Left 4 Dead är här

Medlem

Helt klart GOTY, inget annat spel som har kommit i år kommer i närheten av detta.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Spelet kostar exakt 504,10:- (detta är vad Steam drar från mitt konto). Att spelet kostar 400:- exkl div avgifter är ju inte speciellt intressant.

jag citerar mig själv

Skrivet av ''Ghoül'':

sen så är det 400.695 för vara exakt och inte 500 kr, fast ni kanske har räknat med skatten och det som steam också måste ta betalt för?

jag tycker det är ganska intressant om du läser om min fråga

ni kanske har räknat med skatten och det som steam också måste ta betalt för?

=500kr

du hade din chans att tjäna 10% vilket är rätt mycket för ett nysläppt spel, så jag tycker inte du ska klaga så mycket, köp det från webhallen eller dylikt för 450-70 spän istället

Medlem

Suttit och spelat igenom första kapitlet med 3 kompisar på Ventrilo.
Helt sjukt roligt, framför allt sista banan.

Medlem
Skrivet av mackie:

Skulle gissa på att det är som alla andra Steam-spel, 4 banor man klarar snabbt och inga planer överhuvudtaget (eller lögner) på att producera mer.

Eeeh, vad tänker du på för Steam-spel då?
Team Fortress 2 har ju fått kontinuerliga uppdateringar, nya banor, nya achivements, nya vapen. Och som det ser ut så kommer väl ännu mer att komma.

De fyra banorna i L4D klarar man snabbt, men det tycker jag inte är så relevant eftersom det först och främst är ett coop-spel. AI Directorn gör ju också att omspelningsvärdet är högt jämfört med andra coops eftersom man aldrig vet (säkert) vad som kommer att hända eller var och vad man kommer att hitta för utrustning.

Det skulle förvåna mig mycket om Valve inte kommer att släppa fler banor till L4D.

Inaktiv

Som alla andra dataspel så är det helt och hållet idiotiskt att köpa spel som inte har slut. !!!!!!!!!!!!!!!!1111oneone


signatur

a"C"RED -

Avstängd

Klarade just ut Death toll. Sjukt kul! Vi dödade 1786 zombier sammanlagt.

Medlem
Skrivet av ghoül:

ni kanske har räknat med skatten och det som steam också måste ta betalt för?

=500kr

Eftersom alla måste betala denna skatt så får dom ju sänka priset något så det kan komma ner i samma pris som butikspriset. Igen, dom räknar konstigt om spelet blir billigare att sälja som fysiska kopior, dvs:

tillverkning (cd/fodral)
frakt/hantering till butik
frakt/hantering från butik till kund

än om man tankar direkt från deras sida, pengarna borde ju då, i stort sett, gå direkt ner i deras ficka istället. Butikerna lär ju lägga på en viss procent dessutom.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Eftersom alla måste betala denna skatt [...]

Nej, alla måste inte betala skatten.

Medlem
Skrivet av Rotab:

Nej, alla måste inte betala skatten.

Antar det är länder inom EU eller liknande, i så fall får dom ju sänka priset för de som köper inom EU om det ska matcha butikpriser inkl frakt osv.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Antar det är länder inom EU eller liknande, i så fall får dom ju sänka priset för de som köper inom EU om det ska matcha butikpriser inkl frakt osv.

Skattenivåer sätts av de styrande i varje land, inte gemensamt på EU nivå. Det drabbar oss svenskar extra mycket då vi är ett av de länder i världen som har högst skatt.

Medlem

fett roligt lir.


signatur

//monster

Medlem

Hoppas mitt ex kommer på torsdag då.. orka med stem på tok för dyrt jag håller med och så betala skatt roflmao..

Medlem
Skrivet av atiko:
Skrivet av MKultra:

Antar det är länder inom EU eller liknande, i så fall får dom ju sänka priset för de som köper inom EU om det ska matcha butikpriser inkl frakt osv.

Skattenivåer sätts av de styrande i varje land, inte gemensamt på EU nivå. Det drabbar oss svenskar extra mycket då vi är ett av de länder i världen som har högst skatt.

