Prince of Persia-producenten erkänner misstag

Robot
Prince of Persia-producenten erkänner misstag
Medlem
Prince of Persia-producenten erkänner misstag

Jag tyckte det var helt underbart med att man aldrig dog. Har alltid hatat att använda sig av tex quicksave/load, bättre att få börja om med det man misslyckades med och försöka igen.

Medlem

Det ska finnas Svårighets grader för både casual och hardcore gamers tycker jag.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

njaa jag hatar naer spel dum foerklarar mig
Liksom man somnar ju naestan om det blir foer laett ibland

haeller med Hardboiled15

Medlem
Skrivet av SirEnrique:

Jag tyckte det var helt underbart med att man aldrig dog. Har alltid hatat att använda sig av tex quicksave/load, bättre att få börja om med det man misslyckades med och försöka igen.

Jo men då funka funktionen som man fick av kniven i sands of time riktigt bra Älska det spelet men tyckte uppföljaren som jag testa var sådär. Får se nu när man precis köpt nya om det duger.

Medlem

de borde gett spelaren möjligheten att bli räddad ett visst antal ggr per bana och sedan fråga om man vill använda en av sina räddande änglar när man ramlar.

Inaktiv

Bra spel, brosan har det, ska hem någon dag och hoppa runt

Inaktiv

"fyra arabiska baklawa av fem möjliga", lol.

perser o araber är inte samma sak

Medlem
Skrivet av koskhor:

"fyra arabiska baklawa av fem möjliga", lol.

perser o araber är inte samma sak

Precis min tanke
Stoooor skillnad


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Haha, jag tyckte det bara va skönt att slippa sitta å titta på en game over skärm varje gång jag klantade mig (var väl knappast världsbäst på det här spelet får jag erkänna).

Slöseri med tid att försöka, misslyckas, titta på game over skärm, vänta på att spelet ska ladda och slutligen försöka igen.

Men är man mer duktig på spelet är det klart att man inte behöver stå ut med sånt

Medlem

Jag gillade spelet och jag gillade idén med grejen att man aldrig dog MEN dom hade kunnat gjort det så mkt bättre. Framförallt hade dom kunnat göra så att timingen på knapptryckningarna var viktigare, eftersom man fick komma tbx så fort om man misslyckades att det inte skulle vara lika frustrerande. Som det va nu så vare lite för lätt..man kunde sitta o spamma knapparna o känslan av att man ägde när man hoppa fram försvann av att det kändes lite automatiskt..annars ett grymt o snyggt spel! Bossfighterna kunde dom gjort lite svårare oxo med tanke på att man inte dog osv.

Medlem

Spelet var för lätt och det blev snabbt tråkigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför inte bara använda Sands of Time-systemet, det var ju fulländat. If it aint broke, dont fix it.

Medlem

Att inte kunna dö suger, det gjorde även striderna och all backtracking. Ett riktigt skitspel var det.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Tyckte spelet var kul visst det var lätt och hade nog inte vart fel om dom slängt in en högre svårighet.

Jag har inte spelat det, men problemet var väl inte att inga game over-skärmar dök upp utan att det helt enkelt bara var alldeles för enkelt oavsett? Det jag förstod av den "godkända" kritiken jag såg kring spelet.

Kort sagt, gör om gör rätt, men gör om rätt saker. Något Ubisoft inte gjort sedan Sands of Time typ.

Problem jag har med spel är att min svårighetsgrad aldrig (eller åtminstone väldigt sällan) finns. Jag vill ha en stor del av spelet hyfsat casual där man kan relaxa lite och kan komma undan med några misstag, låt oss säga 70% av spelet.

Sedan vill jag ha 25% av spelet där man måste vara på G hela tiden, men man kan komma undan med ett eller två misstag om man har lite tur och skillz.

Sedan vill jag ha 5% av spelet där man måste spela en sekvens och dö en, två eller fler gånger för att ens ha en chans klara den. Den ska inte vara idiotisk svår som i att man måste göra något helt konstigt och ologiskt eller ha mycket tur osv, det ska bara vara väldigt krävande av ens reaktioner, manövreringar osv. Minsta misstag och man dör! Det är dom här scenariona som gör en frustrerad, men ger en ack så skön "JA! ÄNTLIGEN!"-känsla.

Just nu är dom flesta spelen antingen sitta fokusera hela tiden(hard-expert), eller så sitta glida igenom hela spelet för att det är casual all the way through. (easy-medium)

Inaktiv

EDIT: Nu i efterhand märkte jag att jag var väldigt elakt.

