Det här är Wii U
Hehe, kan inte släppa det men... styrpluttar? Det krävs väl nintendo för det. Annars verkar den väl vara trevlig, undrar bara om det kommer bli samma barnspel om igen fast med ett U efter?
Nintendo har sagt att dom är ute efter att återta hardcoremarknaden. Tidigare har dom ofta lyckats med sitt fokus (med undantag för ett fåtal floppar som gamecube och virtual boy), så vi får se hur det går. Med Wii ville dom ta casual-marknaden, och det går ju knappast att argumentera mot att de lyckades.
Har de lyckats med att få fram 1080p/i från DVD skiva?
Annars lyser blu-ray med sitt frånvaro!
Reggie sa i en intervju att Wii U inte använder sig utav blu-ray, utan någon helt annan lagring. Nära besläktad med Blu-ray kanske?
Stor lagringskapacitet är hur som helst mer eller mindre ett krav för om dom tänkt leverera spel i 1080p. Se bara på Xbox 360 vad problem den börjar få pga klent lagringsutrymme.
Ja jag vet inte, hur lyckas pc få ut 1080p från dvd? -.-
Jaså det var något nytt för mig, att DVD skivor kan genera fullgod kvalité på FULL-HD manér...
Wii är ingenting jag ens funderat på att skaffa, hårdvaru- och spelmässigt. Detta? Tja, bortsett från att jag avskyr kontrollen(går nog att ordna) så..kanske. Vi får se vilka spel som dyker upp. Är det fler "Rated E for Everyone" spel så tack, men nej tack. Zelda är det enda hittills jag vore intresserad utav(är inte heller ett fan av Mario det minsta). Och Metroid, sålänge det är något i stil av Metroid Prime, och inte "Other M" som jag inte har några finare ord för...
Ja jag vet inte, hur lyckas pc få ut 1080p från dvd? -.-
Jaså det var något nytt för mig, att DVD skivor kan genera fullgod kvalité på FULL-HD manér...
Har inga problem att köra data från DVD skivor i upplösningar mycket högre än vad som räknas som 1080p och har kunna gjort det i åratal på min PC. Vad är problemet? Antar att ni även snackar spel här eftersom bara snacka om film media känns tämligen meningslöst och korkat när det handlar om en spelkonsol.
"Wii U är kompatibel med Wii-spel och Wii-tillbehör. Fyra gamla kontroller ska kunna anslutas åt gången, det vill säga wiimote, nunchuk, classic controller och Wii balance board." Som jag ser det så kan man ju lira med andra kontroller än den nya handheld, HD tillkommer och på deras konferens så utannonserade de en del lovande spel. Jag är pepp!
Ryktas att det är R770 baserat, dvs DX10.1
Inte troligt att en Nintendokonsoll skulle använda DirectX överhuvudtaget.
Men jo jag förstår vad ni menar, ni refererar till en bunt features med hjälp att versionsnumret på Microsofts api.
Vad är då DX10 resp DX11? Både tesselation och motsvarigheten till Compute Shader har funnits länge för ATI-kort, bara det att det officiella DX-stödet har laggat efter.
Lite skeptisk kan man vara till kontrollen men det har fått överraskande bra kritik från de som jag läst ifrån (gametrailers, diverse bloggar, lite andra sidor). Har inte sett någon som sagt att den är klumpig eller svårnavigerad. Inte heller särskilt tung. Det bådar ju gott om det nu är så, för kontrollmöjligheterna kommer bli unika i vilket fall..