Medlem

Notumforce - mm jag är mycket orolig själv för läget som håller på att bli..
tänk, de går längre in i Lebanon, och sen så hoppar syrien in i striderna, och sen är ww3 igång..

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

... eller låta dem köra nått spel online, eller en hel arme kör online, vips, ingen dör.

Nä, isf skulle koreanerna ha världsherravälde vid det här laget

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

vi i swe skulle inte ligga så dåligt till vi heller )

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

vi i swe skulle inte ligga så dåligt till vi heller )

Fin utveckling av idén.

Man skulle kunna utöka tankegången ännu mer.

Låt hela världens öde ligga på en fotbollsmatch, hockeymatch, en pcw. Eller varför inte brännboll. Väst med Bush i spetsen mot "Axis of Evil" med Kim Il.

Medlem

mm men då får vi akta oss för Kim på planen, komihåg att han gjorde 11 hole-in-ones i sin första runda golf nånsin!

signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs

Asså det är jävligt sjukt när man diskuterar det såhär, man kan lika gärna ta det över en fotbollsmatch.. de som har bäst taktik, bäst skott, bäst spelare och ledare vinner..

Fast VARFÖR? Varför i herre jesu namn skall man döda folk? så jävla dumt.. seriöst.. jag vill bo på en Ö.. om jag hade haft chansen så hade jag tagit den, att flytta till en ö, eller födas på en Ö där det bor en hel tribe. Finns någon ö i medelhavet som är världens lyckligaste befolkning, inga krig, inga bekymmer, man jobbar inte, man fiskar och äter o har det gott hela tiden.

SÅ vill jag ha det. Skippar gärna datorn\bredband\mobiltelefon osv för det.

blir så sur på krig.

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

men vi ska väl endå vara jävligt lyckligt lottade att vi bor i sverige.
det är ju som en paradis-ö om man ser till andra länder

signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Vänta bara tills atombomberna faller över europa, då drabbas vi med vare sig vi vill eller inte... :evil:

signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Mm det är ju mycket troligt.

Medlem
Skrivet av Nelinho:

Mm det är ju mycket troligt.

kan ingen snälla.. Mute.. Mute!

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

du börjar bra zarkow sen kommer du med personliga åsikter du som brukar vara så bra på att kräva fakta.

Huh?

Personlig åsikt har ju inget med fakta att göra. Fäller man ett påstående så bör man kunna leda saken i bevis. Sedan får man avsluta ett inlägg med sin egna åsikt om vad man tycker, vilket gjordes. Eller inte gjordes, om man ser till herr Förvirrad Postare som jag ursprungligen svarade på.

Medlem

om du hade läst allt hade du sett mig skriva:
"folk som stöder sådana här krig har iaf jag fördomar mot och eftersom mestadels av Israels befolkning gör det så ja..."

vad ska jag ge dig för lustigt namn då?^^

signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

ScarFace>> Jo, vi har förstått att du är mot Israels agerande och verkar stödja terroristorganisationer som Hezbollah.

Men återigen, du påstod att bombning av civila [av Israel] var avsikten/medveten. Har du funnit något som tyder på detta ännu - eller var det bara din åsikt att det kändes som så?

Ingen kommentar på bilderna ovan som tydligt visar hur de gömmer sig bland civila, i civila kläder, för att strida utan att kunna peka på att 'civila' dör/hoppas Israel inte vågar skjuta tillbaka?

Igår (er tid) sköt Hezbollah 160 raketer in i Israel.

Medlem

"ScarFace>> Jo, vi har förstått att du är mot Israels agerande och verkar stödja terroristorganisationer som Hezbollah. "

jag stödjer inte Israel. Jag stödjer inte Hezbollah.

"Men återigen, du påstod att bombning av civila [av Israel] var avsikten/medveten. Har du funnit något som tyder på detta ännu - eller var det bara"

min tro/åsikt såklart( som jag har sagt otaliga gånger)

"Ingen kommentar på bilderna ovan som tydligt visar hur de gömmer sig bland civila, i civila kläder, för att strida utan att kunna peka på att 'civila' dör/hoppas Israel inte vågar skjuta tillbaka? "

vad finns det att säga? det är bara hemskt. lika hemskt som hur Israel agerar för tillfället(och har gjort i årtionden).

"Igår (er tid) sköt Hezbollah 160 raketer in i Israel."

ska vi börja räkna upp Israels raketattacker och bombningar osså?

Hezbollah försvarar sig på det sätt dom kan.

signatur

- noaxark

Inaktiv

Försvarar sig genom att skjuta sina raketer på civila ENDAST?

Fint bruk av termen 'försvar'.

En liten serie-strip för mys-vänster att fundera över:
A terrorists compassion

Medlem

Mycket skrämmande tråd... OP:n, folk som stöder Hizbollah...

Eek!

Medlem

lika skrämmande med folk som håller på Israel !

