Avinstallera punkbuster

Medlem
Avinstallera punkbuster

Testade quake wars och installerade medföljande punkbuster men nu när quake wars är avinstallerat har jag fortfarande punkbuster kvar, hur avinstallerar jag det?^^

Medlem

pbmappen ligger väl i spelmappen? Ligger den kvar, isåfall ta bort den så skall det vara klart.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Nope spelmappen finns inte kvar och punkbuster finns inte med i "lägg till/ta bort program", sökt efter punkbuster på datorn men allt jag hittar är en mapp "C:\WINDOWS\system32\LogFiles\PunkBuster" där de finns 3 text loggar.

Vid närmare inspektion innehöll en av dem information om vart exe filerna låg, den ena installerades till "C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe" och en annan till "C:\Documents and Settings\användare\Application Data\PnkBstrB.exe".

Måste säga att de va ett jävla dåligt program som inte går att avinstallera, gömmer undan filerna och går igång automatiskt i bakgrunden när windows startas >.<^^

Medlem

Jo det är dåligt att de inte tillhandahåller avinstallerare. För ett tag sedan var det inte tal på autostart osv som det verkar vara nu.

Betyg på det: 10/10 bajsar


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Vet inte hur man avinstallerar punkbuster, har försökt själv, det man kan göra däremot är att avaktivera de där processerna.
Skriv in "msconfig" i "kör" funtionen, under fliken "tjänster" kryssar du i "dölj alla microsoft tjänster" då ska det finnas en eller flera "PnKBstr" tjänster där. Bara avmarkera och tryck OK.

Det hindrar skiten från att dra igång när du startar windows men de är desvärre inte borta från burken.


signatur

<3

Medlem

var för ska du avinstallera det

Medlem

Som sagt så följde det med demot och eftersom demot är avinstallerat så ser jag ingen anledning att ha program som inte längre fyller någon funktion för mig körandes i bakgrunden.^^

Medlem

Genom att göra en sökning på uninstall + punkbuster på Google hittade jag en FAQ för Battlefield 1942 på Punkbusters officella sida, läser man den hittar man en länk till en avinstallerare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar