Ny annonstyp på FZ

Robot
Medlem
Ny annonstyp på FZ

Om den bara visas 1 gång per dygn så gör det inget för mig.

Medlem

Bara bra med mer pengar för FZ, stör inte mig det minsta när man ändå samtidigt kan skumma igenom lite av de nyaste nyheterna.
Mycket bättre så än t.ex. IGN som kört med liknande men där man bara haft reklamen att stirra på.

00a
Medlem

Om ni lovar fler FZ-tv avsnitt så är jag nöjd.

Inaktiv

Det är en trevlig lösning som är beprövad, det fungerar så länge annonserna har att göra med sitens innehåll - exempelvis kampanj för nya spelevent, spel eller datordelar. Det är bara köra på, jag hade gjort samma typ av lösning, dock gärna med en funktion som kollar IP istället för cookies - så folk som rensar cachen ofta under dagen kan surfa i frid.


signatur
Medlem

Jag är väl lite negativt inställd, hellre mer reklam på huvudsidan än ytterligare en sida (med bara reklam). Men jag vänjer mig...


signatur

Hej! jag är ny här.

Antikvitet
Skrivet av save:

Det är bara köra på, jag hade gjort samma typ av lösning, dock gärna med en funktion som kollar IP istället för cookies - så folk som rensar cachen ofta under dagen kan surfa i frid.

Cookies rensas inte när man rensar cachen. IP-koll är något jag funderat på, men det gör annonsen något "trubbig". Jag ska fundera mer på det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

MFC
Medlem

Det är en vanesak o delvis priset för att annonser kan blockeras i webbläsaren skulle jag tro.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Okej, en gång om dagen, låter acceptabelt.
Jag kommer bara till minnes varför jag inte alltför ofta besöker exempelvis amerikanska nyhetssidor, just för detta extra steg som annonsen skapar. De å andra sidan har sidan visas 90% av gångerna.

Ställer mig alltid negativ mot mer reklam.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Antikvitet
Skrivet av MFC:

Det är en vanesak o delvis priset för att annonser kan blockeras i webbläsaren skulle jag tro.

Så är det absolut. Banners är ditt sätt som läsare att betala för det FZ ger dig. Det är lite som tunnelbanan i Stockholm. Ju fler som "plankar" desto högre spärrar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Jättebra att ni förklarar varför ni har lagt till den här typen av reklam. Tycker det bra så länge som reklamsidan inte har automatiskt startande videoreklamer eller flashreklam som täcker hela skärmen.


signatur

dare to be bold

Medlem

Man borde kunna donera till sidan med ? eller de kanske känns lite för billigt ?..


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Själv håller jag med att reklam är ett nödvändigt ont och att vinstdrivande verksamheter med anställda inte har möjlighet att drivas på ideell basis, men att reklam man bildligt talat får nerstoppad i halsen är otroligt irriterande. Tyvärr kör jag redan adblock för att eran sida är så full med reklam att jag har svårt att se nyheterna och datorn blir trött, särskilt om man spelar mmorpgs i fönster samtidigt. Det är möjligt att ni anser mig vara en otacksam idiot för detta, men jag hoppas att ni mer ser på det som en indikator på att eran sida innehåller för mycket reklam på ett klumpigt vis, jag tittar nämligen på reklam på ideell basis lika ogärna som ni på redaktionen arbetar med den. För övrigt tycker jag att ni har en väldigt bra och trevlig sida. Skål!

Inaktiv

Chefredaktör John har tänkt fel.

Medlem

Tycker just den sortens reklam e riktigt irriterande, stört mig länge på att gamespy har det.
Dock är det inte så farligt med bara en gång om dagen och som ni skriver är det ett nödvändigt ont..

Keep up the good work FZ!

Medlem

Det är ju gratis för oss användare samt fz.se får in mer pengar och kan säkert lägga ner lite mer tid på att rota fram lite smaskiga nyheter!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Jag tycker det är förkastligt.

Och om man kör ff med adblock ser man varken annonserna på "riktiga" sidan eller på en sån här "splashsida" så det argumentet håller inte.

