Era favortiquests!

Inaktiv
Era favortiquests!

Så, vilka är de roligaste questerna i Oblivion tycker ni? Jag spelade nyss baethias daedric shine questet, och det var tamejfan det roligaste jag lirat. Och vilken loot man fick sen då! Ujuj.

SÅ??!


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Dark Brotherhood questsen! Man känner nästan lite sympati ibland.. No more said.
Tänkte faktist att jag spelade som en Illuminati "från Angels And Demons". Min klass är iofs Hassasin så

Inaktiv

[spoiler-varning!]

Har bara gjort fem-sex quests åt Dark Brotherhood, men det är ju den klart mest underhållande guild-storyn, med fantasirikaste questerna. Min andra karaktär passar bättre för DB, så med den kommer jag säkert att göra klart den.

Annars gillar jag Umbacano's öde, i bägge varianterna. Cool story, snyggt gjort, juste strid. Just de olika utgångarna av storyn beroende på ens tidigare val gillar jag och Oblivion skulle kunna ha haft lite mer sånt.

Sen har jag en förkärlek för flummigheter som den där målaren i Cheydinhal som hade försvunnit i en av sina tavlor. Ingen episk quest direkt, men överraskande. Belöningen kunde ha varit lite bättre.

Skulle kunna ta massor av exempel så klart, men Boethia är ett bra exempel på någonting annat spelet kunde haft ännu mer av - nämligen episka strider.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Hehe körde precis igenom dom, belöningarna är riktigt bra. Och dom var roliga..


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Dark Brotherhood questarna helt klart. Hade det bara varit några fler av dem så hade de lika gärna ha kunnat vara ett eget spel

/ LordDaimos

Inaktiv

Devil Holder Man får den efter att ha "råkat höra" ett samtal på en pub utefter... tror de är Green Road.

Medlem

Det där fiskarquesten där man skulle döda rumare slaughterfish.
det första och roligaste questet som jag har spelat.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

döda slaktarfish var det roligaste questet ? ... stackare. hehe Inget illa ment.

Medlem
Skrivet av Zhane:

döda slaktarfish var det roligaste questet ? ... stackare. hehe Inget illa ment.

Måste hålla med. Simma runt med en kniv och leta fiskar? Och hade man levlat för mycket hade man ingen chans...

Medlem

Den då man ska in i drömmen är skön
En av dem delarna (ni som gjort den vet vilken) fick mig verkligen att tänka mycket. Rolig quest som man skulle vilja se mera av.


signatur

Videomupp

Medlem

håller med wildthing. den questen chockade mig lite:p
synd att den var så kort.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag ändrar mig lite. Dark brothehood questet där man ska döda den där

fången som håna en i början av spelet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

DB questet då man ska mörda en hel familj, rikigt evul-

1
Skriv svar