Inaktiv
Skrivet av Nelinho:

Men det är extremisterna vi alla vill åt såklart.

Sen kan du inte jämföra andra världskriget med det här. Hitler var sinnesjuk.

Bush regimen = Extremister
Bush = Också sinnessjuk

Medlem
Skrivet av DeamoniC:
Skrivet av Nelinho:

Bush = Också sinnessjuk

Att jämföra Hitler med Bush är inte vettigt. Det är nog bara extremvänstern som gör det. Någon närmare förklaring behövs egentligen inte.

USA ser efter sig själva, liksom alla andra länder. Skillnaden är att de anpassar inte sina planer, de tvingar andra länder att anpassa sig till deras(planer).

Medlem

hitler var ett ginè, Bush är bara dum.

signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem
Skrivet av IceMan:

hitler var ett ginè, Bush är bara dum.

håller med, Hitler var smart. Han var extrem men smart. Bush är extrem OCH korkad..

Det mest skrämmande är att Bush har störst inflytande av ALLA på denna planeten. Han förfogar över kärnvapen (utan att ifrågasättas för detta) och dessutom bryter USA mot ALLA kända människorättslagar inklusive barnens rättigheter.

Det är inte bara skrämmande men ett bra exempel på hur mänsklighetens öde kan ligga i EN mans hand..

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hitler smart njae han visste att utnuttja industralism och idealism till sin fördel.

Tycker isåfall bush administatrationen är på liknande nivå.

Skillnaden är att hitler var galen och hade storhetsvansinne.
förutom hans renare ras plan som nukade ca6miljoner judar.

bush har inte storhets vansinne och är inte galen.
han är inte diktator,hitlar var det.
Sen kanske Bush inte är den smartaste presidenten..

Och har tagit både ett o flera beslut som man def kan diskutera.
aja tycker det är korkat o jämföra hitler vs bush.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av DeamoniC:
Skrivet av Nelinho:

Bush = Också sinnessjuk

Att jämföra Hitler med Bush är inte vettigt. Det är nog bara extremvänstern som gör det. Någon närmare förklaring behövs egentligen inte.

USA ser efter sig själva, liksom alla andra länder. Skillnaden är att de anpassar inte sina planer, de tvingar andra länder att anpassa sig till deras(planer).

Newsflash....jag gämför inte Bush med Hitler. Läs;
Jag tycker Bush är sinnessjuk.
Hitler var också sinnessjuk, betyder inte att jag gämför dessa.
Hagamannen är också sinnessjuk, betyder inte att jag gämför dessa två heller.
Är du med?

Medlem

Jag håller iaf med somliga att A.Hitler var smart. Smarta personer behöver inte vara goda personer, Hitler utnyttjade sin kunskap och sina visioner till det onda. Bush däremot är som alla vet allmänt korkad, det är alla i hans närhet som gör allt skit och han bara verkställer. Jag ser Hitler som en stor man, missta mig inte för en nazist, jag ser honom som en stor man men på ett dåligt sätt, han utnyttjade sina möjligheter till att skapa krig och försöka utrota ett helt folkslag. Bush är ingenting jämfört med Hitler, Bush har inte gjort ett skit för varken sitt eget folk eller någon annan, han har börjat ett krig som ingen tjänar på och det kan komma att eskalera till ett tredje världskrig :(.

Diplomatism for the people! Varför kan inte alla bara enas om att leva i fred :(.

Medlem

skit bra skrivet Famest.

mm det är lustigt, USA snackar konstant om demokrati och fred.
men det är ju för fasen ennda landet som rkigar runt hej vilt. tokar är vad de är.
förstår inte hur de kan säga en sak, sen göra en annan, utan att fatta att det inte går ihopp.

signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem
Skrivet av Famest:

Diplomatism for the people! Varför kan inte alla bara enas om att leva i fred :(.

Diplomati skulle lösa många problem, tyvärr är vägen till fred varken genom diplomati, krig eller allmänn nonchallans (läs: Svensk neutralitet).

Jag är apokalyptiker, dock utan någon tro på någon högre makt utan jag tror enbart på en en snar och dramatisk undergång för mänskligheten. I detta ser jag USA som en stor pusselbit. Allting man kan befara har inträffat och det är bara några få saker som ska klaffa så har vi ett apykalyptiskt scenario.

Betänk att USA genom sin jakt på terrorism underminnerat hela västvärldens tänkande kring integritet.
Betänk att inget land inför sanktioner mot USA p.g.a deras agerande mot många länder, företag och privatpersoner (Guantanamo, Företag med frysta tillgångar och privatpersoner vars öde styrs av amerikanska anti-terroristlagarna).
Betänk att USA enbart ingriper där deras intressen är hotade och detta inbegriper manipulerande av en hel ekonomi för att stödja deras militära aktioner.
Man kan tycka att det är självklart att ett land ska kunna försvara sina intressen, men detta har ju ett pris och det priset accepterar varenda väststat idag för ingen .. och jag menar INGEN kan opponera sig mot USA. Faktum är att en del länder står i skuld till USA genom statliga lån vilket gör att USA kan utöva påtryckningar på många olika sätt mot länder som inte har råd att säga nej (läs: Polen, Bulgarien, Ungern m.fl).

