Arc Raiders släpps mellan BF6 och nya CoD: "Folk undrar kanske 'vad i helvete håller de på med?'"
Arc Raiders är helt annorlunda än Cod och Battlefield. Titta på (Youtube) "Arc Raiders: An Ode To Embark Studios"(av DeadInSpenanza). Om ni vill veta mer om spelet och för dom som redan vet vad spelet handlar om.
Ja jag är inte heller riktigt med på jämförelsen med BF och COD.
Skulle jag jämföra AR med något annat är det kanske en blandning av PUBG och Division.
Den lanseringen gör fortfarande ont i hjärtat för det var fan helt fantastiskt det spelet.
Jupp, fortfarande det bästa spelet ingen spelade. Magiskt och misshandlat.
Arc Raiders låg/ligger väl topp 10 på bästsäljare på Steam, och det är fortfarande inte släppt. det säger väl en del om att folk är nyfikna och taggade
Faktiskt till och med första plats, och det är baserat på inkomst, vilket är ganska sjukt!
AMD Ryzen 7 9800X3D, Sapphire Pulse RX 9070 XT, MSI MAG B650 TOMAHAWK, DDR5 32GB 6000MHz
Ja jag är inte heller riktigt med på jämförelsen med BF och COD.
Skulle jag jämföra AR med något annat är det kanske en blandning av PUBG och Division.
Jag tycker att spelet påminner väldigt mycket om Vigor i grunden. Men med extra allt och temat Generation Zero I Italien. Och att det är mycket "lättare" och lättsammare än Vigor. Jag är glad att jag äntligen får spela något som liknar Vigor. För Vigor är en bra idé i grunden. Men spelet i sig är lite fattigt och enkelt. Vilket är jättebra på sitt sätt. Men jag tröttnade på det efter något år. Och det var väldigt segt att avancera i spelets season pass tyckte jag.
Jag tycker att spelet påminner väldigt mycket om Vigor i grunden. Men med extra allt och temat Generation Zero I Italien. Och att det är mycket "lättare" och lättsammare än Vigor. Jag är glad att jag äntligen får spela något som liknar Vigor. För Vigor är en bra idé i grunden. Men spelet i sig är lite fattigt och enkelt. Vilket är jättebra på sitt sätt. Men jag tröttnade på det efter något år. Och det var väldigt segt att avancera i spelets season pass tyckte jag.
Ah, Generation Zero är en ännu bättre jämförelse! Temat, pve och svenskutvecklat. Vigor känner jag inte till, får kolla upp.
Arc Raiders låg/ligger väl topp 10 på bästsäljare på Steam, och det är fortfarande inte släppt. det säger väl en del om att folk är nyfikna och taggade
Waow, sist ja kolla låg de 10a vilket var imponerande i sig, men första plats är helt sjukt! Grymt jobbat Embark!
För att folk spelar olika spel men inte har oändligt med pengar. Och spel där du skjuter på andra online ligger ändå hyfsat nära varandra genremässigt. Två stora titlar släpps nu precis i närheten. Det kan vara en anledning. 😉
Få spel är som GTA, ändå undviker alla att lansera i närheten.
Well du skjuter andra i soldat också, är det nära då med?
Är enorm skillnad enligt mig iallafall på extraction shooters, "vanliga fps som cod och Battlefield" samt battle Royal. Är själv en som älskar extraction shooters, men ingen av dom är i närheten av eft och alla andra jag försökt övertala vänner att spela så har dom tröttnat efter några rundor och gått tillbaka till cod/Fortnite eller vad som nu spelar i vanliga fall.
Så oavsett när dom hade släppt så skulle resultatet förmodligen va detsamma som helldivers, otroligt populärt vid release och efter någon månader så är det en bråkdel av spelarna som är kvar då alla har gått tillbaka till dom stora tittlarna.
Hur fungerar det solo? Är det bra?
Har kört en del Tarkov solo så köra extraction själv är jag van vid men det är ju ingen garant att Arc är najs som solo-spelare.
