Aliens vs. Predator förbjuds i Australien

Medlem

Australien suger verkligen


signatur

Game long and prosper

BME
Medlem

tråkigt för aussarna att deras enda val blir piratkopiering


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

varför förbjuder dom inte AvP filmerna och gamla Alien filmerna också då för......... inte så smarta......

Medlem
Skrivet av wingman92:

varför förbjuder dom inte AvP filmerna och gamla Alien filmerna också då för......... inte så smarta......

Det finns en 18 ars grans for filmer i australien men inte for spel.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Citat:

Anledningen till censuren är "närbildsskildringar av mänskliga karaktärer som utsätts för olika typer av våld [...].

1) Ta bort Marines; klart.
2) Inför 18-års (och 20-års om de så vill) åldersgräns.

EDIT: Lade in flera valmöjligheter.

EDIT 2: 200 POSTS! ^^


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Hmm... "AustrALIEN"

I smell conspiracy.

Medlem

Gör alla marines i spelet till androider med mjölk som blod så är det löönch.

Medlem

Bara att göra en alternativ online-lansering då där man måste klicka på en knapp för att visa att man är 18 eller äldre och sedan sälja det online.

Medlem

Ja vad ska man säga, Dom som styr och ställer i Australien måste ha någon fel i skallen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Ja vad ska man säga, Dom som styr och ställer i Australien måste ha någon fel i skallen.

Ja, kanske det är kristna moralvärderingar som lever kvar och skapar orättvisor och förtryck.

Medlem

jag fattar fortfarande inte hur de kan släppa våldsamma filmer osv men förbjuda spel. ingen skillnad. eller.

Medlem

först l4d2 nu det här???

Medlem
Skrivet av Oneone:

jag fattar fortfarande inte hur de kan släppa våldsamma filmer osv men förbjuda spel. ingen skillnad. eller.

I Australien har de en slags ledning på 5 gubbar som bestämmer om censur (vad jag hört iaf). Tydligen är 4/5 för att införa mildare censur, men en hyperkonservativ gubbe som förlorat sitt bästföredatum stretar emot. Alla fem i ledningen måte vara eninga för att kunna ändra ett beslut.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Så kan det va att bo på en ö...

Den tyska versionen vill jag inte ha, slår vad om att både Rovdjuret och Alien pratar flytade tyska...

Skrivet av IcePillow:

Känns som FZ spelar lite med samma kort som AB, sensationsnyheter.
Ni vet att dom som läser här blir upprörda när dom gör så här, ändå rapporterar ni varje gång det händer.
"Crimecraft", men har någonsin hört talas om det? Jag har aldrig sett er skriva om det innan i alla fall.

Crimecraft har vi skrivit om ett antal gånger tidigare, kika i speldatabasen för spelet om du inte tror mig! Och självklart skriver vi om saker som intresserar läsarna... det är ju därför vi finns till.

Medlem
Skrivet av IcePillow:

"Crimecraft", men har någonsin hört talas om det? Jag har aldrig sett er skriva om det innan i alla fall.

http://www.fz.se/spel/crimecraft

Finns iaf två nyheter om spelet.

/ LordDaimos

Medlem

Ser fram emot spelet dock! Pwned, Australien!

Medlem

Haha Jag tycker AvP är inget som man tvungen att förbjuda det spelet som är borde förbjudas kanske är postal 2 men men jag säger det bara ett spel inget annat

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av IcePillow:

Känns som FZ spelar lite med samma kort som AB, sensationsnyheter.
Ni vet att dom som läser här blir upprörda när dom gör så här, ändå rapporterar ni varje gång det händer.
"Crimecraft", men har någonsin hört talas om det? Jag har aldrig sett er skriva om det innan i alla fall.

Crimecraft har vi skrivit om ett antal gånger tidigare, kika i speldatabasen för spelet om du inte tror mig! Och självklart skriver vi om saker som intresserar läsarna... det är ju därför vi finns till.

Gillar FZ:s nyhetsrapportering, forsätt så


signatur

yolo

Medlem

Fjantiga australiensare.

12
Skriv svar