Två stora Battlefield 6-banor framgrävda ur koden
https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/byZAM75bwB så bara för att kartan blir större så är det här omöjligt?
https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/byZAM75bwB så bara för att kartan blir större så är det här omöjligt?
Du kan göra några riktigt osköna moves i t ex. BF4 med vad jag minns. Tror just detta blir ett mindre problem på större kartor och det är sällan majoriteten spelar på det här sättet.
Större kartor lär påverka tempot men det handlar inte bara om det. För snabb health regen gör Support mindre relevant för dina medspelare och gynnar individualism, auto-spotting visar konstant fienden, kortare respawn timer, time to engagement, samt streamlinade animationer så som insta-granat. Det är fler faktorer som driver upp tempot överlag och som behöver justeras enligt mig.
Producentens bemötande är tondövt. Menar han att majoriteten av communityn och HC veteraner har helt fel? Det är väldigt enkelt att spela de tidigare spelen och uppleva ett helt annat tempo och hur de har byggt kartorna. Det bådar inte gott för framtiden. Han verkar inte jämföra med BF1 eller BF5 heller.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Om vi tar ett scenario där det där inte patchas bort. Det är ändå bara någon promille av alla spelare (förutsatt att BF6 blir populärt) som kan spela sådär. För majoriteten är den typen av movement inget problem, eller ens något de kommer stöta på.
Finns de en lista på de 9 kartorna och deras storlekar?
Känns som att det åtminstone just nu och vid släpp fokuseras mer på infanteri, tid till strid (hur lång tid det tar innan du hamnar i action) och mindre kartor överlag.
Small:
Siege of Cairo (pansar)
Iberian Offensive (pansar, bilar)
Empire State (infanterifokuserad, inga fordon)
Saints Quarter (infanterifokuserad, inga fordon)
Medium(?):
Liberation Peak (alla fordon) känns mer som Small i betan för Conquest med lite utrymme för flankning.
Manhattan Bridge (helikoptrar)
New Sobek City (alla fordon förutom plan)
Large:
Mirak Valley (alla fordon)
Operation Firestorm (alla fordon, remake)
"Sirland kritiker att gå tillbaka till de små och medelstora banorna i BF3 och BF4 och jämföra intensiteten (med BF6-betan)"
Bra... Folk som klagar på tempot (eller TTK/TTD) har inte jämfört med hur det var i BF3 och BF4... Det finns jämförelser med video sida vid sida, det är samma.
Spelet är dessutom tänkt att vara en uppföljare till BF3/BF4 (och BF 2042?) så att jämföra med BF1 och BF5, även om det finns saker att ta därifrån, är lite konstigt.
Producentens bemötande är tondövt. Menar han att majoriteten av communityn och HC veteraner har helt fel? Det är väldigt enkelt att spela de tidigare spelen och uppleva ett helt annat tempo och hur de har byggt kartorna. Det bådar inte gott för framtiden. Han verkar inte jämföra med BF1 eller BF5 heller.
Fast de kan nog inte bara göra bf för communityn som i mångt och mycket består av 30-40++ pappor, de behöver ju tyvärr tjäna pengar och gå med viss vinst. Hade gärna sett ett bf i stil med bad Company 2 men det är naivt att förvänta sig spel i det tempot idag imo när du vill nå även den yngre publiken.
Nu snackar vi! Detta är vad jag eftersöker i ett BF-spel. Öppna och stora banor. Nu blir det ett köp day 1.
Samma här 👍
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Fast de kan nog inte bara göra bf för communityn som i mångt och mycket består av 30-40++ pappor, de behöver ju tyvärr tjäna pengar och gå med viss vinst. Hade gärna sett ett bf i stil med bad Company 2 men det är naivt att förvänta sig spel i det tempot idag imo när du vill nå även den yngre publiken.
Jag tycker personligen det finns utrymme för ett Bad Company 3.
SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.
*Jag skriver detta meddelande via Starlink*
Absolut men då bör han inte uttala sig som att alla spel haft BF6 tempo och istället vara ärlig med deras nya riktning. Med senaste uttalanden står det ju klart att det blir en CoD klon och det är bara att acceptera och gå vidare.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Absolut men då bör han inte uttala sig som att alla spel haft BF6 tempo och istället vara ärlig med deras nya riktning. Med senaste uttalanden står det ju klart att det blir en CoD klon och det är bara att acceptera och gå vidare.
Fast riktningen är knappast ny, det är BF3/BF4 tempo vilket det också är tänkt att efterlikna. Så ja, gillade man inte de tempot heller så är det bara att gå vidare.
Fast riktningen är knappast ny, det är BF3/BF4 tempo vilket det också är tänkt att efterlikna. Så ja, gillade man inte de tempot heller så är det bara att gå vidare.
Det stämmer ju inte. BF1, BF5 och BF2042 var de senare spelen i serien. BF2042 var snarare gigantiskt i vissa fall. Sen håller jag inte med om att det är BF3/4 tempo eller kartor heller. Speciellt inte det vi sett hittills. Jag orkar inte återupprepa skillnaderna men de går att finna i andra trådar här.
Fast det är inte en cod klon. Spel som är snabbare än äldre bf spel är inte = CoD. Fan ni ”härdade bf fans” låter som ett gäng riktiga surgubbar som är ledsna över att spelet inte är gubb-långsamt längre.
Det stämmer ju inte. BF1, BF5 och BF2042 var de senare spelen i serien. BF2042 var snarare gigantiskt i vissa fall. Sen håller jag inte med om att det är BF3/4 tempo eller kartor heller. Speciellt inte det vi sett hittills. Jag orkar inte återupprepa skillnaderna men de går att finna i andra trådar här.
Jaså? De har själva sagt att BF6 är tänkt att efterlikna BF3 och BF4. Detta var exakt det som sades av EA/DICE på eventet där det announcades.
Sen behöver du inte hålla med, det räcker med att titta på videos där man jämför tempo, TTK/TTD, eller ännu bättre, jämföra själv mellan BF3/BF4 och BF6 för att kunna konstatera att tempot är lika, istället för att bara gubbgnälla och vara nostalgisk över saker som ej visar sig stämma.
Var BF1/BF5 eller BF2042 kom i "ordningen" har noll relevans i sammanhanget.