Som det fungerade i senaste testet så matchades du med andra solospelare men ibland kunde man stöta på en mindre grupp men väldigt sällsynt.
Helt klart väldigt bra även som solo
Som det fungerade i senaste testet så matchades du med andra solospelare men ibland kunde man stöta på en mindre grupp men väldigt sällsynt.
Helt klart väldigt bra även som solo
Snabbt svar, tack!
Det är ju faktiskt riktigt bra, i EFT stöter man på mycket grupper som solo vilket är en spänning i sig men hade föredragit att mest köra mot andra solo-spelare även där.
Kanske är så att fingret slinter och man råkar köpa..
Edit: Fingret slant!
Gick in och kollade steamdb, 150k aktiva spelare (en random torsdag). Känns som det kommer bli stort, kul!
Alltså jag är helt lost? Vad är en extraction shooter?
Har inte spelat Arc än, men Escape From Tarkov är väl den som är störst för tillfället.
Man ansluter på en bana med möjliga uppdrag samt att man ska leta loot för att få bättre utrustning, klara uppdrag, uppgradera sin bas. Dör du förlorar du allt du har med dig samt det du tog med dig in (i EFT kan man försäkra utrustning, då får man tillbaka den efter ett par dagar om ingen lootade din kropp).
Slutligen är det PvPvE, man kämpar alltså mot npc och andra spelare. Man kan spela både solo eller i grupp (båda har fördelar). Man kan dock samarbeta, men inget som säger att man inte blir skjuten i ryggen. I Tarkov är det ännu svårare om man kör i grupp då det inte finns några markers över friendlies och friendly fire är såklart en feature.
Har säkert missat något, men jäkligt kul är det.
En rätt vital del är att varje bana har en utsatt tid som du måste extracta på vissa förutbestämda platser innan tiden är ute.
Har inte spelat Arc än, men Escape From Tarkov är väl den som är störst för tillfället.
Man ansluter på en bana med möjliga uppdrag samt att man ska leta loot för att få bättre utrustning, klara uppdrag, uppgradera sin bas. Dör du förlorar du allt du har med dig samt det du tog med dig in (i EFT kan man försäkra utrustning, då får man tillbaka den efter ett par dagar om ingen lootade din kropp).
Slutligen är det PvPvE, man kämpar alltså mot npc och andra spelare. Man kan spela både solo eller i grupp (båda har fördelar). Man kan dock samarbeta, men inget som säger att man inte blir skjuten i ryggen. I Tarkov är det ännu svårare om man kör i grupp då det inte finns några markers över friendlies och friendly fire är såklart en feature.
Har säkert missat något, men jäkligt kul är det.
En rätt vital del är att varje bana har en utsatt tid som du måste extracta på vissa förutbestämda platser innan tiden är ute.
Jaha! Utförligt, tack!
Så de här uppdragen innefattar alltså att man ska hitta något som man se ska få med sig ut? Och då vinner man?
Hoj: Ducati Streetfighter 848
PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse
Jaha! Utförligt, tack!
Så de här uppdragen innefattar alltså att man ska hitta något som man se ska få med sig ut? Och då vinner man?
I Tarkov är det olika traders som ger dig uppdrag. Desto fler uppdrag du genomför, desto bättre standing får du med dom (låser upp fler föremål att köpa) samt att de kan ge rätt bra rewards.
Oftast är att du kanske ska in på bana x och döda ett antal npc/spelare eller hitta särskild utrustning. Dels måste du faktiskt hitta utrustningen ifråga och sen måste du även överleva samt extracta när du väl hittat den. Finns självklart massor fler uppdrag men de kan vara väldigt specifika.
I Tarkov finns inga vinnare eller leaderboards, så man vet aldrig hur många fiender det finns kvar på kartan. Förutom om du vet att karta x endast har 10st spelare vid start och du haft ihjäl 4st, då vet du att det finns högst 5st andra spelare kvar. Men kartorna är stora med mycket möjlighet att förflytta sig dolt och gömma sig.