Det är ett fult rävspel som pågår i hela världen och USA är medvetna om den roll de har, de vill regera och styra över världen på ett sätt som får Romariket, Hitlers tredje rike och hela Persiska stortiden att blekna.. INGEN vågar opponera sig, inte ens våra kära sossar och moderater.
Faktum är att Sverige infört flera åtgärder som är enligt USAs planer.

För mig är det bara att gnugga på händerna för USA får snurr på sin försvarsindustri genom diverse krig, se bara Israel. Förvisso är den produktionen extremt liten i jämförelse med USAs totala kapacitet men Israel har tydliga band med USA rent industriellt och ekonomiskt.

Jag är också övertygad om att Säpo jobbar starkt med att samla data om individer enligt USAs önskemål. Faktum är att jag skulle bli förvånad om inte kommenterarer på diverse forum också spåras och lagras mm.

Nä, vänta och se så ska ni se att USA kan få oss vart dom vill och detta utan att dra ett aprilskämt.

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Första och andra världskriget = föregicks av dålig internationell balans. Ingen klar supermakt.

I dagsläget finns det bara en total militärindustriell supermakt, och det är USA. Sålänge den balansen inte ändras kommer det inte bli några stora nya krig.

Medlem

ingen fara,när EU å Kina går ihopp i en allice om 20år så kommer det nog hända prylar

signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Första och andra världskriget = föregicks av dålig internationell balans. Ingen klar supermakt.

I dagsläget finns det bara en total militärindustriell supermakt, och det är USA. Sålänge den balansen inte ändras kommer det inte bli några stora nya krig.

Du har ju Kina och Nordkorea. Förvisso är Nordkorea ingen match för USA men Kina är ju en riktigt stor maktfaktor idag och är ett hot mot USAs monopol om vi talar makt.

signatur

Medlem
Skrivet av MFC:

Du har ju Kina och Nordkorea. Förvisso är Nordkorea ingen match för USA men Kina är ju en riktigt stor maktfaktor idag och är ett hot mot USAs monopol om vi talar makt.

Kina kanske är ett teoretiskt hot, men knappast ett praktiskt, bortsett från kärnvapnen då. Viktigt att komma ihåg är att PLA inte varit i krig på 30 år, USAs armé är betydligt bättre utrustad och erfaren. Kina är USAs största ekonomiska hot.

Medlem

betydligt bättre utrustad och erfaren.

Så sa tyskarna under ww2 imot sovjet.
men som allitd, kvantitè segrar

signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Iofs mest Hitler som ställde till det.

signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av IceMan:

betydligt bättre utrustad och erfaren.

Så sa tyskarna under ww2 imot sovjet.
men som allitd, kvantitè segrar

Har du inte hört talas om Balaklavasyndromet Iceman?

Medlem

baah, för lite tanks.

signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Hoppas en komet slår ner på nordamerikanska kontinenten.. skulle båda gott inför framtiden..

signatur

Inaktiv

men hallå, vart tog nelhino vägen??? jag har ingenting att läsa.

Medlem

Här har du något att läsa jimmi

UK Govt Sources Confirm War With Iran Is On
http://www.infowars.com/articles/ww3/iran_uk_gov_sources_war_...

Syria Will Enter Conflict If Israel Invades Lebanon
http://www.infowars.com/articles/ww3/syria_will_entire_confli...

Israel set war plan more than a year ago
http://www.infowars.com/articles/ww3/israel_set_war_plan_more...

Inaktiv

MFC: "Förvisso är Nordkorea ingen match för USA"
Du är medveten om att dom har världens fjärde största arme?.

Hitler visste att han kunde få hårt motstånd från flera länder, Jag tror Nazi-tyskland var mycket måna om sina allierade (Italien, Japan) eftersom dom behövde dom, ... tänk om Nord Korea, China, plus 20 till efterblivna badass länder sparkar liv i vad Bush kallar "Axis of evil"?. Dom länderna har samma värderingar som nazi-tyskland i princip, När dom inte är 1a på världsplanen ser dom allt som ett parti av brädspelet "Risk" typ (Monopol fast med länder och krig) antigen genom cp skadad diplomati eller krig. Nazisterna startade ju ww2 därför det gick dåligt för Tyskland, (vilket var pga av straffen dom fick efter dom losat ww1.)

Inaktiv
Medlem

Intressant specialarbete om terrorism
http://www.mimersbrunn.se/arbeten/2093.asp

Nu kan jag inte svara för sanningshalten men det mesta verkar vettigt..

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem
Skrivet av Orbek:

MFC: "Förvisso är Nordkorea ingen match för USA"
Du är medveten om att dom har världens fjärde största arme?.

Hitler visste att han kunde få hårt motstånd från flera länder, Jag tror Nazi-tyskland var mycket måna om sina allierade (Italien, Japan) eftersom dom behövde dom, ... tänk om Nord Korea, China, plus 20 till efterblivna badass länder sparkar liv i vad Bush kallar "Axis of evil"?

