbox i så fall att det Steam på enheten leder till merköp av deras tjänster?

Medlem

Om de kom med exklusiva spel som är låst till Xbox och inte kommer på PC eller till andra konsoler, spel som JAG vill spela.

Spelar ingen roll om den är kraftfull som en Xbox series S eller sämre, bara spel är bra och exklusiva.
Jag tittar på Nintendo som är den enda konsol jag vill ha framöver med den anlendningen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Förstår inte hur Xbox skulle tjäna på en enhet där det går att installera t.ex. Steam? Skulle så vara fallet så skulle väl enheten behöva kosta mycket mer än om man bara har sina egna produkter på (rabatterad hårdvara för att ta igen det på mjukvara), och då kommer väl folk, med största sannolikhet, inte köpa den? Spekulerar bara, men tror Xbox i så fall att det Steam på enheten leder till merköp av deras tjänster?

Alla skulle troligtvis bara spela Steam spel. Bra för Valve för då slipper dom släppa en Steam Machine.
Hoppas det inte blir så för jag vill att Valve släpper en egen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Om Witcher 4 släpptes enbart till nästa xbox. Men det händer ej

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Nästa Xbox är redan släppt. Det heter Gamepass. En konsol som är sämre än min pc kommer inte locka för fem öre. Oavsett märke eller quirks.

Medlem

Några förslag lol

Sunshine (server) och Moonlight (client) som Stiffy skrev. Hade samma problem som du och kör det felfritt nu. Trodde det skulle vara input delay och skit, men inte!

Jag kör Sunshine på datorn och Moonlight på min Nvidia Shield. Stoppar handkontrollen i Shielden.
Fick pilla lite med bitrate osv, men sen: Inga problem. Kommer inte behöva nån konsol mer så länge det funkar. Konsol känns sjukt onödigt om man känner att man har råd med en pc.

Medlem

Några förslag lol

Jag flyttar på burken, tar 5 minuter att kabla loss, bära och koppla in.

Jag brukar köra varannan, just nu har jag en Series X så nästa blir en PS6 för att ta igen alla PS5 exclusives. Fanboys är sämst, bra spel är bra spel.

Medlem

Ett nytt Xbox exklusivt Halo spel

Medlem

Om den är gratis.
Om alla PC-spel jag äger går att spela som på PC så kan jag tänka mig betala för den.

Medlem

När den kommer till en butik. Och inte kostar femsiffrigt ärligt talat. Då byter jag hobby faktiskt.

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Skrivet av lonian:

Alla skulle troligtvis bara spela Steam spel. Bra för Valve för då slipper dom släppa en Steam Machine.
Hoppas det inte blir så för jag vill att Valve släpper en egen.

Gamepass är väl den tilltänkta kassakon. Ju fler som har en enhet där det finns, ju fler potentiella kunder. Sen skulle jag iaf inte bara köpa på steam, tycker generellt steam är rätt kasst men har mkt där pga pris. Köper på gog om jag kan och en hel del gratis via epic osv. Sen alla xbox-spel via xbox såklart.

Sen tjänar de ju fortfarande pengar (typ 70%?) på sina egna spel även om de säljs via steam eller på playstation osv, så de är nog rätt okej med det oavsett. Precis samma anledning som de börjat släppa en del spel på playstation. Fler sålda spel och mer pengar in.

Medlem

Om Microsoft på allvar hade pumpat ut grymma nyproduktioner med Rares gamla IP´n, typ Banjo-Kazooie, Conker och Kameo, hade jag lätt köpt en Xbox. Nu tror jag inte att de någonsin kommer göra det, så det lär bli Playstation även nästa generation.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Ifall de gör en ”Switch-box” dvs handheld som kan dockas enkelt men som är en renodlad Xbox.

Eller jag skaffar nog oavsett 😂 har haft alla xboxar och jag tycker de varit kanon

123
Skriv svar