EA vill göra Battlefield till årlig serie, enligt uppgift
Vi är 4 som förbeställt bf6, det kan bli flera. Vi har kört betan i några dagar både första och andra omgången och vi har så satans kul. Gänget är samlat igen och det är hästlängder bättre än 2042, som vi också plöjde timmar i.
Nu väntar vi på oktober!!
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Hellre att det kommer ett nytt var 4e eller 5e år. Ser inget värde i att lägga pengar på ny titel i en serie varje år.

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Vi är 4 som förbeställt bf6, det kan bli flera. Vi har kört betan i några dagar både första och andra omgången och vi har så satans kul. Gänget är samlat igen och det är hästlängder bättre än 2042, som vi också plöjde timmar i.
Nu väntar vi på oktober!!
Mina kondoleanser.
Och där dog de sista tankarna jag hade om att köpa Battlefield 6.
Det kan du nog, han sa ju att det skulle ta 5-6 år i alla fall...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ok, men varför? Är det ingen journalist som frågat den enkla frågan? Varför?
Är det bara för att tjäna pengar eller är det på grund av att de tänker att de kan leverera världens bästa skjutare varje år för evigt?
Journalister ställer alldeles för sällan den enkla frågan.
The price for freedom is eternal vigilance...
Det kan du nog, han sa ju att det skulle ta 5-6 år i alla fall...
Fast varför finansiera en utveckling man inte vill vara med om?
Det känns som att de konstanta försöken att titta på branschledarnas modeller (COD, Fortnite, Overwatch etc) och att genom det försöka blidka alla kör många spelserier mot undergången.
Jag kommer aldrig förlåta EA för vad de gjorde med Titanfall och även om jag gillade BF6-betan så vill jag inte köpa spel som inte vågar vara sig själva.
Battle of Duty vibbarna var alltså rätt
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Ok, men varför? Är det ingen journalist som frågat den enkla frågan? Varför?
Är det bara för att tjäna pengar eller är det på grund av att de tänker att de kan leverera världens bästa skjutare varje år för evigt?
Journalister ställer alldeles för sällan den enkla frågan.
De är ju ett vinstdrivande företag, så svaret är givet - tjäna pengar (vilket väl ingen i den positionen säger rent ut. Man bör nog istället fråga hur de ska säkra kvalitén med så många och snabba utgivningar, och hur man ser på risken att mätta marknaden.