Gör du egna kartor i FC5:s Far Cry Arcade, eller har du supertips? Dela med dig här!

Frilansare
Gör du egna kartor i FC5:s Far Cry Arcade, eller har du supertips? Dela med dig här!

Far Cry 5:s Arcade-editor börjar sprattla till liv nu när de flesta spelat klart huvudspelet. Här på FZ har vi inte kastat oss in ieditorn ännu, men vi vet att flera av er sitter på riktigt kreativa skapelser.

Dela gärna med er av era (och andras) bästa tips här, så kan vi göra en samlingsnyhet med de allra bästa sedan.
För communityt, vi är legio!

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Ska bli kul att se vad spelare skapar i editorn.

Medlem

En del av föremålen som finns i editorn , jag har lagt till föremål från bla ett Assassins Creed spel på min karta som jag jobbar på .

Skägg.
10 Chambers

@sky one: ser nästan mysigt ut!


signatur
Fragtjuv

Får alltid för mig att jag ska klara av att bygga kartor men tröttnar när jag fuckar upp något :). Hoppas dock få ta del av andra FZ-medlemmars mästerverk.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Får alltid för mig att jag ska klara av att bygga kartor men tröttnar när jag fuckar upp något :). Hoppas dock få ta del av andra FZ-medlemmars mästerverk.

Spelar du på PC ? Jag kanske kan komma med en del tips om du behöver hjälp .
Är ingen expert på editorn men har ju gjort några kartor av varierande kvalité så lite har man ju lärt sig från Far Cry 4 och den är väldigt lik editorn i Far Cry 5 .
Har inte lärt mig alla verktyg ännu som de lagt till i Far Cry 5 .

Finns annars tutorials på Youtube hur Far Cry 5 editorn funkar.

Fragtjuv

@sky one: Japp! Jag kör på PC. Tror dock att det är mitt tålamod som är det absolut största problemet. Får helt enkelt ta och kolla upp lite tutorials.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Tydligen så kan andra spelare ladda ned någon annans karta och publicera den igen som sin egen utan information om vem som gjorde kartan från början ,i Far Cry 4 så såg man vem som gjort kartan från början när den åter publicerades av någon annan.
Ju mer jag håller på med editorn desto fler fel hittar jag som de borde åtgärda , tex kart validering som talar om om kartan innehåller fel som föremål som går in i varandra mm ,någon annan som stött på problem i editorn ?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@sky one: ser nästan mysigt ut!

Tack .

Avstängd

Vet ni om kartorna blir cross platform?
Skulle kunna göra några, kom med idéer om ni har. Får dock köpa spelet igen på PC då antar jag, känns jobbigt att designa med handkontroll. Eller så har de gjort en bra editor för det.

Medlem
Far Cry 5 update ,släpptes 8/ 5

Ubisoft har patchat bort fler buggar,patchen släpptes igår 8/5 , bla den där andra spelare kan ta en annan spelares karta och publicera den som sin bara genom att ändra speltyp .
Länk till lista över fixade buggar .

Far Cry 5 update

Medlem

UBI Soft har patchat Far Cry 5 igen och den här gången lagt till föremål från Assassins Creed Origins i kart editorn .

Medlem

Senaste dlc har lagt till 5 olika zombies och flera föremål från Far Cry Blood Dragon i Far Cry 5 editorn .

Medlem
Bilder från min Far Cry 5 karta som jag bygger på ,PC

Bilder från en Far Cry 5 karta jag bygger på

Såg en video där någon återskapade en plats från Silent Hill i Unreal Engine, 4 , försöker göra nåt liknande i Far Cry 5 kart editor, inte klar ännu

Julkort byggt i Far Cry 5 editorn

Medlem

God Jul sky one och alla andra här på FZ!

Medlem
Skrivet av Tommi:

God Jul sky one och alla andra här på FZ!

God Jul Tommi

Medlem

Far Cry 5 editor modden steve 64b har fått tillskott från andra kart byggare med skepp och en del annat från Star Wars , bara kopiera och klistra in på din egen karta om du använder modden .

Jag har kopierat in in dem till min egen kartaoch skapat lite miljöer och lagt på effekter .

Medlem

Far Cry 5 modden har fått fått fler sci fi föremål på pc, en borr mm , bilder från en karta jag jobbar på

Medlem

Om någon annan bygger testa verktygen light och reflection management . en bild från min karta jag jobbar på

Medlem

Lite gameplay från min Far Cry 5 karta jag bygger på , använder Steve64 editor mod till PC,

HÖG volym vid 1.09 och framåt .

Medlem

Jag har väl en 25 kartor i fc5 på ps4.. En del med 4,5 star rating. Den som vill testa sök på content creator bent_toe.
Paris under Siege är väl den jag är mest nöjd med.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag bygger på en karta som heter undead Planet, inspirerad av Dead Space och liknande spel.
Denna video innehåller blod, blinkande ljus,höga ljudeffekter, och en clownmask

Medlem

Sjukt bra gjort! Fan du måste börja ha detta som arbete på heltid. Enormt begåvat.

Medlem

Tack så mycket Tommi.har du byggt nåt på länge?

Medlem

Jag har inte byggt på väldigt länge, tidsbrist plus att jag ej får plats med Farcry 5 på SSD disken. Fullt med annat. Jag är i situationen att ska jag ha ett spel på disken bland de andra så får ett annat ryka. Spelen är så stora idag.

1
Skriv svar