LOTR: Conquest-demo ute
Körde demon på 360, tyckte att multiplayer var riktigt kul faktist, single player bestod enbart av en tutorial, inte mycket gameplay alls. Det tog ett tag att vänja sig men efter ett tag blev det roligare eftersom man blev bättre. Det känns en hel del som Savage i och med att man slåss mycket närstrid. Tror inte att det blir någon höjdare till PC, men på konsollerna verkar det funka.
För att återanknyta till diskussionen om magiker i spelet tycker jag nog inte att trollkarl och magiker inte går att jämföra. De kan hantera magi båda två. För min del är det bara ett ordval och endast smaken kan avgöra vilket man föredrar.
Vad någon FÖRSÖKTE förklara ovan var att i Sagan om ringen är magi och brukandes av densamma subtilt skildrat och hålls diffusa och mystiska berättelsen igenom. Vissa varelser är magiska i sig själva och vissa personer kan helt klart använda någon form av mystisk kraft men det beskrivs aldrig på ett djupare plan. Olikt dagens fantasy där magi är väldigt systematiskt och "världsligt" skildrad.
Det är i princip omöjligt att troget skildra Tolkiens magi i ett spel eftersom den är så diffus och spel kräver regler och system. Omöjligt är fel ord men det skulle vara svårt att skapa ett magisystem i ett spel om Middle Earth om man vill vara trogen Tolkiens berättarteknik.
Tänkte bara skriva min uppfattning om demot till xbox360.
Singleplayer var endast en tutorial och förmodligen satt på svårighetsgrad: LOTR-conquest for dummies.
Däremot var det en bra introduktion till spelsystemet etc för den kommande multiplayer delen.
Multiplayer då. I början var det svårt, Man blev backstabbad av assasins och ihjäl blixtrad av magiker men jag förstår iallafall varför dessa 2 "extra" klasser finns.
Just för att skapa en viss balans samt variation i själva spelet. (För er som spelar kommer själva förstå varför...) Men jag håller samtidigt med om att hela LOTR biten försvinner, men samtidigt så var det nödvändigt för skaparna imo.
Jag har iallafall fallit för detta spelet. Sagolikt när 4 players på hästar och 2 andra på snodda vargar rushar mot en balrog samtidigt some X antal archers skjuter på dom samtidigt. Musiken i bakgrunden gör det hela också så underbart LOTR fint.
Jag gjorde lite settings också:
Låg ljusstyrka
Låg effektljud
Hög Musikljud
Det förbättrade stämningen nått enormt!
Förhandsbokat & Klart iallafall.
Buggar kommer och buggar går, Det var hyffsat felfritt för att vara demo.
Natti.
Tänkte bara skriva min uppfattning om demot till xbox360.
Singleplayer var endast en tutorial och förmodligen satt på svårighetsgrad: LOTR-conquest for dummies.
Däremot var det en bra introduktion till spelsystemet etc för den kommande multiplayer delen.
Multiplayer då. I början var det svårt, Man blev backstabbad av assasins och ihjäl blixtrad av magiker men jag förstår iallafall varför dessa 2 "extra" klasser finns.
Just för att skapa en viss balans samt variation i själva spelet. (För er som spelar kommer själva förstå varför...) Men jag håller samtidigt med om att hela LOTR biten försvinner, men samtidigt så var det nödvändigt för skaparna imo.
Jag har iallafall fallit för detta spelet. Sagolikt när 4 players på hästar och 2 andra på snodda vargar rushar mot en balrog samtidigt some X antal archers skjuter på dom samtidigt. Musiken i bakgrunden gör det hela också så underbart LOTR fint.
Jag gjorde lite settings också:
Låg ljusstyrka
Låg effektljud
Hög Musikljud
Det förbättrade stämningen nått enormt!
Förhandsbokat & Klart iallafall.
Buggar kommer och buggar går, Det var hyffsat felfritt för att vara demo.
Natti.
Bra inlägg, kan bara hålla med. Vissa gånger är detta storslaget :), lurar på att förhandsboka detta jag med!
Det var inte särskilt kul. :/
Känns väldigt oseriöst när det står på svenska också. "Använd klungsplittraren när fienden är talrik!"
....Nej tack.
Haha det är ju bra då kanske barnen i detta land lär sig svenska för en gångs skull.
Är sur över att det inte finns PC demo!
För att återanknyta till diskussionen om magiker i spelet tycker jag nog inte att trollkarl och magiker inte går att jämföra. De kan hantera magi båda två. För min del är det bara ett ordval och endast smaken kan avgöra vilket man föredrar.
Vad någon FÖRSÖKTE förklara ovan var att i Sagan om ringen är magi och brukandes av densamma subtilt skildrat och hålls diffusa och mystiska berättelsen igenom. Vissa varelser är magiska i sig själva och vissa personer kan helt klart använda någon form av mystisk kraft men det beskrivs aldrig på ett djupare plan. Olikt dagens fantasy där magi är väldigt systematiskt och "världsligt" skildrad.
Det är i princip omöjligt att troget skildra Tolkiens magi i ett spel eftersom den är så diffus och spel kräver regler och system. Omöjligt är fel ord men det skulle vara svårt att skapa ett magisystem i ett spel om Middle Earth om man vill vara trogen Tolkiens berättarteknik.
Trollkarlar är faktiskt maiar i Tolkiens värld, dvs. en halv-valar (halvgud), balrogs är också maiar, likaså Sauron. Så nej, att spela magiker är pinsamt i ett LOTR spel, även i LOTRO med Lore-master & Rune-keeper.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.