Ja då har vi en konflikt som heter duga men enbart Nordkorea är inget stort hot mot USA..

signatur

Inaktiv

Famest skrev "Diplomatism för folket. Varför kan vi inte bara leva i fred."

Nu är det ju så att dessa terrorister som ni försöver försvara går ju inre att förhandla med eftersom de är så jävla fega.

Nästa punkt. En del av er skrev att Hitler var en smart man. Jag måste att det skrämmer mej att vissa här jämför Hitler med Bush. Jag menar det är helt olika världar.

Nästa punkt.
Inget land kan hota USA. För tänk er att Nordkorea och Kina går ihop. Då kommer USA få hjälp av Israel, Japan. (förhoppningsvis också Europa)
Ja det var dagens rapport härifrån min lya.

Medlem

Kina 1.3miljarder

Israel 6miljoner
USA 295miljoner

EU 450miljoner och skulle EU hjälpa USA? UK är väll troligt, svansar som de är. men tex tyskland? swe?

japan 127miljoner.
frågan är om japan skulle gå imot kina om det handlade om USA?
inte för att japan å kina är så bra vänner, men USA har slagit japan hårt i ansiktet på 40talet.

inte för vi vill ha krig imot Kina, och med tanke på det extrema antalet folk de har i armen så är det nog avskräckande imot attacker, och sen känns det svårt att tro, iallafall idag att Kina skulle anfalla nån. isåfall taiwan?
ennda hotet vi har idag är just USA, som leker cowboy`s med världen, medans FN och Nato sitter på första parket och äter popcorn.

(info wiki)

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Nelinho:

Nästa punkt.
Inget land kan hota USA. För tänk er att Nordkorea och Kina går ihop. Då kommer USA få hjälp av Israel, Japan. (förhoppningsvis också Europa)

snälla, tänk lite längre. Nordkorea och kina går då följer ett antal länder med i alliancen, dock kanske till och med japan även om det är tveksamt. USA får hjälp av isreal, yup men då tar antaligen länderna i mellanöstern chansen att trycka till israel som är påväg att hända igen nu.

Hela europa är så splittrat med så många olika åsikter och folk slag så det funkar inte att säga att hela Europa skulle gå med i någon jävla alliance.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nelinho:

Nästa punkt.

snälla, tänk lite längre. Nordkorea och kina går då följer ett antal länder med i alliancen, dock kanske till och med japan även om det är tveksamt. USA får hjälp av isreal, yup men då tar antaligen länderna i mellanöstern chansen att trycka till israel som är påväg att hända igen nu.

Hela europa är så splittrat med så många olika åsikter och folk slag så det funkar inte att säga att hela Europa skulle gå med i någon jävla alliance.

Ursäkta semantiken, med vad exakt ska "länderna i mellanöstern trycka dit israel" med? Stenar kanske? Israel kan enkelt stå emot hela mellanöstern. Vid en sista utväg kan de använda kärnvapen.

Medlem

Vad är det som får folk att tro att Japan inte med glädje skulle hjälpa USA mot Kina? Japans flotta är en av de som enligt traktat skyddar Taiwan mot just Kina t ex.

Jag är tveksam till att EU skulle få tummarna ur och göra något åt något håll.

Israel har tidigare krigat mot 3 nationer samtidigt, och vill minnas att det gick bra för dem. CRC och jag är inne på lite samma spår här. Mellanöstern så som i Iran eller? Något annat land kan vi knappast prata om.

Sedan kan man ju fråga sig varför Kina skulle vilja starta ett krig öht när de tjänar enorma pengar på västvärlden och har världens snabbaste växande ekonomi, och dessutom lyckas få upp levnadsstandarden för sitt folk, till skillnad från Indien.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Vad är det som får folk att tro att Japan inte med glädje skulle hjälpa USA mot Kina? Japans flotta är en av de som enligt traktat skyddar Taiwan mot just Kina t ex.

Jag är tveksam till att EU skulle få tummarna ur och göra något åt något håll.

Israel har tidigare krigat mot 3 nationer samtidigt, och vill minnas att det gick bra för dem. CRC och jag är inne på lite samma spår här. Mellanöstern så som i Iran eller? Något annat land kan vi knappast prata om.

Sedan kan man ju fråga sig varför Kina skulle vilja starta ett krig öht när de tjänar enorma pengar på västvärlden och har världens snabbaste växande ekonomi, och dessutom lyckas få upp levnadsstandarden för sitt folk, till skillnad från Indien.

Kan inte mer än att hålla med vartenda ord. Mycket klokt skrivet.

Kinas ekonomiska status lär hålla dem borta ifrån krig. Såvida inte Kina blir attackerade, så kommer man inte delta i något krig inom en överskådlig framtid.

Även jag syftade på det iraeliska frihetskriget, när israelerna kämpade emot egypten, jordanien, syrien, lebanon, och palestinerna samtidigt. Israel hade vid krigets början en armé på 35 000 soldater, mycket mindre än deras motståndare, ändå så segrade de.

Skriv svar