Ville bara påpeka att Arabiska baklawor har ingenting med Persien/Iran att göra.

Iran är inte ett arab land

Ha det bra!

Medlem
Skrivet av patrol:

Värst i det hela är att staffen på FZ.se inte vet att det är skillnad mellan PERSER och araber.

Väldigt synd, förstår inte vad "fyra arabiska baklawa" har med prince of PERSIA att göra?

Iran är inte ett arab land. Fatta det.

Värst är det väl ändå inte?
Knappt anmärkningsvärt ens, de är människor.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av patrol:

Värst i det hela är att staffen på FZ.se inte vet att det är skillnad mellan PERSER och araber.

Väldigt synd, förstår inte vad "fyra arabiska baklawa" har med prince of PERSIA att göra?

Iran är inte ett arab land. Fatta det.

Värst är det väl ändå inte?
Knappt anmärkningsvärt ens, de är människor.

Njaaa... inte säker på om det inte är värt att anmärka på

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av patrol:

Värst i det hela är att staffen på FZ.se inte vet att det är skillnad mellan PERSER och araber.

Väldigt synd, förstår inte vad "fyra arabiska baklawa" har med prince of PERSIA att göra?

Iran är inte ett arab land. Fatta det.

Värst är det väl ändå inte?
Knappt anmärkningsvärt ens, de är människor.

Mjo, men det som gör det tveksamt om det är värt att anmärka på är väl att det inte var särskilt viktigt för artikelns innehåll.

Dock är det ju ett uppenbart fel som gör att "fyra arabiska baklawa" faller rätt platt som lustighet betraktat.

Medlem
Skrivet av patrol:

Iran är inte ett arab land. Fatta det.

Eum...va?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Snarlika iallafall. Samma temprament. Tror inte att speciellt många iranier vet skilladen på sverige och norge heller. Sluta gå jihad för minsta lilla.

Patrol:
Klart det är skillnad mellan perser och araber. Du har rätt. Jag ber om ursäkt för slarvfelet och lovar bot och bättring. Det kommer inte bli någon mer baklawa för den persiska prinsen, det kan du vara säker på! Tack för upplysningen.

Medlem

Frisell:
Snarlika är de inte heller. Grejjen är att många iranier hatar att förknippas med araber då det var araberna som förstörde det persiska riket och har gjort Iran till vad det är idag. Ett efterblivet land med Sharia lagar. Iran var inte heller ett muslimskt land förräns
revolutionen i slutet av 70-talet. Innan dess var det monarki och ett jävligt bra land som bl.a lånade ut ordentligt med cash till Svenska regeringen. Jävligt lustigt att du använder ordet Jihad i det här sammanhanget också.

Stolt Svensk och perser.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av sepidar666:

Frisell:
Snarlika är de inte heller. Grejjen är att många iranier hatar att förknippas med araber då det var araberna som förstörde det persiska riket och har gjort Iran till vad det är idag. Ett efterblivet land med Sharia lagar. Iran var inte heller ett muslimskt land förräns
revolutionen i slutet av 70-talet. Innan dess var det monarki och ett jävligt bra land som bl.a lånade ut ordentligt med cash till Svenska regeringen. Jävligt lustigt att du använder ordet Jihad i det här sammanhanget också.

Stolt Svensk och perser.

Detta visste inte jag, tack för informationen. Hoppas att landet lyckas vända denna revolution du nämner... back to basics, liksom.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Bara jag som tycker som snubben ser ut som Frodo?

Inaktiv

iof var det kul att prince of persia startades igen, men som sagt allt blev extremt repetitivt, samt ett extremt taskigt cliff hanger i slutet, neh jag hade nog gjort annorlunda än prinsen i slutet.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag nominerar den där producenten på bilden till årets bögigaste spelproducent.

Medlem

Jag tycker att spelet var roligt, men man får inga direkta hinder under spelets gång. På de andra spelen så var de väldigt utmanade och ibland kunde de ta ett tag innan man kom vidare i spelet, men pågrund av att man aldrig kan dö i de här spelet så fortsätter man framåt hela tiden och de blir ju bara en tidsfråga tills man klarar de.

MEN jag älskade att spela spelet, fina miljöer, otroligt roligt att hoppa och ta sig vidare på olika plattformar.

1
Skriv svar