Tipsa om det bästa spelet du spelat.

Medlem
Skrivet av ghoül:

som tråden säger så ska man Tipsa om det bästa spelet inte bästa spelen som jag ser många gjort

de spelen jag sa går på ett ut...

Inaktiv

PC:

F.E.A.R., oj, där gick det undan. Riktigt het grafik, okej story. Riktigt kul mördande. Blev faktiskt ganska rädd på vissa delar måste jag nog erkänna. Hoppas på en fortsättning!

Command & Conquer (Alla), kan inte komma på ett skönare strategilir, älskar det! Älskar att piska NOD på äldre spelen. På senare dagar fick man nöja sig med GLA. Men det gjorde mig inte särskilt besviken det heller.

Half-Life, Counter Strike och Half-Life 2; Gordon Freeman, min hjälte! Så enkelt, men så beroendeframkallande, behövs väl inga större förklaringar? På CS-delen har det väl blivit ett par, för att inte säga enormt många svordomar, men jag älskade det ändå, och gör fortfarande. Fast, föredrar inte FPS ändå.

Warhammer 40k Dawn of War, och Winter Assault: Fan vad härligt spel, det är sannerligen magiskt. Faktiskt bra grafik, riktigt härligt att mörda Space Marines med Chaos. Mwahaha.

Konsoll:

The Legend of Zelda: (alla), som ett Nintendofan måste jag bara hylla detta. Finns inget bättre spel, på någon konsoll någonsin som kan slå Zelda, speciellt inte Ocarina of Time. Så många stunder, så många minnen, ack. Finns inget bättre!

Super Smash Bros. Melee, ett av de roligaste spelen jag spelat när det gäller att piska polarna med våld, så mycket fantasi! Härligt!

Megaman I, II & III, Jadu, utan musiken och ljuden hade jag inte blivit lika glad för detta. Fast jösses vad många fingrars skinn det har gått åt till dom där dosorna. Men, utklarade är dom, många gånger om. Finns ju inte ord för soundet heller! Tumme upp, helt klart!

Det var väl de man kom ihåg för stunden.


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

alla som gillar duke nukem borde ta hem "High Resolution Pack" det äger mig såååå mycket! riktig 3d och allt är mycket fint! bara googla efter det!

Inaktiv

GTA 3
GTA Vice City
Half-Life 2
Half-Life
Pro Evolution Soccer 3
TES IV: Oblivion

*Cheers*


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av cdx873v:

alla som gillar duke nukem borde ta hem "High Resolution Pack" det äger mig såååå mycket! riktig 3d och allt är mycket fint! bara googla efter det!

här e en direckt länk

http://hrp.planetduke.gamespy.com/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

X9
Medlem

Starwars: Knights od the old republic
The elder scrolls: Oblivion
DAoC

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Att ingen nämnt System Shock 2? Eller så har jag kanske missat det bara ^^ Hursomhelst så är det ju det mest stämningsfulla spelet till PC någonsin

Det är sannerligen det mest stämningsfulla, och är enligt mitt tycke ett av dem bästa spelen någonsin. 10000000%

Medlem
Medlem

Det går ju inte att bara hitta ett enda...

Doom 1+2
Heretic
Hexen
Heretic 2
Hexen 2
Unreal 1+2
Halo 1 (PC)
Quake 1+2+3
UT 99+2003+2004

Och säkert några till som jag tyvärr glömt bort nu.

Inaktiv
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Chrustjev:

Heroes of might and magic 5 - som trean, fast 90 ggr bättre!
Lika beroendeframkallande som Civilization 2, 3 & 4

Utmärkta spel för oss trögtänkta som strategiskt vill bygga, levla, sprida död & härska i egen takt.

tycker ju dock inte ens om femman
och då älskade jag verkligen tvåan/trean

Kanske glada överord från min sida?
Men jag tror verkligen att jag gillar femman bättre!

Nu vet jag icke hur mycket du spelat av femman, men åtminståne jag hade en liten tröskel att kliva över innan jag började tycka om det.
Idag är jag, som sagt var, lyrisk!

Inaktiv

Victoria - an Empire under the Sun. Årkar inte förklara varför just nu då men absolut det bästa spelet enligt mig.

edit: http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=36

1.4 är ute nu.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

The Elder Scrolls III: Morrowind, Själva definitionen av rollspel! Helt j-vla underbart, oslagbar frihet i alla avseenden från att du skapar din karaktär till hur du vill spela spelet.:up:

Fantastisk story, makalös livslängd och ingen spelomgång är den andra lik.

Oblivion kunde ha varit bättre, men det skumma NPC/loot levlingssystemet förstör för mycket för att det skall kunna bli annat än tvåa.:\


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Joo som sagt så måste system shock 2 och deus ex dom bästa spelen som finns:) synd bara att dom sket i warreb spectors ideer till deus ex 2:P hoppas dom lärde sej nått på det misstaget:P även Max payne serien är ju störtskön!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

om jag bara skulle nämna ett enda lir (eller serie då) får det bli GTA

Inaktiv

Jadu eftersom jag inte spelar så ofta.

