Command & Conquer: Red Alert 3
Härligt att FZ fortsätter våga vara kritiska mot även massiva pjäser, som senast FarCry2.
Detta hade dock inte fått mer än en svag 2a av mig, det fanns inget som drog i mig att fortsätta spela. Men jag förstår hur somliga kan se lite ljusare på detta spel, då ur ett hc och mp -perspektiv. Fast som casual sp-spelare plockar jag hellre upp klassikerna eller till och med spelar ut C&C 3 (igen).
Mycket bra recension. Stängde själv av spelet och avinstallerade det efter det 4e uppdraget. Inte för att det var det var så jävla dåligt utan för att när jag spelar RA så förväntar jag mig världsklass, och det är det verkligen inte.
"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark
Sunkigt spel imho.
Det är dags RTS genren äntrar 2000 talet och lämnar Dune bakom sig.
Company of Heroes och Dawn of War är tex praktexempel där man vågar prova något nytt, och som tydligt visar att det funkar.
Yeah Company of heroes....lätt bästa RTS jag lirat hittills....Units cap = tactics.....C&C är det bara den som har mest units..ingen taktik alls...skräp
Gillar inte recensionen riktigt. Red Alert 3 är enkel och riktar sig snarare till yngre folk med massa "babes" och dåliga men rätt så roliga filmer. Recensionen däremot är skrivet som om detta var ett avancerat spel för gamla strategirävar så försök anpassa "enkelheten" till det ni recenserar nästa gång samt tänk på målgruppen för spelet.
Personligen trodde jag att jag aldrig skulle röra RA3 på grund av grafiken och att det är för överdrivet. Men efter att ha spelat kampanjen så tycker jag att det faktiskt är underhållande. Man måste dock se på RA3 som ett skämtsamt lätt action dvs inget man ska ta på allvar direkt. Vill man ha "riktig" strategi spela StarCraft elelr Supreme Commander FA.
Måste dock säga att graifiskt är RA3 rätt så snygg och ibland kände man sig som man spelade med enheterna från StarCraft 2 då det spelet kommer också ha liknande färger och detaljer.
Fruktansvärt besviken på detta. Hade alldeles för höga förväntningar helt enkelt. En trea var precis rätt betyg, iom att alla har så olika uppfattningar om detta spel.
Ska jag vara ärlig tycker jag nog att C&C 3: TW det bästa C&C spelet någonsin, kampanjen är klockrent uppbyggd! Riktigt bra spel. Hoppas EA gör ett C&C 4 i samma stil!
Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!
Fruktansvärt besviken på detta. Hade alldeles för höga förväntningar helt enkelt. En trea var precis rätt betyg, iom att alla har så olika uppfattningar om detta spel.
Jag tyckte spelet var hyffsat, hade dock inte höga förväntningar + att jag spelat betan. Håller med om att 3/5 var rätt betyg.
Ska jag vara ärlig tycker jag nog att C&C 3: TW det bästa C&C spelet någonsin, kampanjen är klockrent uppbyggd! Riktigt bra spel. Hoppas EA gör ett C&C 4 i samma stil!
Håller med helt o hållet.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Blev oerhört besviken på Red Alert 3 och beskrivningen "leksakskrig" tycker jag talar för sig själv. Har spelat Red Alert 2 ganska mycket och känner inte igen mig alls i RA3, det skulle likväl kunnat hetat något annat.
Jag tycker spelet har blivit förlöjligat, de tidigare RA spelen har ändå på något sätt varit mer verklighetstrogna jämfört med det här.
Freshly dared, the half won.
Alltså, gör man ett spel som är en uppföljare till äldre spel så vänder man sig mot "veteranerna" vare sig det är meningen eller inte. Därför är det vi äldre, som vuxit upp med Red Alert, som granskar spelet kritiskt, för vi känner att uppföljaren är ju till för oss, det är ju vi som vill veta "hur gick det sen?", och har man då som företag valt att göra om spelet så att det ska passa barn så kan det bli en krock mellan generationerna.
Jag som äldre tycker att det kändes dåligt att de valt en mer tecknad grafik. Det kändes som att de vill försöka apa efter Blizzards Warcraft.
Samtidigt som äldre så har jag smakat på dagens generation av RTS (Company of Heroes som jag nämnde ovan tex), och även om RA3 är en hyllning till föregående generation så är det inte lika upphetsande att spela något nygammalt. De hade lika gärna kunnat släppa en expansion till RA2 istället. Nu blir jag bara besviken att spelet är så äckligt lik RA2 och att det knappt tillför något nytt (förutom multiplayerdelen).
Jag blev lika besviken på Command & Conquer 3, och jag kommer troligtvis bli lika besviken av StarCraft 2.
Visst, jag kommer självklart köpa SC2 bara för att se "vad hände sedan?" efter StarCraft 1, men är SC2 lika som SC1 kontrollmässigt och inte tillför något nytt (eller försöker efterlikna denna generations RTS) så kommer jag bli besviken.
Bara för att Charlie Chaplins svartvita filmer var bra på sin tid, så vill vi inte se nya svartvita Charlie Chaplin filmer idag.
Visst, vi kan tycka de är småroliga, men det biter inte lika riktigt hårt som om vi skulle se en ascool actionfilm med Vin Disel istället.
Vad är det som händeR?!!
För att vara en spelsida så måste jag säga att ni är väldigt långsamma med era recensioner.
Men i vilket fall så ska vi vara glada. Väldigt många recensioner har dykt upp den här veckan, både endwar och dracula + detta spel.