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

[http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Lebanese_Areas_Targeted_7-...]
ja verkligen, tror säkert det var nån terrorist som gömde sig långt uppe i norra libanon som kastade en sten i riktning mot isreal så dom sickade ditt ett bombplan för att ta hand om terrorist svinen...
ganska tydligt att dom siktat in sig på att förstöra deras infrastruktur.
fast rent millitärt är det väll ganska smart
men ska man verkligen våldföra sig så på ett land för att en minoritet är dumma i huvudet?

signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem
Skrivet av Tarden:

[http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Lebanese_Areas_Targeted_7-...]
ja verkligen, tror säkert det var nån terrorist som gömde sig långt uppe i norra libanon som kastade en sten i riktning mot isreal så dom sickade ditt ett bombplan för att ta hand om terrorist svinen...
ganska tydligt att dom siktat in sig på att förstöra deras infrastruktur.
fast rent millitärt är det väll ganska smart
men ska man verkligen våldföra sig så på ett land för att en minoritet är dumma i huvudet?

Ja inte fan kramar man varandra ihjäl i krig.

Medlem
Skrivet av IceMan:

ja... det får också avsluta min delaktighet i denna tråd

fuck bush an all of his allies.
så.

signatur

- noaxark

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

De blev attackerade. De försvarar sig.

Hur som helst verkar det gå åt rätt håll: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=563253&previou...

signatur

Last.fm

Inaktiv

Jävligt korkat att bomba norra Lebanon där majoriteten är kristna och inte stödjer Hizb Allah.

Israels militär har sagt att dom ska

?turn Lebanon's clock back 20 years.?

http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20060804.w...

Israels nuvarande ledare har inte den militäriska erfarenheten som tidigare ledare haft vilket leder till att han begår en del misstag.

Att slå ut en av de få demokratiska länderna i mellanöstern bara för att visa att man menar allvar är både korkat och barnsligt. Att systematiskt slå ut infrastruktur och civila byggnader i Lebanon visar att Israel är en skam för alla Judar i världen.

För eller senare så kommer Israel att bli tvungna att förhandla med Hizb Allah men innan dess så hoppas de väl att kunna vrida tillbaka klockan 20 år för den civila befolkningen i Lebanon.

Inaktiv

Du kan gärna få berätta hur man förhandlar med en terroristorganisation, som dessutom enligt resolution 1559 Libanon förbundit sig med att avväpna.

Det var Hezbollah som anföll, inte tvärtom.

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Att slå ut en av de få demokratiska länderna i mellanöstern bara för att visa att man menar allvar är både korkat och barnsligt. Att systematiskt slå ut infrastruktur och civila byggnader i Lebanon visar att Israel är en skam för alla Judar i världen.

Alltså, Israel har försvarat sig och vunnit alla de krig som araberna har ställt till med. En "skam" kan väl endå inte vara rätt ord.

signatur

Last.fm

Medlem
Skrivet av Zarkow:

Du kan gärna få berätta hur man förhandlar med en terroristorganisation, som dessutom enligt resolution 1559 Libanon förbundit sig med att avväpna.

Det var Hezbollah som anföll, inte tvärtom.

ja och isreal sket i resloution 425 och skapade indirekt hezbollah genom att stanna 22 år till i libanon.
sen har den libanesiska regeringen inte de resurser som behövs för att aväpna hezbollah utan att det blir inbördes krig, tyvärr...
isreal har all rätt i världen att utrota hezbollah men ger det dom rätt att total förstöra libanon?
The wookie: sist jag kollade var dom inte i krig med libanon utan hezbollah.

signatur

Inaktiv

Tarden>> Hur bemöter man en terroristorganisation som gömmer sig bland sina civila anhängare?

Medlem

det har jag svårt att svara på då jag som tur är inte ska leda en nation med en av världens modernaste arme, men en sak vet jag man bombar inte sönder dom med stridsflyg det ökar bara stödet till terroristerna,du har själv sagt att 75% av libanons befolkning stödjer hezbollah i striden mot israel tror inte stödet var så stort innan kriget, deras politska gren hadde före kriget 10-15% av platserna i parlamentet, lär nog öka rejält i nästa val om det nu blir nått.
sen har jag svårt att förstå vad målen längst uppe i norra libanon var för nått hot mot isreal. Dom är för långt bort för att dom ska kunna skjuta sina raketer därifrån och om man ska tro på han som postade tidigare mest kristna invånare.

signatur

Medlem

kruxet vidare är ju att Israel tror det blir fred? när/om hezbollah är _aw

men nej, det blir som vanligt, du tar bort EN det kommer 3 tillbaka, du tar bort 3, det kommer 6 tillbaka osv...

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

det finns alltså verkligen folk som försvarar Israel?

Israel ÄR en ockupationsmakt, de har inget där att göra. Klart som fan att de blir attackerade så länge de stannar där. Skulle t.ex. Katoliker komma och bara ta halva Sverige och plötsligt kalla det för sitt eget land skulle väl vi svenskar protestera och göra motstånd?

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

det finns alltså verkligen folk som försvarar Israel?

Israel ÄR en ockupationsmakt, de har inget där att göra. Klart som fan att de blir attackerade så länge de stannar där. Skulle t.ex. Katoliker komma och bara ta halva Sverige och plötsligt kalla det för sitt eget land skulle väl vi svenskar protestera och göra motstånd?

Riktigt så enkelt är det inte va? Israel är där av olika skäl, ett av dom är att dom blir konstant attackerade med raketer från kyrkor, marknadsplatser m.m i libanon. Så undrar var du fick din liknelse ifrån?

Skriv svar