PC: Elder scrolls 4: Oblivion
Nintendo 64: Super Mario 3

Youtube-proffs

Ja.. fasen alltså, som sagt, det finns MÅNGA spel som är bra.. men ska försöka rangordna dom i ordning, dvs med det bästa först o sedan neråt, kan dock säga att efter plats #5 så är andra spelen bra! Dock så är de på plats efter #5 grymt bra ändå ^^

#1 Mafia.
#2 HL1&HL2
#3 Monkey Island 3
#4 GTA serien.
#5 BF1942

#6 Fallout
#7 Doom 1+2
#8 Outlaws
#9 Oblivion
#10 Max payne 1+2
#11 Carmageddon Serien.
#12 Warcraft 1+2
#13 Hitman 1
#14 Worms 1+2
#15 Deus Ex

That is all! finns säkert mer, men det är svårt. fan sjukt igentligen, när man tänker bara, varje spel som är ovanför här har jag minst spelat i typ.. 1 till 15 timmar typ.. mkt speltid med tanke på att det är 10 gånger mer spel som fattas ^^


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Far cry var ju ett av dom mest underhållande spelen på flera år tycker jag:p


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Far Cry var inge kul alls, läcker grafik dock.


signatur

When I'm not here, people die.

Flakmonkey

Utan inbördes ranking:
Final Fantasy VII
Final Fantasy VI
Zelda III
Zelda
Metroid
Last Ninja
Soul Calibur
Sam & Max
Shenmue
Phantasy Star II
System Shock
System Shock II
Deus Ex
Super Mario Bros
Super Mario Bros III
Super Mario World
Super Mario 64
Unreal Tournament
Doom
Starcraft
Little Big Adventure
Command & Conquer
Dungeon Master
Half-Life
Unreal
Unreal Tournament 2004
Monkey Island 2
Loom
Megaman
Kid Icarus
Metal Gear Solid
Ico
Shadow of the Colossus
Guitar Hero

Borde lista fler... men blev trött i fingrarna ^^ Om man ska välja något som är bäst av dem så måste det nog bli Zelda, mycket för att det var min första kärlek

Medlem
Skrivet av chokland:

Jadu eftersom jag inte spelar så ofta.

PC: Elder scrolls 4: Oblivion
Nintendo 64: Super Mario 3

Hmm N64 hade väl inte SM3? Det var väl ändå NES.


signatur

Videomupp

Medlem

Hmm ja det har du rätt i wildthing:p det är det enda super mario som jag har klarat:D


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

1 world of warcraft

2 Oblivion

3 Rome total war

Inaktiv

riddick,hitman serien CoD1:2 såna spel gillar jag när man sak döda å ha sej jo glömde H&D endast 1an för 2an sabba dom hela serien med.

Inaktiv

Men spel som GTA gillar jag bra,spec gudfadern och mafia.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Utan inbördes ranking:
Final Fantasy VII
Final Fantasy VI
Zelda III
Zelda
Metroid
Last Ninja
Soul Calibur
Sam & Max
Shenmue
Phantasy Star II
System Shock
System Shock II
Deus Ex
Super Mario Bros
Super Mario Bros III
Super Mario World
Super Mario 64
Unreal Tournament
Doom
Starcraft
Little Big Adventure
Command & Conquer
Dungeon Master
Half-Life
Unreal
Unreal Tournament 2004
Monkey Island 2
Loom
Megaman
Kid Icarus
Metal Gear Solid
Ico
Shadow of the Colossus
Guitar Hero

Borde lista fler... men blev trött i fingrarna ^^ Om man ska välja något som är bäst av dem så måste det nog bli Zelda, mycket för att det var min första kärlek

You are my GOD!

Medlem

Nes: Super mario bros 3
N64: Super mario 64/ Zelda majoras mask
Ps1: Metal gear solid 2
Ps2: Black/ Metal gear solid- Snake eater
Xbox: Halo1/ Halo 2

Pc:
online: Bf2
Singleplayer: XIII/ Oblivion

Gamecube: Zelda twilight princess

Om jag ska säga mitt absoluta favoritspel så är det nog Battlefield 2 som gäller!

Medlem

mafia.
(grät som ett mindre barn i slutet)
första gången jag blev så "tagen" av ett spel.

total war.
C&C (tiberian sun är min favorit)
+gillar KANE.

gillar även morrowind

Medlem

Bästa och äldsta spelet som håller än idag: Pac Man.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Dom mest underhållande spelen/jag spelat mest som jag kommer på nu

UT2004
UT
Half-Life
Half-Life 2
Populous. The Beginning
Operation Flashpoint
Doom 3
Quake 3 Arena
Total Annihilation
GTA
GTA 3
GTA: Vice City
Outcast
C&C Red Alert 1/2
NFS 2: Hot Pursuit SE
Woms 2
Hitman: Codename 47
Sonic 1-3
Silkworm

Medlem
Skriv svar