Briljant tycker jag för att vara en spelsida
Du menar att andra sidor kanske var snabbare att ge ut en recension, men enligt mig så är dom sämre. Här får du kvalité på dina recensioner du läser
hejsanhejsanhejsan
"Det ska dock påpekas att filmsekvenserna, som blandar skådespel och ingame-grafik med något som liknar bluescreen-film från 90-talet, är lite för överpedagogiska. Jag hoppade över videoinstruktionerna för uppdragen för att det är pinsamt med de engelsktalande skådespelarna som försöker bryta på japanska och ryska."
Alltså.... Det är filmsekvenserna som gör att jag spelar C&C.. jag skiter i själva spelet mer eller mindre. Och att det är Cheesy (vilket det alltid har varit) är något som är underbart.
Tråkigt när folk tror att spel måste ha ubergrafik och superdupermega-awesome 3D videos.
mm testat ra3 ett tag nu och spelade både red alert 1 och red alert 2 när dem kom ut och måste säga att developers ea los angeles gjort som dem lovat att ta red alert 2 och skruva upp crazy faktorn lite mer och jag tycker dem lyckats med det.
Dock e grafiken alldeles för färgglad nästan och man kan märka att spelet laddar cp snabbt i både MP och skirmish men fan man vill gråta när man ser hur odetaljerat många av modellerna ser ut och att saker som såg ut som tanks ser ut som dem dragit smooth 1-2 gånger på så att tanks kan se ut som badkar eller badankor ibland
Men gameplayet är helt awesome imo! typ det är lika frenetiskt och cp snabbt som ra2 så man inte alls hinner med o stoppa 1-2 datorer på medium är nästan omöjligt ibland och då menar jag 2 vs 2 lan
"Generals powers" som airstrikes o jox e rätt coola som o kunna frysa ner tanks o båtar till att suga upp tanks o båtar med en magnetisk satelit eller alla units specialare e helt King!
Grafiken vill få mig o spy specieltl outlines som ska förtydliga vilka enheter man har markerat men det känns så overkill..
Om dem inte hade haft med Film sekvenserna i campaignen mellan uppgraden hade det kännts som om dem svikit ett av c&c spelens stora trademarks / features..
typ som när c&c generals kom ut, asbra Mp men oengagerande campaign läge..
3/5 var ett rättvisst betyg då det egentligen inte tillförde så mkt nyheter om man räknar på speciella features. Enda ja kan komma på är coop campaignen..en sak stör mig dock och det är var =)/%#(= är 8 player mapsen?
grafiska stilen känns som att dem totalt ville göra nåt annorlunda än TW, antagligen för o separera dem mer grafiskt... Hoppas inte generals 2 komr se ut som RA3 utan nåt mellanting mellan RA3 och TW så blir ja nöjd
Spelet är hur kul som helst!
exakt det jag ville ha
dom körde på RA2 och gjorde det mesta rätt! cannon nöjd!
Men? gnälla på filmerna? på språket?
hallå! det ska vara så! det kallas humor! och det är helt underbart att se den där fantasy-stilen eller vad man ska kalla det helt underbart! bygger vidare på RA2, specielt sovjet humorn, hur bra som helst!
synd att alla inte förstår att det är kul :/
underbart spel ger det full pott!!
R.I.P The_maxx
Som erfaren spelare kan jag inte hålla med recensenten i hans åsikt.
Först och främst måste jag påpeka såsom många andra att spelet i sig inte är särskilt bra.
Först ut är grafiken som i för sig är godkänd trots allt. Gränssnittet i övrigt är i klassisk C&C stil med plus i kanten för co-op/CPU befälhavare.
Synd bara att AI:n är dum som fan. Det gäller både fiender och allierade. Lättare spel får man leta efter. Specialeffekterna är en kul grej men saknar all form av balans och finslipning. Mest irriterande eldledningsAI:n. T.ex. är att en stråle som sänker motståndarens sköld eller oskadliggör denne måste styras manuellt. Man kan t.e.x. ha flera sådana specialtanks och alla siktar på samma enhet. Riktigt dumt.
Det som gjorde spelet bra, faktiskt riktigt underhållande var regin eller vad man vill kalla det. Då menar jag inte storyn:P utan filmer etc.
PS. Nu är inte Red Alert ett spel som man kör över nätet direkt, sådant lämnas åt, CoH, Total War, men jag kan verkligen tänka mig att det största noobmisstaget är att bygga sig ett fett försvar och sedan inte ha några hundar/motsvarighet. Motståndaren smyger in en spion och du blir sänkt på 30 s.
Bara för att Charlie Chaplins svartvita filmer var bra på sin tid, så vill vi inte se nya svartvita Charlie Chaplin filmer idag.
Visst, vi kan tycka de är småroliga, men det biter inte lika riktigt hårt som om vi skulle se en ascool actionfilm med Vin Disel istället.
Okej, jag förstår väl vad du menar men jämför du på allvar Chaplins med Vin Diesels filmer? Det är inte samma division på ens ett endaste sätt :crazy:
Verkar som om folk inte vet att gamla Westwood numera heter Petroglyph efter att EA köpte upp Westwood, samt att Petroglyph "hyrde ut" Frank Klepacki (som gjort musiken till alla westwoods spel) för att göra Hell March 3 (introlåten) samt ett gäng andra låtar ingame. De som vill att "westwood" ska komma tillbaka, kan ju lira Petroglyphs RTS -- finns ju ETT PAR... Och ja, klepacki har gjort musiken till dessa med.
Personligen satt jag och beställde det på webhallen när jag såg att det dök upp en "förhandskopia", spelade två uppdrag innan jag quittade, avinstallerade och stängde webläsaren.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?