Medlem

Jag har haft FZ som startsida i flera år, detta kommer förmodligen ändras nu. Jag stör mig inte överdrivet mycket på annonstypen, men jag har ingen lust att mötas av en sida med annonser när jag startar min browser.

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av save:

Det är bara köra på, jag hade gjort samma typ av lösning, dock gärna med en funktion som kollar IP istället för cookies - så folk som rensar cachen ofta under dagen kan surfa i frid.

Cookies rensas inte när man rensar cachen. IP-koll är något jag funderat på, men det gör annonsen något "trubbig". Jag ska fundera mer på det.

Mycket bättre att använda cookies än IP-koll då det är många organisationer som har ett IP utåt och många interna IP-adresser. Dessutom är det många som surfar med sin bärbara dator på flera olika trådlösa nät under en dag och skulle man gå på IP så skulle dessa få se reklamen flera gånger på en dag.
Cookies däremot finns inga scenarion där man skulle drabbas av reklamen flera gånger, annat än om man rensar sina cookies. Då får man skylla sig själv.
Man skulle kunna tänka sig en kombination av cookies och data bunden till sitt konto, om mitt konto eller browser sett annonsen det här dygnet så visas det inte. Men det skulle troligtvis ge ganska hög serverbelastning...


signatur
Medlem

Jag tycker länken som berättar att man kan klicka sig vidare borde ändå vara tydligare, nu ser man den knapp, får lov att leta genom sidan då den har samma färg som allt annat, det blir lätt irriterande.

En fråga, kommer annonsen alltid att vara där 1 gång om dagen eller bara under perioder när någon vill betala extra mycket? t.ex. som IDG har nån gång per månad bara.

Medlem

En gång om dagen kan jag väl leva med, annars är just den här typen av reklam jag hatar absolut mest. Kommer ihåg innan PCG gav sin hemsida ett facelift. Jag var snabb med att meddela min avsky för den här typen av reklam a la Gamereactor, och de försäkrade oss om att vi skulle slippa det.

Så länge det inte går över styr och att det som sagt endast visas en gång om dagen, kan jag nog lära mig att leva med det.

Medlem

En gång om dagen är ingen fara enligt min mening. Det är samma sak på ign osv. Så det kan man absolut leva med.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Om den bara visas 1 gång per dygn så gör det inget för mig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Kan tyvärr meddela att adblocker blockar reklamen på sidan.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Gillar den absolut inte.
En gång per dygn är tillräckligt för att vara irriterande och inte det man vill mötas av när man går till en site man besökt i årtal.

Reklam är givetvis nödvändigt, men det känns som att det finns mer än tillräckligt på huvudsidan, och den här reklamformen är bara ett tecken på ren girighet.

FZ försvinner som startsida direkt nu.

Medlem

En gång om dagen så är det okej, ip tror jag inte är någon bra lösning då många skolor osv har få ip'n utåt samt att ni då måste lagra alla ip-adresser på servern. Håll er till kakorna


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

adblock tog hand om den


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

helt ok, så länge det är något som kan tänkas vara av intresse för fz's publik och inte skär sig i ögonen.

Medlem

Är ju aldrig roligt med oönskad reklam, den saken verkar vi alla vara överens om. Nu har jag inte fått se den än men det som jag tycker är värst med de här sidorna är att "Continue to.."-knappen ofta sitter högst upp i högra hörnet eller nere i högra. Det låter kanske löjligt men det är faktiskt högst irriterande om man sitter på 1920*1200-upplösning. Så snälla, ska ni ha reklam på en förstasida, se till att det är tydligt hur man kommer vidare till FZ, och ha länken så centrerad ni bara kan.

Sen kan jag ju undra lite i mitt stilla sinne exakt vad det är ni behöver ha mer pengar till. Är det verkligen sant så som ni säger att det kommer bli mer innehåll till oss(varför det nu skulle behövas) eller är det bara ägarna som kommit in och tvingat fram "mer pengar! mer pengar!" Att det inte är ni som tjänar massor med pengar på fz vet vi nog alla om, men NÅGON gör.

Medlem

De funkar att ha reklam så där man bara om det inte kommer för mycket:)

Skriv svar