The Elder Scrolls V: Skyrim
Det där med att "Uppgradera istället för att reparera" verka väldigt negativt enligt mig...
Man märker ju hur de hela tiden förenklart serien.
Kändes ju mycket svårare när ens vapen blev sletna...
Du kan väl inte föredra det skräpsystemet de hade tidigare? Packa på sig hammare, sedan spamma loss för att reparera. Om de inte lyckades göra ett bra nog system är det lika bra att de försöker en helt annan metod.
Låter bra, blir nog ett köp trotsallt. Är det nu skadat så löser nog moddarna biffen.
"Konsolerna inte längre huvudplattform" är ju lovande iaf.
Asso varför är du emot konsoler på vartenda jävla kommentar! Asso acceptera vissa trivs på PC o vissa på konsol. Vad är ditt problem? Kan du ba inte acceptera? Seriöst fan acceptera nån dag... -.-
Swing to the symphony of destruction...
Håller med Hannu.
Det där med att "Uppgradera istället för att reparera" verka väldigt negativt enligt mig...
Du kan väl inte föredra det skräpsystemet de hade tidigare? Packa på sig hammare, sedan spamma loss för att reparera. Om de inte lyckades göra ett bra nog system är det lika bra att de försöker en helt annan metod.
Jo faktiskt jag föredrog det!
För då var man tvungen att tänka efter " Hm ska jag ta med mig spjutet med firedamage eller svärdet med levitation?
Blev mer utav en utmaning då. Nu därimot kommer man kunna vara ute i vildmarken för all framtid utan något behov att ta sig tillbaka till städerna.
Everybody needs help.
För att då måste man tänka efter! Helst i Morrowind "Hm vad ska jag ta med mig? Spjutet med firedamage eller svärdet med levitation?" Som sagt så blev det utmaning, som jag fattar det nu så kommer du kunna vara ute i vildmarken i all framtid nu. Snart tar de la bort så att dina grejer inte gör dig tyngre eller liknande
Hm, finns nog både bra och dåliga saker med det. Nu när jag tänker efter - man kommer aldrig hitta ett trasigt svärd eller dylikt längre. Förhoppningsvis blir det en bra balans på det hela.
Och för att förtydliga mig - hade också föredragit om de hade förbättrat reperations-systemet istället för att ha bytt ut det, men jag avskydde det gamla samtidigt. Vore kul om man inte kunde reparera de runt om världen, men bara vid "workbenches" (anvils?) osv snarare än att bära runt på en jäkla massa hammare, och att även se på vapnet/armorn i vilket skick det är i, om det är slitet eller ej.
Låter bra, blir nog ett köp trotsallt. Är det nu skadat så löser nog moddarna biffen.
Asso varför är du emot konsoler på vartenda jävla kommentar! Asso acceptera vissa trivs på PC o vissa på konsol. Vad är ditt problem? Kan du ba inte acceptera? Seriöst fan acceptera nån dag... -.-
Är väl inte så konstigt att folk lessnar på konsoler när dom har teknologi från 2005, håller tillbaka utvecklingen på många plan.
Tänk efter lite.
För att då måste man tänka efter! Helst i Morrowind "Hm vad ska jag ta med mig? Spjutet med firedamage eller svärdet med levitation?" Som sagt så blev det utmaning, som jag fattar det nu så kommer du kunna vara ute i vildmarken i all framtid nu. Snart tar de la bort så att dina grejer inte gör dig tyngre eller liknande
Hm, finns nog både bra och dåliga saker med det. Nu när jag tänker efter - man kommer aldrig hitta ett trasigt svärd eller dylikt längre. Förhoppningsvis blir det en bra balans på det hela.
Och för att förtydliga mig - hade också föredragit om de hade förbättrat reperations-systemet istället för att ha bytt ut det, men jag avskydde det gamla samtidigt. Vore kul om man inte kunde reparera de runt om världen, men bara vid "workbenches" (anvils?) osv snarare än att bära runt på en jäkla massa hammare, och att även se på vapnet/armorn i vilket skick det är i, om det är slitet eller ej.
Visst spelet kommer ha sina positiva sidor!
Läst att man kommer kunna ta till yrken i det här spelet som jag kan tycka vore väldigt häftigt!
Men som sagt, de förlättar det som gjorde spelet till en utmaning. Minns när man varit ute i öknen i någon timme och kommer tillbaka till Balmora. Attans vilken skön känsla man får då! får allt reparerat och kan slänga av sig all tung utrustning man hittat!
Everybody needs help.
+1
Låt glinen växa upp och lära sig spara ihop till riktiga saker som en PC... Muuahahaha
Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..
I morrowind hade man väl aldrig den här "markern" att gå efter? Där fick man väl läsa sig till vart man skulle?
Iaf skulle jag vilja ha det så nu, det blir så mycket mer spännande om man får gå på quest's där man måste leta sig fram själv!
Den dära "markern" borde förbjudas .. Kommer ihåg på gamla wow hur man fick läsa sig till vart man skulle samt titta vad för något man behövde döda .. Inte undra på att det vart långtråkigt när man hoppa igenom q loggen sedan bara gick (Flög) till xet ..
Kan ej skriva åäö
Var mer taggad på det förut men det ska nog gå att få igång den gamla känslan igen...
