Ubisoft-spelen tillbaka på Steam

Robot
Ubisoft-spelen tillbaka på Steam

Assassin's Creed, Far Cry 4 och The Crew tillbaka i Valves spelbutik.

#assassins-creed-unity, #far-cry-4, #the-crew, #ubisoft


Medlem
Ubisoft-spelen tillbaka på Steam

Var tveksam till Unity tills jag såg en livestream från spelet i fredags. Då blev det instabuy.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Krävs det fortfarande uplay-skräpet så kvittar det om det finns på Steam eller ej, samt av samma anledning så blir det inget köp.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Var tveksam till Unity tills jag såg en livestream från spelet i fredags. Då blev det instabuy.

Får jag fråga vad som fick dig att ändra dig?

Medlem

Jag önskar att man kunde lägga till sina Uplay spel till steam kontot. Jag har 2 Uplay konto (ja, det bara blev så), Origin och steam... hade helst velat se alla spelen samlade. Som tur är kan man lägga till ickesteam spel - men hade varit kanon om man kunnat utnyttja steam som bas för dom med (dvs låta steam uppdatera dom osv).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av StrongBad:

Var tveksam till Unity tills jag såg en livestream från spelet i fredags. Då blev det instabuy.

Får jag fråga vad som fick dig att ändra dig?

Världen är totalt öppen och sandbox som vanligt, men man rör sig på ett nytt sätt som jag har efterfrågat länge. Frispringandet har varit frustrerande i många spel, men de verkar ha löst det. Sen ser jag ett fokus på smygande och stealth, vilket jag har saknat. En annan sak är att de har otroligt mycket customization (i brist på bra svenskt ord). Mängden olika vapen, till exempel, är enormt mycket större och de är uppgraderbara efter vilken spelstil man vill ha.

Bland mycket annat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

verkar som en lägre chef på ubisoft blev överkörd av en högre.

Medlem

Urk, U-play är ett gift.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vad har alla emot uplay?

Medlem
Skrivet av Segas:

Krävs det fortfarande uplay-skräpet så kvittar det om det finns på Steam eller ej, samt av samma anledning så blir det inget köp.

Jag har en hel del spel på Uplay och har aldrig märkt av några problem över huvud taget, fattar inte all negativitet om det? Steam är inte helt perfekt det heller.

Det är ju värre att köpa det på steam och behöva använda Uplay också, bättre att köra det direkt via Uplay ju.

Det är lite "inne" att gnälla på allt möjligt, bara för gnällandets skull.

Skrivet av Playcrafter:

Vad har alla emot uplay?

det är drygt att logga in och man är tvungen att ha internet på för att spela offlinespel.. och det är som en böld i arslet när man måste logga in .. och enormt frustrerande när man bara vill spela. + att man alltid har glömt lösenordet till uplay

Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Segas:

Krävs det fortfarande uplay-skräpet så kvittar det om det finns på Steam eller ej, samt av samma anledning så blir det inget köp.

Jag har en hel del spel på Uplay och har aldrig märkt av några problem över huvud taget, fattar inte all negativitet om det? Steam är inte helt perfekt det heller.

Det är ju värre att köpa det på steam och behöva använda Uplay också, bättre att köra det direkt via Uplay ju.

Det är lite "inne" att gnälla på allt möjligt, bara för gnällandets skull.

signaturmelodin till twilight zone spelas alltid upp i bakhuvet när jag är förföljd av meningslösa inloggningsrutor

Medlem

Det är helt klart tråkigt med uplay och framförallt onödigt för konsumenten. Sen är det väl inte nog för att dissa spelet om det är bra kan jag känna. Men de får gärna ta bort det i framtiden.

Jag tror mest ubisoft försöker säkra sitt eget skinn ifall det skulle hända något med samarbeten med andra distributionsplattformar i framtiden.

Inaktiv
Skrivet av Playcrafter:

Vad har alla emot uplay?

Allt!

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Playcrafter:

Vad har alla emot uplay?

det är drygt att logga in och man är tvungen att ha internet på för att spela offlinespel.. och det är som en böld i arslet när man måste logga in .. och enormt frustrerande när man bara vill spela. + att man alltid har glömt lösenordet till uplay

Är det inte lättare att komma ihåg ett lösenord som man enligt dig måste skriva in varje gång?:D

Inaktiv
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Segas:

Krävs det fortfarande uplay-skräpet så kvittar det om det finns på Steam eller ej, samt av samma anledning så blir det inget köp.

Jag har en hel del spel på Uplay och har aldrig märkt av några problem över huvud taget, fattar inte all negativitet om det? Steam är inte helt perfekt det heller.

Det är ju värre att köpa det på steam och behöva använda Uplay också, bättre att köra det direkt via Uplay ju.

Det är lite "inne" att gnälla på allt möjligt, bara för gnällandets skull.

Det är lite "inne" att skapa nya plattformar som användaren måste installera. I princip inga spel idag är stand-alone och det stör mig som fan. Det är inte alltid plattformarna som är hatade, det är spelen och utgivarna - i mitt fall alla tre.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Segas:

Krävs det fortfarande uplay-skräpet så kvittar det om det finns på Steam eller ej, samt av samma anledning så blir det inget köp.

