PS3, X360 eller Wii?
svårt att säga iom att man inte vet hur kul det blir att spela på en PS3 eller Wii... om spelen till PS3 blir lika bra som de är till PS2 så blir det helt klart en sån... men men, är iaf glad att man slipper göra valet överhuvudtaget
Alla utom Wii då ^^ Nog det sämsta med den konsolen på pappret, kommer sakna stöd för de högre upplösningarna... mer än all annan grafisk lullull
Vad ska vi basera vårt val på? Vad vi tror att PS3 och Wii kommer att ge oss? Spel som inte är släppta? Spel som vi inte ens sett bilder på? Vad deras föregångare levererat? Vad vi tror att 360 kommer att leverera vid release av Wii/PS3?
Man vet ju vilka spel som kommer komma och man kan nästan säkert säga om man kommer gilla dem eller inte.
Jag har ju svårt att tro att jag inte kommer gilla några spel till Wii (som jag kommer köpa när den släpps).
När FF13 släpps kan det nog bli aktuellt med en PS3 oxå.
Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.
Jag är inte en så slavisk fan av en spelserie att jag automatiskt utgår ifrån att nästa spel kommer vara lika välgjort som ett tidigare spel i serien. Jag hade aldrig köpt PS1 för FFVIII, men väl för VII. Jag hade heller aldrig köpt PS2 för FFX-2 men väl för FFX. t ex.
Men jag kan ju vara i minoritet. Så rent hypotetiskt, om spelen är så bra som du tror och faktiskt släpps så som du tror, och konsollen är så som du tror, vilken konsoll vill du då ha?
Den enda riktigt stora fördelen jag ser med HDTV upplösming på konsoller är att det helt plötsligt blir möjligt att köra splitscreen och faktiskt se vad som händer. Sen gör det ju naturligtvis ingen skada i andra spellägen, snygg grafik är ju alltid trevligt.
Valde f.ö. wii baserat på vad nintendo gjort förut, plus att jag vet hur kul det kan vara att leka med wand (wiimoten), att dessutom göra det med bra spel tror jag hårt på.
I never hate in plural.
Alla utom Wii då ^^ Nog det sämsta med den konsolen på pappret, kommer sakna stöd för de högre upplösningarna... mer än all annan grafisk lullull
definiera sämst, möjligtvis sämre hårdvara i konsollen, men med kontrollen och de nya spelen kommer wii vara den enda "next gen" konsollen imo.
inte direkt så folk pratar om next gen pcspel bara för grafiken är lite upphottad.
definiera sämst, möjligtvis sämre hårdvara i konsollen, men med kontrollen och de nya spelen kommer wii vara den enda "next gen" konsollen imo.
inte direkt så folk pratar om next gen pcspel bara för grafiken är lite upphottad.
Det var svar på inlägget innan om att det inte är värt att köpa de nya konsolerna om man inte har HDTV, men att det kvittar för Wii iom att den inte stödjer någon högre upplösning ändå.
PS3. Tror man kommer tröttna på Wii kontrollen efter ett tag
Lika fort som man tröttnade på styrkryss och analoga knappar?
wiiiii, barnsligt^
ska en spacad kontroll göra en hel konsol?
Det är nog en bra bit på vägen, men känslan och de gamla goa spelen gör nog störst skillnad. Jag tror de flesta som kommer köpa wii är gammla nintendofans, sen kommer nog en stor hög med folk som tycker de andra konsollerna är för dyra.
Många tycker ju att mus och tangentbord är enda anledning till varför PC äger och konsol suger... så visst kan en kontroll göra hela skillnaden