Lite tråkigt bara att dem inte kan försöka få bra grafik i spelet, då jag t.ex. har hört att det bara kör på DX9c. Rätta mig om jag har hört fel!
Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX
Var mer taggad på det förut men det ska nog gå att få igång den gamla känslan igen...
Lite tråkigt bara att dem inte kan försöka få bra grafik i spelet, då jag t.ex. har hört att det bara kör på DX9c. Rätta mig om jag har hört fel!
Det stödjer DX11 men bara för prestanda-orsaker. Det utnyttjar inte funktionerna riktigt. Hur som helst har Todd sagt att det inte är något ristat i sten heller, det kan hända att de kommer att använda DX11 vid en senare tidpunkt. (jag hade inte suttit och väntat på det i och för sig, det kan samtidigt mena till ett senare spel...)
Bra grafik tycker jag det har, om jag inte har fel så har vi inte fått se PC-screenshots på Skyrim heller. Todd eller Pete sa att de visar upp spelet på konsol, då om de hade visat det på PC hade folk tjurat när de skaffade det till konsol och det inte såg lika bra ut som på bilderna. Bättre att visa det lite sämre och sedan ge folket en överraskning.
Sitter man på PC, vilket troligen är anledningen till att man tänker så mycket på grafik, så har man självklart tillgång till mods också. Förvänta dig en hel del mods, extremt många t.om. Varav många kommer vara grafikuppdateringar(texturer). Tillsammans med Scriptextender osv kommer man nog kunna ordna nya effekter till spelet också. Jag hade inte oroat mig.
Angående bugg-kommentaren, de kanske vet med sig att de är bland de utvecklare som släpper buggigaste spelen i vår nutid Men det är ju också som han säger att det är lätt att förlåta bara man får en skön känsla. Morrowind står sig ju än idag om man bortser från mods, vilket inte är helt lätt för denna serie.
Sedan måste jag hålla med skribenten till 100% att det absolut viktigaste och det som utvecklare ofta faller till korta på är att spelvärlden måste ha en sorts själ för att man ska dyrka det det där lilla extra.
I morrowind hade man väl aldrig den här "markern" att gå efter? Där fick man väl läsa sig till vart man skulle?
Iaf skulle jag vilja ha det så nu, det blir så mycket mer spännande om man får gå på quest's där man måste leta sig fram själv!
Brukar gå att stänga av tror jag !
Det går att stänga av all HUD i Skyrim, helt och hållet, om man inte tycker om den. Det går inte att flytta bitar av den bara. Man kan även stänga av markeringar på kompassen om man inte tycker om dom tydligen(quest markers).
Det här låter lovande, men det kommer inte att bli ett köp direkt. Det räcker med Bf3, Uc3 och Asscreed tills vidare för min del. Batman AC och Skyrim blir ett senare köp.
Ursäkta, men jag har lite svårt att förstå vad du skrev. Vad menas med "asso" och "ba"? Sen undrar jag vad du menar med meningen "Seriöst fan acceptera nån dag"?
Jag ska sikta på att vara "skogshuggaren" som kan lyfta ett träd på 2 ton, det ni
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Ni kanske kan skriva lite om hur mycket spelet kräver? Eller har ni redan kommit ut med den informationen?
Dom skriver nog det när den informationen släpps ^^
Men det bör komma denna vecka enligt Peter Hines: http://twitter.com/#!/DCDeacon/status/124783637211262976
"Ni", är bara en person
Jag köper gärna att det finns drakar och gröna varelser, men en snubbe ska inte kunna lyfta 2 ton om han inte heter Kent i efternamn. I vilket fall som helst köper jag spelet.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Hoppas de har fått till så det faktiskt finns lite vildmark utan att ha 3 "Ancient ruins" 1 Fort 4 Grottor och ett tempel inom typ 300m. Vilket var Oblivions största problem måste jag säga, det var för mycket onödiga filler dungeons som inte hade någon poäng alls egentligen. Stora dungeons borde vara ovanliga och ha någon form av koppling till story, antingen main eller sidogrejjer. Inte bara finnas överallt så man snubblar över dom varannan meter.
Men jag hoppas combat är mer intressant än i Oblivion för det var riktigt sunkigt där, speciellt för den som ville använda pilbåge eller i många fall magi. Allt gjorde för lite skada för att det skulle bli intressant helt enkelt, striderna bör vara snabba och brutala. Blir man träffad utan att blocka ska det kännas.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Jag tycker förhandstitten gott hade kunnat vara längre. Mer detaljerad. Och efter jag sett BF3 samt Witcher:AoK så tycker jag TES:V ser lite "fult" ut, precis lika "ful" som alla konsol spel ser ut i dag. Konsolerna förstör ju allt ögongodis nft. Jag hoppas de släpper en dx11/grafik patch för jag vet inte om jag orkar vänta på grafikmoddarna. Oavsett så längtar jag att få sätta tänderna i detta sköna spel, fast nog hade det säkert blivit bättre efter att moddarna fått göra sitt.
Det går att stänga av all HUD i Skyrim, helt och hållet, om man inte tycker om den. Det går inte att flytta bitar av den bara. Man kan även stänga av markeringar på kompassen om man inte tycker om dom tydligen(quest markers).
Dock om jag inte har helt fel så ger de ingen vidare förklaring i Oblivion var platsen man ska till ligger, så marketen är nog nödvändig ändå tyvärr....
Everybody needs help.