Halo: Campaign Evolved kommer till pc, Xbox – och PS5
Gillar inte remakes i allmänhet men om detta sprider Halo till en större massa så kanske man kan hoppas på bättre Halo spel i framtiden. Speciellt om Combat Evolved är spelet som drar in nytt folk.
Då kanske man kan få en titel som kan tävla med Halo 3 i framtiden.
Man får drömma åtminstone..
Lian Li V100 Svart A-RGB. Ryzen 5 9600X. TUF Gaming B650-PLUS. Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5200MHz CL40 FURY Beast. RX 9060 XT 16GB Hellhound.
Tyckte dom kunnat fortsätta på infinite och göra färdigt storyn. MCC funkar fortfarande hur bra som helst.
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI
Ser ut som man tyckte det såg ut när det väl kom en gång i tiden.
Exakt. Minus multiplayer och så har de förstört lite pacing och låter en köra warthog överallt.
Näe du, det här var inget vidare.
Det ser så... generiskt ut. Som en AI-version av Halo (vilket förmodligen inte är så långt ifrån sanningen i slutändan).
Det är blandade känslor, även om det är överhängande positivt. Jag älskar Halo som fenomen, gameplay och dess lore och om detta kan få fart på kulturen kring Halo igen så är det underbart. Att det går att köra sömlöst mellan plattformar är i grunden positivt och det är superviktigt att ett spel kommer med split screen igen och att inte bara Nintendo äger soffan. Jag tror att många av oss saknar den möjligheten på alla dessa onlinemonster.
Samtidigt så ser jag här ett slut (men kanske en början på något nytt) på den kultur som jag som xboxspelare har levt med sen första OG-konsolen. Hur min konsol och hur mitt digitala bibliotek och achievements ska överleva vet jag inte i nuläget.
Men grattis till alla med Playstation som får ta del av en av de mest betydande spelen genom alla tider!
Kan inte direkt påstå att göra om först spelet igen mig speciellt sugen. Men visst om det är det de behöver göra för att komma i rätt feeling inför kommande delar så kör på.
Men ser onekligen bra ut!
Jag tänker också att detta är nog lite av ett övningsprojekt för bolaget.
Kommer nog att köra det. 2011 remaken var ju sådär. Men samtidigt trist, ettan har man ju kört hundratals timmar, inget sug efter mer. Sen har jag 0 tillit för 343 tyvärr, de har ju sumpat allt hitintills så vad är skillnaden denna gång?
Exakt. Minus multiplayer och så har de förstört lite pacing och låter en köra warthog överallt.
Näe du, det här var inget vidare.
Hehe, regerade också på det. Men jag minns att det gick att få in warthogen till de första hunters med lite vilja i originalet. 😁
Detta är väl ändå spiken i kistan för Xbox som konsol. Med det sagt så lär detta spel införskaffas. Förhoppningsvis har man ändrat lite miljöer så att allt inte ser generiskt ut som första spelet gjorde där mycket assets återanvändes igen och igen.
Jag tar mer än gärna emot fler uppdateringar av dessa spel om förändringar är till det bättre och inte en ”enkel” cashgrab
Det ser så... generiskt ut. Som en AI-version av Halo (vilket förmodligen inte är så långt ifrån sanningen i slutändan).
Det är ju UE5, så räknar med att den unika looken från Xbox-spelet går förlorad och ersätts av den där karaktäristiska artefaktiga grafikstilen överallt. Tycker mig redan se det på havet i bilden, en massa märklig grynighet som alla UE4/5-spel har...
Det är ju UE5, så räknar med att den unika looken från Xbox-spelet går förlorad och ersätts av den där karaktäristiska artefaktiga grafikstilen överallt. Tycker mig redan se det på havet i bilden, en massa märklig grynighet som alla UE4/5-spel har...
Japp...
Kommer förmodligen kännas som Halo: CampAIgn Evolved.
Varför ingen multiplayer??
Kostar. Blir ingen riktig cashgrab om allt ska ingå.
För att det skulle kräva att 343 studios (vi vet att det är ni, trots namnbytet) faktiskt skulle behöva göra en insats...
Kostar. Blir ingen riktig cashgrab om allt ska ingå.
Samtidigt så ska vi ju faktiskt inte glömma att multiplayer-delen av Infinite var gratis för alla.
"Writer and Fighter"
Samtidigt så ska vi ju faktiskt inte glömma att multiplayer-delen av Infinite var gratis för alla.
Om man bortser för den ganska dyra medlemsavgiften för att spela online på Xbox. Så man kan väl säga gratis ungefär som att man inte betalar direkt när man dricker småflaskorna med sprit från hotellrummets kylskåp.
Om man bortser för den ganska dyra medlemsavgiften för att spela online på Xbox. Så man kan väl säga gratis ungefär som att man inte betalar direkt när man dricker småflaskorna med sprit från hotellrummets kylskåp.
Xbox tog väl bort kravet på betalning för att kunna spel F2P-spel för några år sedan?
Xbox tog väl bort kravet på betalning för att kunna spel F2P-spel för några år sedan?
Jo, det stämmer, Infinite är ju free2play. Där gjorde jag en riktig gubbe.