Robot
Qpad Heaton

Tillhör du dem som har problem med att hålla musen på plats på mattan? I så fall kanske du ska ta en närmare titt på musmattan Qpad Heaton.

#counter-strike, #call-of-duty-world-at-war


Medlem
Jättemattan Qpad Heaton testad

Ja det här med musmattor. Jag har använt ett otal olika mattor. Det lustiga är att jag nu använder en Larson-tidning (ett sommarnummer med hårt omslag) som musmatta. Den har en blank yta som slår alla andra musmattor jag haft.

Så jag kommer inte att sänka hundratals kronor på sådana här produkter i framtiden.

Sorgligt men sant.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Körde med Func tidigare men kör numera utan.
Jädra bra glid på skrivbodet är bra att ha.

Medlem

Kör ingen musmatta öht, har min mx510 direkt på skrivbordet, funkar hur fint som helst.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har egentligen aldrig brytt mig något speciellt om musmattor men köpte mig en vanlig Qpad för ett par år sedan och den lär ligga kvar ett tag till, även om den börjat tappa en del av glidet den hade i början.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Ful som stryk. någon mer som nycker det?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag använder en helt vanlig musmatta som är kanske 15x20 cm. Det här med dyra musmattor har jag aldrig riktigt förstått mig på. Tycker inte att det är nödvändigt med en enorm musmatta.

Inaktiv

Och jag använder Steelseries.

Medlem

Använder en 4D Steel eller va den heter. Där är ju lite skillnad på musmattor, t.ex är ju såna i tyg helt värdelösa och man har ju även stött på reklammattor som är så blanka att dom knappt går att använda.
Så visst är där skillnad på glid samt hur bra musen läser. Dock kan man ju börja fråga sig hur mycket skillnaden blir mellan olika "gamer" musmattor. Märker man skillnad mellan en som kostar 200 eller 400kr? Men vad ska man ha en sån enorm musmatta till? Helt sjukt stor ju, måste verkligen ta ut svängarna för att utnyttja den.
Func var ju annars en klassiker, tills man använt den ett tag och plasten blev helt knepig. Sen fick man kasta den.

Inaktiv

Har själv haft denna musmatta i flera månader och tycker den är bra. Den är förstor för mig men bättre att musmattan är för stor än för liten, right?

Har också en Razer Destructor som också är en riktigt bra musmatta, den är dock mindre fast med lite mer glid.

Musmattor brukar ju hålla ganska länge så det är lätt värt 400kr i min mening. Råkade spilla ett helt glas med läsk på den första veckan men var inga problem, allt var som ovan på ytan och inget sögs in i den så var bara att hälla av det som tur var. ^^

Medlem

Jag kör med en Qpad CT Large, den gillar jag skarpt, dock så rann priset iväg lite men helt klart värd det


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

It's sooo big. Själv använder jag en 99 kronorsmatta från Coop. Den duger gott för mina blygsamma behov.

Medlem

Använder min matta jag fick med WoW:BC Limited Edition. Funkar utmärkt. Har även en skön matta med Pac-Man motiv som fungrerar ypperligt. Orka punga ut hundra lappar på en liten matta.

Inaktiv

Vad är det för skillnad mellan en Heaton musmatta och en vanlig för typ 50 kronor? Samma spelkänsla.

Medlem

Har blivit van vid mattan jag använt nu i ett par år, funkar finfint. Riktigt nice när man t.ex. kör stridsvagn i BF2 och behöver snurra tornet.

Vill minnas att den heter Corepad XXL eller något sådant.

http://www.techzine.nl/uploaded/19517_13c481db.JPG

Medlem

En annars väldigt bra musmatta är Zowie Gear SpawN.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Ful som stryk. någon mer som nycker det?


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Medlem

Själv använder man en gammal 4S Steel, samt oftast hög sensitivity då jag är av den åsikten att om man behöver ta omtag med musen för att snurra 360 grader i ett FPS är man så gott som död.

BTW: "min 'aim'" = "mitt 'aim'"?


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Inaktiv

Kör på en 10+ år gammal tygmatta. Tygmattor blir bara bättre ju äldre de är


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Inaktiv

är det bara jag som får blåsor av produkter som är riktade åt g4M3rZ!11!"

dom är oftast/alltid plastiga, låg kvalité, självlysande och i vissa hårdvarufall allmänt nedspydd med buggiga programvaror som har överdrivet utsmyckade GUI:s designade av nyblivna photoshop studenter

Medlem
Skrivet av Fairfax:

It's sooo big.

That's what SHE said!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag använder en QPAD... ehm... kan inte namnet men den är lagom stor iallafall. Kommer aldrig byta musmatta. Förutom om den blir ännu mer sliten, då beställer jag/köper jag en ny av samma märke och modell.

Så jävla nöjd med den. Sen använder jag en Logitech G5. Världens bästa mus. Samma där, kommer aldrig byta.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

nej tack.. jag kör med min smått antika Ratpad Black.. mitt första onlineköp nånsin


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av smuts:
Skrivet av Fairfax:

It's sooo big.

That's what SHE said!

oooh snyggt där!

Medlem

Skulle nog behöva en större musmatta men den får nog inte plats på mitt datorbord.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag kör min mus rakt på bordet. Funkat ändå sen jag började köra optiskt. Musmattor kändes bara vettigt när jag använde kul-mus

Medlem

åhh, dom behövde skriva dit heaton också? suck...

Medlem

tygmattor is the shit, allt annat är ju bara skräp!
har en från ikea och ser ingen anledning att betala för en sämre.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ja det här med musmattor. Jag har använt ett otal olika mattor. Det lustiga är att jag nu använder en Larson-tidning (ett sommarnummer med hårt omslag) som musmatta. Den har en blank yta som slår alla andra musmattor jag haft.

Så jag kommer inte att sänka hundratals kronor på sådana här produkter i framtiden.

Sorgligt men sant.

Larson rules !
8)


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Ja det här med musmattor. Jag har använt ett otal olika mattor. Det lustiga är att jag nu använder en Larson-tidning (ett sommarnummer med hårt omslag) som musmatta. Den har en blank yta som slår alla andra musmattor jag haft.

Så jag kommer inte att sänka hundratals kronor på sådana här produkter i framtiden.

Sorgligt men sant.

Hehe, snajs. Får kanske ta och pröva det någon gång om jag får ork över. Dock har jag redan en fungerande musmatta men det där lät mer kreativt.

12
Skriv svar