Jag har en hel del spel på Uplay och har aldrig märkt av några problem över huvud taget, fattar inte all negativitet om det? Steam är inte helt perfekt det heller.

Det är ju värre att köpa det på steam och behöva använda Uplay också, bättre att köra det direkt via Uplay ju.

Det är lite "inne" att gnälla på allt möjligt, bara för gnällandets skull.

Det är lite "inne" att skapa nya plattformar som användaren måste installera. I princip inga spel idag är stand-alone och det stör mig som fan. Det är inte alltid plattformarna som är hatade, det är spelen och utgivarna - i mitt fall alla tre.

När de väl är stand-alone så sitter jag och irriterar mig på att det inte ligger i mitt steam bibliotek.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Vad har alla emot uplay?

Med tanken på att deras cloud save system har sabbat över 50 timmar speltid för min del så hatar jag klienten som satan.

Tips, Stäng av deras cloud save funktion det första du gör när du rör detta spel, annars lär du få lida.

Inaktiv
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Playcrafter:

Vad har alla emot uplay?

det är drygt att logga in och man är tvungen att ha internet på för att spela offlinespel.. och det är som en böld i arslet när man måste logga in .. och enormt frustrerande när man bara vill spela. + att man alltid har glömt lösenordet till uplay

Så går det när man inte tänker till ordentligt. Sex ord: automatisk inloggning och Safe in Cloud.

Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Playcrafter:

Vad har alla emot uplay?

Med tanken på att deras cloud save system har sabbat över 50 timmar speltid för min del så hatar jag klienten som satan.

Tips, Stäng av deras cloud save funktion det första du gör när du rör detta spel, annars lär du få lida.

Konstigt. Väldigt mycket konstigt. Mina sparfiler för Far Cry 3 har sparats i deras server/servrar sedan jag köpte spelet förr-förra året eller när det nu igen var. Och bara för att du har fått det här problemet, så behöver det inte vara att alla andra har det också.

-- -- -- --

För övrigt. Bra gjort, Ubisoft! Jag är dock trött på de idiotföretag som håller på och velar och har sig. De får börja att bestämma sig vad de ska göra innan de agerar! De visar i alla fall att de är mindre egoistiska och löjliga än vad EA är.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Konstigt. Väldigt mycket konstigt. Mina sparfiler för Far Cry 3 har sparats i deras server/servrar sedan jag köpte spelet förr-förra året eller när det nu igen var. Och bara för att du har fått det här problemet, så behöver det inte vara att alla andra har det också.

Grattis att det funkar för dig, men om du tror att jag är den enda som har haft problem med detta så har du rejält mycket fel, ett tips googla ubisoft cloud save problems så kan du se skalan på problemet, ganska vanligt problem de har med deras cloud save system, och de har åter än idag inte löst det.

med det sagt de har gjort förbättringar, första gången du startar spel idag frågar den om du vill ha på cloud save.

Medlem

Måste erkänna att jag inte har haft något problem med Uplay. Gillar bara inte alla dessa tredjepartsprogram...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Playcrafter:

Vad har alla emot uplay?

det är drygt att logga in och man är tvungen att ha internet på för att spela offlinespel.. och det är som en böld i arslet när man måste logga in .. och enormt frustrerande när man bara vill spela. + att man alltid har glömt lösenordet till uplay

Så går det när man inte tänker till ordentligt. Sex ord: automatisk inloggning och Safe in Cloud.

Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Playcrafter:

Vad har alla emot uplay?

Med tanken på att deras cloud save system har sabbat över 50 timmar speltid för min del så hatar jag klienten som satan.

Tips, Stäng av deras cloud save funktion det första du gör när du rör detta spel, annars lär du få lida.

Konstigt. Väldigt mycket konstigt. Mina sparfiler för Far Cry 3 har sparats i deras server/servrar sedan jag köpte spelet förr-förra året eller när det nu igen var. Och bara för att du har fått det här problemet, så behöver det inte vara att alla andra har det också.

-- -- -- --

För övrigt. Bra gjort, Ubisoft! Jag är dock trött på de idiotföretag som håller på och velar och har sig. De får börja att bestämma sig vad de ska göra innan de agerar! De visar i alla fall att de är mindre egoistiska och löjliga än vad EA är.

Slet mitt hår pga det här när black flag kom. Uplays instabila klient lät mig inte logga in så jag körde några timmar offline. När jag sedan lyckades logga in dagen efter så skrev uplay helt sonika över mina offlinetimmar med den sparning jag hade sist jag var online. Totalt tappade jag nog 10 timmar pga det här. Så jag skulle nog rekommendera folk att stänga av cloudsparningar eller aldrig spela offline. Lite svårt dock med en klient som ibland bara blåvägrar logga in dig i tid och otid. Hoppas detta inlägg kan sprida lite ljus över varför vissa av oss har lite svårt för Uplay.

Medlem

Skönt att slippa sånt där trams på min ps4 steam?! Vad e det? Uplay... Sett nån ikon i Blackflag men aldrig gått in där...

1
Skriv svar