Det ursäktar ändå inte prissättningen som blir för te.x, svenskar. Sen är priset ändå alldeles för högt, även för amerikaner. I US är visserligen priset det samma i butik som det är på Steam, vilket såklart också är helt sjukt. Bandbredd kan omöjligt vara dyrare än att tillverka fysiska kopior, frakta dessa till butik och frakta från butik till kund samt har ju butiken ett påslag på priset såklart.


signatur
Medlem

Men jisses, tror ni verkligen steam ensamma påverkar prisättningen?


signatur

Retro.

Medlem

Ni som försvarar Steampriserna, eftersom ni är så insatta(...), kan ni inte förklara varför priset är samma på Steam som att köpa spelet i en butik + att få det fraktat hem till sig. Vore intressant och diskussionen kan avslutas


signatur
Medlem
Skrivet av b3pp0:

fett roligt lir.

Kan bara hålla med. Demot var skoj, men det gav bara en liten försmak av spelet. Versus-mode är ju grymt kul. Det är roligare att vara zombie och attackera spelarna än att vara survivor själv.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Ni som försvarar Steampriserna, eftersom ni är så insatta(...), kan ni inte förklara varför priset är samma på Steam som att köpa spelet i en butik + att få det fraktat hem till sig. Vore intressant och diskussionen kan avslutas

Det har säkert med lågkonjunkturen att göra.....priserna har alltid vart låga på steam...sluta gnälla..det går över.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Ni som försvarar Steampriserna, eftersom ni är så insatta(...), kan ni inte förklara varför priset är samma på Steam som att köpa spelet i en butik + att få det fraktat hem till sig. Vore intressant och diskussionen kan avslutas

Antagligen för att om priset på Steam var mycket lägre skulle ingen köpa de fysiska kopiorna.


signatur

Korvspad.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Det har säkert med lågkonjunkturen att göra.....priserna har alltid vart låga på steam..

Nej. Jag har använt Steam sen starten och alltid jämfört deras priser med te.x Play. Play har alltid varit 100-150:- billigare (inkl frakt från england).

bMess: Bra poäng iofs

Spelat lite mer nu.. Riktigt fult av dom att skriva "10 new weapons!" i slutet av demot när fullverren har samma vapen som i demot. Lågt.

På ett sätt gillade jag nog Killing Floor modden till UT2004 mer, men kanske mest pg.a vissa extremt atmosfäriska banor (te.x skolan) och ännu mer "splattrigt", var lite mer belönande att spränga en zombie-hord i det te.x. Sen var det en kul idé att man kunde låsa in sig (tills zombierna brutit sig igenom), det saknar man. Men hoppas på mods som gör det: 1 - läskigare (inget jävla unlimited ammo osv, man ska känna sig mer utsatt än vad man gör), 2 - mer brutalt 3 - roligare vapen (ersätt pistol och unlimited ammo med något melee vapen = mer utsatt = otäckare = win!)


signatur
tfp
Medlem

sluta tramsa om 500 pix på steam.

vi gick ihop 4 pers och köpte 4packet. Det landade på tot: 1539,14 sek ~385 pix per skalle.
Sen blev det så att valve gjorde bort sig med giftsen så att de dök upp efter många timmar. så därför fick vi en extra. det räknas givetvis inte men då blev snittpriset ~309 pix per skalle.

Givetvis är alla priser slutgiltiga, med VAT osv.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Hannu87:

Det har säkert med lågkonjunkturen att göra.....priserna har alltid vart låga på steam..

Nej. Jag har använt Steam sen starten och alltid jämfört deras priser med te.x Play. Play har alltid varit 100-150:- billigare (inkl frakt från england).

bMess: Bra poäng iofs

Spelat lite mer nu.. Riktigt fult av dom att skriva "10 new weapons!" i slutet av demot när fullverren har samma vapen som i demot. Lågt.

