PS3, X360 eller Wii?

Medlem
PS3, X360 eller Wii?

Ja, om du bara fick välja en av dem. Vilken skulle du välja?

Nope, finns ingen "INGEN ALLS!" :]

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Får väll bli PS3an då gillat spelen som kommit till deras konsoler hoppas man bara får se vad fler uppföljare som kommer släppas till den

Fast blir nog en ny dator före man köper en sån hinner den bli lite billigare och kanske lite mer spel hunnit släppas.

Inaktiv

Valde 360 eftersom jag köpte en ganska nyss, men skulle jag välja mellan någon av de andra två så blir det Wii.

Medlem

wii är helt klart interessantast och iom att nintendos egna spel kommer till den vet man att man inte blir besviken på spelen till den heller.

signatur

<3

Flakmonkey

svårt att säga iom att man inte vet hur kul det blir att spela på en PS3 eller Wii... om spelen till PS3 blir lika bra som de är till PS2 så blir det helt klart en sån... men men, är iaf glad att man slipper göra valet överhuvudtaget

Medlem

Vad ska vi basera vårt val på? Vad vi tror att PS3 och Wii kommer att ge oss? Spel som inte är släppta? Spel som vi inte ens sett bilder på? Vad deras föregångare levererat? Vad vi tror att 360 kommer att leverera vid release av Wii/PS3?

Medlem

Ja, eller så kan man rösta om tre år ca då man vet vilka spel som finns till de olika konsollerna osv.

signatur

Medlem

Ja, det hade nog varit vettigare.

Inaktiv

du kan ju utgå från vilne du helst vill ha, jag valde PS3 för den är så dyr mot dom andra

Medlem

Jag valde PS3:an också.

Jag kommer nog inte att köpa någon utav konsolerna (för det betyder ny tv också), men jag skulle helst köpa PS3:an av de tre.

Medlem

Kan man inte ha bildrörstv till ps3an? :0

signatur

Medlem

Jorå, den kommer att ha composite, S-video mm. Det är nog mest så att de flesta resonerar att om man ändå inte kan få tillgång till de höga upplösningarna så försvinner lite poängen med de nya konsollerna.

Flakmonkey

Alla utom Wii då ^^ Nog det sämsta med den konsolen på pappret, kommer sakna stöd för de högre upplösningarna... mer än all annan grafisk lullull

Inaktiv

Spelat XB360 på vanlig TV inte kan man säga att det är dåligt precis men om man jämför med HDTV så kan jag tänka mig att man inte vill nedgradera

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Vad ska vi basera vårt val på? Vad vi tror att PS3 och Wii kommer att ge oss? Spel som inte är släppta? Spel som vi inte ens sett bilder på? Vad deras föregångare levererat? Vad vi tror att 360 kommer att leverera vid release av Wii/PS3?

Man vet ju vilka spel som kommer komma och man kan nästan säkert säga om man kommer gilla dem eller inte.
Jag har ju svårt att tro att jag inte kommer gilla några spel till Wii (som jag kommer köpa när den släpps).

När FF13 släpps kan det nog bli aktuellt med en PS3 oxå.

signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Jag är inte en så slavisk fan av en spelserie att jag automatiskt utgår ifrån att nästa spel kommer vara lika välgjort som ett tidigare spel i serien. Jag hade aldrig köpt PS1 för FFVIII, men väl för VII. Jag hade heller aldrig köpt PS2 för FFX-2 men väl för FFX. t ex.

Men jag kan ju vara i minoritet. Så rent hypotetiskt, om spelen är så bra som du tror och faktiskt släpps så som du tror, och konsollen är så som du tror, vilken konsoll vill du då ha?

Medlem

Jag skrev ju att jag kommer köpa Wii
Och troligen en PS3 oxå så småningom.

signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

alla tre

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

ALLIHOPA! Förutom krysslådan.

Medlem

Den enda riktigt stora fördelen jag ser med HDTV upplösming på konsoller är att det helt plötsligt blir möjligt att köra splitscreen och faktiskt se vad som händer. Sen gör det ju naturligtvis ingen skada i andra spellägen, snygg grafik är ju alltid trevligt.

Valde f.ö. wii baserat på vad nintendo gjort förut, plus att jag vet hur kul det kan vara att leka med wand (wiimoten), att dessutom göra det med bra spel tror jag hårt på.

signatur

I never hate in plural.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Alla utom Wii då ^^ Nog det sämsta med den konsolen på pappret, kommer sakna stöd för de högre upplösningarna... mer än all annan grafisk lullull

definiera sämst, möjligtvis sämre hårdvara i konsollen, men med kontrollen och de nya spelen kommer wii vara den enda "next gen" konsollen imo.

inte direkt så folk pratar om next gen pcspel bara för grafiken är lite upphottad.

Flakmonkey
Skrivet av jimmi:
Skrivet av Nosnos:

definiera sämst, möjligtvis sämre hårdvara i konsollen, men med kontrollen och de nya spelen kommer wii vara den enda "next gen" konsollen imo.

inte direkt så folk pratar om next gen pcspel bara för grafiken är lite upphottad.

Det var svar på inlägget innan om att det inte är värt att köpa de nya konsolerna om man inte har HDTV, men att det kvittar för Wii iom att den inte stödjer någon högre upplösning ändå.

Medlem

måste ju säga wii, kärleken till NES ligger till grund...

Inaktiv

360, billigare än ps3 (mycket) och klart intressantare spel imhooohohoho

signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Blir nog en Wii och en PS3 för min del. Om Wii kommer till det pris som jag har läst så kommer det nog bli två i vårt hushåll

Inaktiv

jag tänkte först 360 men när jag fick höra om wii, så slog det slint i huvet

Medlem

PS3. Tror man kommer tröttna på Wii kontrollen efter ett tag

signatur

Naga stole my bike :(

Medlem

wiiiii, barnsligt^
ska en spacad kontroll göra en hel konsol?

signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Skrivet av Gift:

PS3. Tror man kommer tröttna på Wii kontrollen efter ett tag

Lika fort som man tröttnade på styrkryss och analoga knappar?

Skrivet av ScarFace:

wiiiii, barnsligt^
ska en spacad kontroll göra en hel konsol?

Det är nog en bra bit på vägen, men känslan och de gamla goa spelen gör nog störst skillnad. Jag tror de flesta som kommer köpa wii är gammla nintendofans, sen kommer nog en stor hög med folk som tycker de andra konsollerna är för dyra.

Flakmonkey

Många tycker ju att mus och tangentbord är enda anledning till varför PC äger och konsol suger... så visst kan en kontroll göra hela skillnaden

12
Skriv svar