Årets spel 2009 - Topp 3

Medlem
Skrivet av hawk:
Skrivet av Buio:

Jag var också hypad inför Dragon Age men efter att ha spelat det ett tag (betydligt mer än 2 timmar) så kom jag fram till att jag tyckte det var tråkigt. En massa karaktärs-blabb som utfyllnad mellan halvbra action/rpg sekvenser i små områden.

Det är självklart min personliga åsikt om Dragon Age, och jag inser nog att jag inte gillar rollspel på dator längre.

Det låter ju lite som att du inte gillar rollspel alls? ("karaktärsblabb"?)

Jo precis. Det som gör DA:O så bra är ju röstskådespelet, manuset, bra story, otroligt välgjord värld med bra historia och bakgrund och att de flesta valen är ganska svåra.
Jag gillar faktiskt striderna men jag måste nog välja en annan svårighetsgrad för normal verkar vara lite för lätt. Tycker det är synd att de har gjort spelet enklare i och med patcherna.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

Dragon Age var det alldeles självklara valet.


signatur

Memento Mori

Inaktiv
Skrivet av hawk:

Det låter ju lite som att du inte gillar rollspel alls? ("karaktärsblabb"?)

Nja, kanske var lite grovt utryckt av mig. Jag blev trött på de långa karaktärsdialogerna som inte direkt engagerade mig. Storyn och starten var bra, men efter starten så började jag tröttna på att försöka underhålla och lyssna på varje npc så de inte skulle lämna partyt.

Om vi klassar detta spel som ett äkta (C)RPG så kanske jag snarare vill ha RPG Light eller Action RPG.

Medlem

Bra val, Dragon Age är det bästa spel på bra länge!:up:

Inaktiv

Vad hände med CoD:MW2?

Medlem

Jag fattar inte varför Borderlands inte var med...


signatur

snesgameplay.blogg.se

Medlem

jag förstår inte hur det kunde bli årets spel då det bara fick betyget 4 / 5 ?

KoP
Medlem
Skrivet av Kajm:

jag förstår inte hur det kunde bli årets spel då det bara fick betyget 4 / 5 ?

Som det har förklarats sjuttielva gånger så är det inte recensentens åsikt utan hela redaktionens samlade åsikter som plasserat spelet på plats nr.1.

Medlem

Well deserved Dragon Age!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Kajm:

jag förstår inte hur det kunde bli årets spel då det bara fick betyget 4 / 5 ?

Som det har förklarats sjuttielva gånger så är det inte recensentens åsikt utan hela redaktionens samlade åsikter som plasserat spelet på plats nr.1.

Och sen fick faktiskt spelet 5/5.
[http://www.fz.se/artiklar/20091103/dragon-age-origins]

Medlem

Ett svagt år och/eller så har jag tröttnat på spelande.

Medlem

Dragon age och Fabel (första fabel) är dom spelen som berört mig mest.

Inaktiv

Jag kan hålla med listan, men faktiskt blev jag förvånad över 1:an. Där var jag nästan helt övertygad om att MW2 skulle ta plats.

Iallafall spelen på resten av listen var riktigt bra och jag gillade att Arkham Asylum tog andra plats!

Inaktiv

PS3;an är den enda plattformen man kan spela alla topp 3 spel på
Ang årets spel så tycker faktiskt jag att ps3;an blir årets konsol.

Medlem

Vad ska man säga? Hela listan påminner om ett utdraget skämt. (Batman, AC2, Uncharted och Forza 3 som undantag) Jag säger tack och hej efter många års användande av FZ. Er trovärdighet gick just i botten.

Medlem
Skrivet av flake:

Vad hände med CoD:MW2?

Plats nummer åtta:
http://www.fz.se/artiklar/20091230/rets-spel-2009-plats-4-10

Skrivet av Skylance:

Jag säger tack och hej efter många års användande av FZ. Er trovärdighet gick just i botten.

Vad menar du? För att du inte höll med redaktionen 100% så tycker du att deras trovärdighet har försvunnit? Tillåt mig att dra på smilbandet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kan inte mycket mer än att hålla med! Detta är ett sjukt bra spel med en känsla av en oändlig story! Önskar bara att man fick jaga Morrigan i slutet ;P

Medlem

Rykande het fladdermus?

Tja, har tjejen något sladdriga blygdläppar så...

Medlem

Helt klart rätt o batman e an solklar andra plats

123
Skriv svar