På ett sätt gillade jag nog Killing Floor modden till UT2004 mer, men kanske mest pg.a vissa extremt atmosfäriska banor (te.x skolan) och ännu mer "splattrigt", var lite mer belönande att spränga en zombie-hord i det te.x. Sen var det en kul idé att man kunde låsa in sig (tills zombierna brutit sig igenom), det saknar man. Men hoppas på mods som gör det: 1 - läskigare (inget jävla unlimited ammo osv, man ska känna sig mer utsatt än vad man gör), 2 - mer brutalt 3 - roligare vapen (ersätt pistol och unlimited ammo med något melee vapen = mer utsatt = otäckare = win!)

Ja, vart fan är det 10 nya vapnena!? :/ Jag har förstås bara lirat versus mode....

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Ja, vart fan är det 10 nya vapnena!? :/ Jag har förstås bara lirat versus mode....

Dom existerar inte. Rätt många på Steamforumet som är minst sagt, arga.

tfp: sluta tramsa själv, spelet kostar 500:-. Sen att man kan få rabatt om man köper flera ex samt ännu mer rabatt om de klantar sig, visst, men helt ointressant för de flesta.


signatur
Medlem

Det står "20 maps, 10 weapons" på steampowered, så sluta whina om att det inte finns 20 vapen.

Medlem

ingen butik som har något skönt erbjudande på spelet?
billigaste jag hittar är 399 + frakt.

Medlem
Skrivet av Rotab:

Det står "20 maps, 10 weapons" på steampowered, så sluta whina om att det inte finns 20 vapen.

Kan inte låta bli. Tankade demot, spelade det lite grand. I reklamen när man klarat demot så stod det "10 new weapons"

Ren och skär lögn gör mig lite sur faktiskt. Dåligt Valve!

Medlem

Men helvete vad ni ska gnälla. Vad fan spelar det för roll om spelet kostar ett par tio kronor mer när du ändå får det direkt på din dator och innan det släpps ut i butikerna.

Som tidigare skrivare sa också, så får STEAM inte ha billigare priser än återförsäljarna- Enkla regler. Vad är i det som ni som gnäller inte kan förstå då?

Billigaste priset jag hittade för fysiska spelet var 399:- på Elgiganten + frakt eller att du åker till Elgiganten och hämtar spelet då kostnader tillkommer för resa eller annat skit som du köper när du ska dit "tex dricka eller andra konsument varor"

Jag betalade exakt 458,65 SEK för mitt spel och jag fick den direkt på min dator.

Tillgänglighet + bekvämt inne på STEAM.

De som föredrar fysiska grejer tar det direkt med en ÅF.

De som gnäller kan ju skippa att köpa 1-2 Coca Cola eller dylikt så har ni tjänat in de får tio kronorna som ni gnäller om "eller kanske skaffa er att jobb om ni nu inte är i skolan fortfarande"

Medlem

Alltså förstår inte, är det bara jag och mina polare som har problem med att 90% av spelen vi joinar laggar sönder totalt?
Finns det inget sätt att hitta servrar utan flera 100 i ping?
Även extremt jobbigt att man inte kan skapa public lobbys så att man får in kompisarna och andra spelare när man spelar versus:(

Medlem

Ja det laggar rejält ofta, bara logga ut och logga in på något annat spel, tillslut brukar man hitta nått.. Men dåligt att det inte finns någon server browser så man kan hitta något med bra ping. Antar/hoppas det kommer.

..och det var väl faaan vad alla ska försvara Steam då. Jaja, Valve hurrar väl ända vägen till banken med en sån skara fanboys.. Dessutom, inte fan kostar Colan 100-150:-, byt affär om ni betalar det priset för ni är (igen) grundlurade.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Ja det laggar rejält ofta, bara logga ut och logga in på något annat spel, tillslut brukar man hitta nått.. Men dåligt att det inte finns någon server browser så man kan hitta något med bra ping. Antar/hoppas det kommer..

-console i genvägen

openserverbrowser i consolen. Tada, nu kan du se alla servrar.

Ett tips är dock att hosta själv...


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

tack, smidigt.. går fint att skriva

bind f12 openserverbrowser

så är det bara att trycka f12 i fortsättningen, -console kan man ta bort sen så slipper man den vid uppstarten.


signatur
Skriv svar