Command & Conquer 4 kräver internet

Robot
Inaktiv
Command & Conquer 4 kräver internet

Känns inte som det är något problem!

Medlem

ursäkta mig men varför då? varför kan den inte fråga lite snällt ibland om man vill ansluta till centralservern eller what ever och uppdatera sin info?

Vad händer om ens internet skulle börja strula? Varför ska man inte kunna köra Singleplyer offline om man vill?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Det kommer alltså inte bli ett renodlat singleplayerspel för ett sådant ska aldrig, aldrig, aldrig kräva internetanslutning.

Medlem

Precis, det är ju bara dumt av de att göra det online only. Det kommer säkert offline crack till den och då blir det gnäll igen att "alla laddar ner våran spel, boo-hoo".

Medlem

Sånt här kan fördröja crack med ett par dagar; vilket kan vara tillräckligt för att EA ska tycka att det är lönt.

Om EA inte kunde branschen skulle de väl ha konkat?

Medlem

Låter mer som ett försök att stoppa pirater... Men men... Ska inte behövas konstant uppkoppling för lite stats.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

wahahah så jävla rätt, trodde RoF skulle vara de första i next gen som vågade där ett tag, det här är nog en framtida affärsmodell vi kommer få se mycket mer av kan jag lova.

Medlem

"Även om vissa kanske ryggar undan för detta har vi testat denna feature internt på alla våra marknader."

Internt? Deras testare/betaretestare där det alltid är ett krav på att man har tillgång till en stabil internet uppkoppling? Jävla stolpskott.

Medlem

Player Progression ? Fattar nada just nu.

Medlem

Dåligt, man vill ju kunna spela sp-delen även internet råkar vara nere (som händer då och då).
Annars har jag inget emot att spel har kontakt med internet hela tiden, skulle det inte gå om spelet bara tog kontakt med en EA server första gången man spelar och att man sedan kunde spela online? Om spelet tog kontakt första gången skulle ju spelet blockas om det är piratkopierat och du kan ändå inte spela det offline? (så länge det inte finns crack).

Medlem

Kommer inte köpas

Medlem

låter skitkasst

Medlem

Och så lyckas dom göra RTS till grinds, fattades bara.

Medlem

kommer att bli crackat en vecka efter release

Medlem
Skrivet av gamer_:

Dåligt, man vill ju kunna spela sp-delen även internet råkar vara nere (som händer då och då).
Annars har jag inget emot att spel har kontakt med internet hela tiden, skulle det inte gå om spelet bara tog kontakt med en EA server första gången man spelar och att man sedan kunde spela online? Om spelet tog kontakt första gången skulle ju spelet blockas om det är piratkopierat och du kan ändå inte spela det offline? (så länge det inte finns crack).

3G-modem, sen hoppas vi att du har bärbar när strömmen försvinner.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

fan varför gnälla? Är ju rätt schysst idé. Och jag antar att ALLA gamers sitter med bredband, vilket isåfall inte spelar någon som helst roll ifall man måste vara online hela tiden.

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

fan varför gnälla? Är ju rätt schysst idé. Och jag antar att ALLA gamers sitter med bredband, vilket isåfall inte spelar någon som helst roll ifall man måste vara online hela tiden.

Det spelar ingen roll om man sitter på det fetaste bredbandet i världen. Det jag oroar mig för är som vanligt framtiden när spelet inte längre stöds och det därför kanske inte går att spela. Men det är ett problem som spelföretagen aldrig tar upp.

Medlem
Skrivet av dmon:

kommer att bli crackat en vecka efter release

Grejen e ju den att det inte går att knäcka när de kör såhär... sålänge den checkar av via Master Server så blir det otroligt svårt, kommer säkert en lösning förr eller senare men var inte så säker.. det är precis därför de använder den här metoden.

Medlem

Vad meningslöst.

Fattas väl bara att dom ska ta en månadsavgift för att hålla igång servern med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

skitsmart av EA att göra spelet ospelbart utan att bekräfta att du inte piratat skiten

Inaktiv

Hujaligen så jag avskyr alla online trender, vill kunna spela, se film eller lyssna på musik utan att någon kan sitta o kolla i en lista "Ja, där ser man... Robineng spelar det där spelet eller ser den filmen!"... Lite privat vill man ju vara, vill inte att någon jävel ska se vad jag spelar eller ser eller lyssnar på om jag inte vill det.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av DeSStroyer:

fan varför gnälla? Är ju rätt schysst idé. Och jag antar att ALLA gamers sitter med bredband, vilket isåfall inte spelar någon som helst roll ifall man måste vara online hela tiden.

Det spelar ingen roll om man sitter på det fetaste bredbandet i världen. Det jag oroar mig för är som vanligt framtiden när spelet inte längre stöds och det därför kanske inte går att spela. Men det är ett problem som spelföretagen aldrig tar upp.

hmm, de här tänkte jag inte ens på. Hoppas att när den dagen kommer släpper dom en patch som gör att man inte behöver vara online när man ska spela.

zauii89, Spore crackades ju en hel vecka innan spelet kom ut. Så enligt mig gissning kommer spelet att crackas två veckor efter att det släppts, HÖGST


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Värdelöst! mindre kompislan har inte alltid tillgång till internet, ska man inte kunna lira då? Sen hoppas jag verkligen inte dom kommer ta en månadsavgift som det brukar vara på mmo.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dmon:

kommer att bli crackat en vecka efter release

Grejen e ju den att det inte går att knäcka när de kör såhär... sålänge den checkar av via Master Server så blir det otroligt svårt, kommer säkert en lösning förr eller senare men var inte så säker.. det är precis därför de använder den här metoden.

DRM någon?

Medlem

Alla med en dator har ju internet så det är inget problem men det låter som att man måste vara online annars går det inte att spela alls. STEAM har i alla fall en offline funktion så att man kan spela sina singelplayer spel.

Inaktiv

wow...ungefär som när jag ville lira lost and the damned när jag inte hade mkt att göra när Com Hems bredband slogs ut en gång. Blev helt paff när det stod att man inte kunde lira det utan att vara uppkopplad... kunde fortfarande köra GTA IV men ville fortsätta SP i MITT The Lost & the Damned...

Det är ju skitdåligt att man köper ett spel för alldeles för mycket pengar (inte i lost and the damned-fallet dock, men ändå...) och man inte får köra det utan att vara uppkopplad... finns ingen större anledning att göra så här.

Det är ju här som kunden (vi,alltså) kan säga ifrån. skit i spelet och skicka mail till utgivarna/utvecklarna om att man inte tänker köpa liret ifall det ska vara så här...

Medlem
Skrivet av fAkkfAcE:

Värdelöst! mindre kompislan har inte alltid tillgång till internet, ska man inte kunna lira då? Sen hoppas jag verkligen inte dom kommer ta en månadsavgift som det brukar vara på mmo.

True!


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Inaktiv

Det är precis likadant som Starcraft 2 kommer att fungera, där de kräver de connection mot battle.net för att spela. Så inget konstigt med detta.

Medlem

Kanonbra, ett slag i magen för pirater iaf

Sedan lär dom säkerligen komma runt det på något sätt, men det bådar gott att dom kommer på nya lösningar

Skriv svar