Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Call of Duty: Infinite Warfare bjuder på krig i rymden – så ser det ut

Robot
Call of Duty: Infinite Warfare bjuder på krig i rymden – så ser det ut
Medlem
Call of Duty: Infinite Warfare bjuder på krig i rymden – så ser det ut

Ser riktigt coolt ut!
Blir nog första CoD sen Bo2

Inaktiv
Medlem

Har det blivit inne att ogilla CoD nu?

Inaktiv
Skrivet av DAoG:

Har det blivit inne att ogilla CoD nu?

Vart fick du det ifrån (baserat på kommentarerna i den här artikeln)? Sen har det väl länge varit populärt att ogilla CoD även fast många köper det. Om du syftade på min kommentar så menade jag mest på grappling hooken som verkade fungera väldigt likt från det man fick se i Titanfall 2.

Medlem

Det ser ju faktiskt riktigt kul ut

Medlem
Skrivet av DAoG:

Har det blivit inne att ogilla CoD nu?

Så har det väl varit sedan MW2? Mer berättigat i just detta fall dock, första trailern var riktigt dålig. Gameplayet här ser dock bättre ut, så kan de bara få till en längre och mindre korridorformad kampanj än vanligt är jag nöjd.

Medlem

Först när jag såg denna gameplay, så tänkte jag. - "Vad är detta för ny cool shooter som går upp emot och utmanar COD?" Är väl ett ganska bra betyg på att de i alla fall har försökt att förnya sig för en gångs skull.

Medlem

Blev djäkligt förvånad över att det var ett CoD-spel. Ser riktigt kul ut!

Medlem

skoj att läsa kommentarer på Youtube och här. Folk anstränger verklingen sig att försvara det överreklamerade spelet

Medlem

När ska de lära sig att man inte hör så där mycket ljud i rymden? Visst, jag förstår att de vill ha massa ljud för "dramatisk effekt" men det där var lite väl mycket. Tyckte de gjorde det bra i filmen Gravity. Där var det nästan helt tomt på ljudeffekter och det var väldigt stämningsfullt.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Ljud i vacuum? Plötsliga rörelsestopp i rymden? Trots det, realistiskt ljud och så realistisk grafik som det går med den grafikmotorn. Öhm. Hur tänkte de egentligen? Ne. Absolut ingenting för mig! Om de satsar på realism, så tycker jag att de ska gå 100% realism och inte något annat!

Medlem

Fuck physics!
Är inget fan av CoD, men det ser ut som ett okej tidsfördriv.

Medlem

100% realism finns i syrien

Medlem
Skrivet av DonGrif:

När ska de lära sig att man inte hör så där mycket ljud i rymden? Visst, jag förstår att de vill ha massa ljud för "dramatisk effekt" men det där var lite väl mycket. Tyckte de gjorde det bra i filmen Gravity. Där var det nästan helt tomt på ljudeffekter och det var väldigt stämningsfullt.

Skrivet av anon_276063:

Ljud i vacuum? Plötsliga rörelsestopp i rymden? Trots det, realistiskt ljud och så realistisk grafik som det går med den grafikmotorn. Öhm. Hur tänkte de egentligen? Ne. Absolut ingenting för mig! Om de satsar på realism, så tycker jag att de ska gå 100% realism och inte något annat!

När spelaren tar på sig hjälmen vid 1:48 står det "Artificial Audio Generation Initiated". Pilotdräkten simulerar med andra ord ljud så att piloten lättare ska kunna identifiera objekt och lokalisera ljudkällor. Detta är en ganska vanlig Sci-Fi-lösning på den annars ljudlösa rymden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

COD4 Remaster ser då bra mycket bättre ut än Infinite Warfare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker att vapen ljuden låter konstigt

Medlem
Skrivet av DonGrif:

När ska de lära sig att man inte hör så där mycket ljud i rymden? Visst, jag förstår att de vill ha massa ljud för "dramatisk effekt" men det där var lite väl mycket. Tyckte de gjorde det bra i filmen Gravity. Där var det nästan helt tomt på ljudeffekter och det var väldigt stämningsfullt.

