Medlem
Havets Vargar

Ah, för många år sen så hade polaren min ett nytt strategispel vid namn "Havets Vargar".
Man fick välja mellan några olika länder att börja med, och sen skötte man om sina hamnar, båtar etc.
Gammal recension från -98
Tänkte kolla om det är någon annan som minns det?
Jag vill gärna ha tag i ett ex men det verkar omöjligt att hitta någonstans. Detta kanske hör hemma i "köp/sälj", men jag tänkte det vore kul att diskutera spelet med övriga människor också och la det därför under "Strategi".

Inaktiv

Jag har det faktiskt. Jag och min polare lirade det rätt mycket

Medlem

Fardion, det var rätt grymt i hotseat
Åkte runt där med taskig ekonomi, och helt plötsligt hittar man en skatt utanför englands kust och är 500.000 rikare ;D
Du råkar inte vilja sälja det btw? <flirtfransar>

Medlem

Hade det förut, men lånade ut det för drygt 5 år sen eller så och har inte fått tillbaka det. Men det var riktigt roligt och jag skulle gärna vilja spela det igen


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag hade spelet. Riktigt kul spel faktiskt. Märkligt att aldrig kom nån uppföljare.

Men frågan är om det går spela på Windows XP, det var ju ett Windows 95 spel. Om det fungerar skulle jag gärna spela det igen. Men då är frågan var disktetterna ligger och så är det ju det där med diskettstation på moderna datorer. Det vore kul och höra om nån får igång det.

Medlem

Skitbra spel! Älskade det på den tiden.

Man kan nästan säga att Port Royale (ettan) är en slags uppföljare. det innehåller i stort sett samma saker i modernare stil. Byggnader i städer, strider på havet, uppdrag, handelslinjer m.m.

Testa det!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Port Royale är en karibisk uppföljare till Hansa-spelet Patrician, så det kan också passa i så fall.

Medlem

Jo, det stämmer men patrician spelen är mer avancerade och svårare...inte så mycket strid heller


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag har letat efter Havets Vargar riktigt länge!
De var ett riktigt bra svenskt spel.


signatur

Think of a future without Bush!
No one to blame for the World War 3.

Inaktiv

Hej, är ny här och letar efter detta spelat är det någon som har det eller vet var det fins lägg ut länk eller sida med sökord inne på sidan:)

Inaktiv
Skrivet av Bluetooth:

Jag hade spelet. Riktigt kul spel faktiskt. Märkligt att aldrig kom nån uppföljare.

Men frågan är om det går spela på Windows XP, det var ju ett Windows 95 spel. Om det fungerar skulle jag gärna spela det igen. Men då är frågan var disktetterna ligger och så är det ju det där med diskettstation på moderna datorer. Det vore kul och höra om nån får igång det.

Mitt ex var iaf på vanlig cd...angående om drt funkar på xp, nej, egentligen inte, men man kan använda program som dosbox för att kunna köra gammla 95/98 spel på xp.

Medlem
Skrivet av steave:

Mitt ex var iaf på vanlig cd...angående om drt funkar på xp, nej, egentligen inte, men man kan använda program som dosbox för att kunna köra gammla 95/98 spel på xp.

Jag har hittat det och det stämmer att det var en CD. Passade på att testa om det går att köra i kompatibelt läge för Windows men det fungerar inte vilka inställningar jag än använder.

Vad menar du med dosbox, är det kommandotolken du menar eller finns det andra sätt?

Inaktiv

DOSBox - en DOS-emulator.

Inaktiv

jag vill oxå spela havets vargar och har hittat en guide till hur jag ska installera ded dosbox:

a. "Mount c c:\dos\havets\hdmeere"
b. "Mount d h:\ -t cdrom" (ifall nu h:\ är enheten där du mountat havets_vargar.iso)
c. "c:\" (byter mapp till c:\ i dosbox, den är inställd till att vara c:\dos\havets\hdmeere)
d. "havets.bat"

detta har jag gjort men när jag skriver "havets.bat" får jag ett errormeddelande.

DOS/4GW error (2504): can't create swap file "DOS4GW.SWP"
DOS/4GW fatal error (1011): vMM initialization errror [1]

Inaktiv

Jag lirade också dett aspel i mina yngre dagar och är också intresserad om någon skulle kunna tipsa mig vart man skulle kunna få tag i det.

Hej!

Väcker en gammal tråd till liv!

Jag råkar ha ett stycke Havets vargar, med kartong och manual till salu!

Är det någon som är intresserad så kan ni skicka iväg ett mail till:
Tobias_0613@hotmail.com eller här i tråden!

Mvh!

1
Skriv svar