Ja och Gravity var ju också en väldig tråkig och dåligt skriven film. Förstår inte varför alla är så besatta av realism i spel, finns inget spel i världen med 100% realism för det hade inte varit speciellt kul.

Medlem

Jag var imponerad ända tills han började skjuta med vapnet och jag insåg att det var CoD.

Att det är CoD betyder tyvärr att alla relativt coola segment är bara korta sekvenser som inte har ordentlig gameplay. 90% av spelet är korridor shooter.

Medlem

Såååå en blandning av Just Cause och Titanfall?

Inaktiv
Skrivet av adde111:
Skrivet av DonGrif:

När ska de lära sig att man inte hör så där mycket ljud i rymden? Visst, jag förstår att de vill ha massa ljud för "dramatisk effekt" men det där var lite väl mycket. Tyckte de gjorde det bra i filmen Gravity. Där var det nästan helt tomt på ljudeffekter och det var väldigt stämningsfullt.

Ja och Gravity var ju också en väldig tråkig och dåligt skriven film. Förstår inte varför alla är så besatta av realism i spel, finns inget spel i världen med 100% realism för det hade inte varit speciellt kul.

Ett namn: Arma.

Den spelserien är de mest realistiska soldatsimulatorerna som du kan komma åt på marknaden i dag. Men om man ska gå efter hur kameran i förstapersonsvyn agerar för soldaterna, så är trean mer arkadliknande jämfört med de äldre titlarna. Annars återspeglar den spelserien verkligheten väldigt bra.

Sen finns det givetvis andra titlar (Squad, Insurgency, med flera) som återspeglar verkligheten bra.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av DonGrif:

När ska de lära sig att man inte hör så där mycket ljud i rymden? Visst, jag förstår att de vill ha massa ljud för "dramatisk effekt" men det där var lite väl mycket. Tyckte de gjorde det bra i filmen Gravity. Där var det nästan helt tomt på ljudeffekter och det var väldigt stämningsfullt.

Skrivet av edgren:

Ljud i vacuum? Plötsliga rörelsestopp i rymden? Trots det, realistiskt ljud och så realistisk grafik som det går med den grafikmotorn. Öhm. Hur tänkte de egentligen? Ne. Absolut ingenting för mig! Om de satsar på realism, så tycker jag att de ska gå 100% realism och inte något annat!

När spelaren tar på sig hjälmen vid 1:48 står det "Artificial Audio Generation Initiated". Pilotdräkten simulerar med andra ord ljud så att piloten lättare ska kunna identifiera objekt och lokalisera ljudkällor. Detta är en ganska vanlig Sci-Fi-lösning på den annars ljudlösa rymden.

Shattred Horizon gjorde likadant. Fast de hade det som mekanisk lösning med. Stängde man ner sin dräkt så blev man mindre synlig. Dock hörde man inte ett skit om vad som hände i omgivningen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Såg riktigt bra ut, hoppas pc-porten blir hyfsad.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hahaha, varför stannar man upp helt så fort man använder grapplinghook-knappen? Fullständigt ologiskt, och fyfan vad illa det ser ut.

Medlem

Gillar generellt sett inte CoD, men detta ser ju faktiskt kul ut

Man får ta det för vad det är: motsvarande filmvärldens sommarblockbusters.

Medlem

Tycker det är kul att CoD förnya sig. Men inte gillat serien efter MW. Detta lockar inte heller.


signatur

- PiDuT

Medlem

Varför ens skjuta? bara åka runt och grappla folk och få instant kills?

Medlem
Skrivet av seifuku:

100% realism finns i syrien

Bästa idag. Klockren

Medlem

Detta har ju mer realism än vad bf1 har. Första världskriget har blivit ett enmanskrig med modifierad stengun och rustning. Kanske kunde utveckla något i stil med Verdun? Synd att det är så klunkigt

Medlem

Trodde jag såg ett annat spel först, blev lite besviken att det är CoD. Har inte gillat CoD sen de gick ifrån historiska krig. Ska det ändras på nu? Kan man hoppas på en lång SP kampanj med valmöjligheter och inte bara korridors skjutande?

12
Skriv svar