World of Warcraft Classic är baserat på Patch 1.12

Robot
World of Warcraft Classic är baserat på Patch 1.12
Medlem

Tror det här kommer bli ljummet. Kanske stor tryck i början men sen så rätt anonymt.

Fast de kanske gör det till F2P?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Tror det här kommer bli ljummet. Kanske stor tryck i början men sen så rätt anonymt.

Fast de kanske gör det till F2P?

Efter bara en kort stund kommer folk inse hur jobbigt, frustrerande, buggigt och tidskrävande gamla WoW var.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Efter bara en kort stund kommer folk inse hur jobbigt, frustrerande, buggigt och tidskrävande gamla WoW var.

Personligen tyckte jag det absolut inte var tidskrävande. Det var en resa med utforskande.
En resan man inte tar i dagens wow, då man lätt kan få en level 45000 karaktär och flyga överallt utan problem.

Medlem

1.12 är ju knappt classic wow, det är ju snarare tbc. Kan tänka mig att de som ville ha riktiga classic blir besvikna på detta.

Medlem

40 manna Onyxia och MC incomming


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Pansarknekt

Tidskrävande är positivt i min bok. Särskilt om spelet är bra. Sen talangträdens återkomst samt lite utmaning i questandet ser jag framemot. Sen att pöbeln kommer tappa intresset är väl inte enbart negativt.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Vart är länken till denna developer update?

Medlem

Såg att källan var ej länkad ville själv läsa den lite, så postar den ifall någon vill läsa den.

https://news.blizzard.com/en-us/world-of-warcraft/21881587/de...

Medlem
Skrivet av Sillgam:

1.12 är ju knappt classic wow, det är ju snarare tbc. Kan tänka mig att de som ville ha riktiga classic blir besvikna på detta.

Kanske, men förändringen från klassiska wow till TBC var ett stort farmsteg när det gällde balans för klassernas olike skilltrees, mer specifikt "hybrid" klasser som endast klassades som healbots innan. Plus att loot fick bättre stats som faktiskt betydde något, inte bara rent bisarra str+spr (of the boar) saker.

Jag hade nog mest kul i wow med tbc och tft så jag tror nog att detta kan bli bra (även om jag spelade alldeles förmycket i klassisk för mitt eget bästa). Klassika wow hade förvisso sin charm, men jag tror att det hade många fler "problem" än bra saker om man ser tilbaka för att det ska bli tillräckligt många som vill köra alla klasser som behövs.

Det är svårt att tillfredsställa alla, men I mitt tycke är detta ett bra val.

Medlem
Skrivet av hansen:

Personligen tyckte jag det absolut inte var tidskrävande. Det var en resa med utforskande.
En resan man inte tar i dagens wow, då man lätt kan få en level 45000 karaktär och flyga överallt utan problem.

Märks du inte spelade wow vanilla inte tidskrävande jo tjena! jag hardcore raidade och även om du vill spela det casual bara logga in då och då så fattas du pots och pengar som tar tid att farma i vanilla.

bara göra en dungeon i sig 54+ tar minst 1 timme och det är om du spelar med bra spelare som vet vad dom gör osv.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Märks du inte spelade wow vanilla inte tidskrävande jo tjena! jag hardcore raidade och även om du vill spela det casual bara logga in då och då så fattas du pots och pengar som tar tid att farma i vanilla.

bara göra en dungeon i sig 54+ tar minst 1 timme och det är om du spelar med bra spelare som vet vad dom gör osv.

Du förstår nog att man kan uppleva saker annorlunda.

Medlem
Skrivet av hansen:

Personligen tyckte jag det absolut inte var tidskrävande. Det var en resa med utforskande.
En resan man inte tar i dagens wow, då man lätt kan få en level 45000 karaktär och flyga överallt utan problem.

Märks att du inte spelat på ett par år...
Numera behöver man göra klart alla quests i alla zoner och bli revered/exalted med alla factioner för att få flying i den expansionens zoner.
Sen brukar dem släppa flying samtidigt som sista raidtieret

Medlem

Ska bli skönt att återvända till ett Azeroth som man känner igen. Har inte lirat på flera år och med alla nya expansionen skulle det bli på tok för mycket nytt att ta in på en gång. Som att vakna upp ur en flera år lång koma och försöka ta in allt som hänt och alla tekniska framsteg i världen medan man varit borta. Classic är som att kliva in i en trygg bubbla bort från allt läskigt nytt och modernt.

Medlem

Typiskt Blizzard för lazy för att fixa buggar.

Rätt intressant om de inte ens orkar göra ett alternativ för moderna grafik som dagens WoW, kan man lika gärna fortsätta på privat servers isf. Inget jag betalar för synd, vart bra sugen ändå!


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Oavsett hur bra det är vill jag inte återvända till mitt 16-åriga jag.
Testade dock WoW för några år sedan och det var totalförstört i jämförelse med vanilla. Dungeon finders osv. gör att hela världen är öde.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Märks du inte spelade wow vanilla inte tidskrävande jo tjena! jag hardcore raidade och även om du vill spela det casual bara logga in då och då så fattas du pots och pengar som tar tid att farma i vanilla.

bara göra en dungeon i sig 54+ tar minst 1 timme och det är om du spelar med bra spelare som vet vad dom gör osv.

Samma här. Jag hade under Naxxramas t ex dubbla konton för att campa spawns för alla pots som behövdes. Sablar vad man nötte.

edit: Initialt kändes 1.12 lite för "putsat", men tror ändå det är rätt beslut. Vi talar trots allt nu om hela Vanillaupplevelsen och det är nog bra att det finns en lång resa att se fram emot för de som verkligen vill "vrida tillbaka klockan".

Oavsett val av patch kommer det kännas som en riktig omstart då alla börjar om från ruta ett i startzonerna. Auktionshusen kommer eka lika tomma, precis som då, och behöva sin tid för att balansera sig rätt. (Blotta tanken på att först grinda sig upp till 60 igen och sen samla ihop 1000g till ett epic mount ger mig rysningar av tveksamt välbehag. Glad att jag varit med om det, men osäker på att jag vill göra om det. Lite som lumpen med andra ord!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Samma här. Jag hade under Naxxramas t ex dubbla konton för att campa spawns för alla pots som behövdes. Sablar vad man nötte.

edit: Initialt kändes 1.12 lite för "putsat", men tror ändå det är rätt beslut. Vi talar trots allt nu om hela Vanillaupplevelsen och det är nog bra att det finns en lång resa att se fram emot för de som verkligen vill "vrida tillbaka klockan".

Oavsett val av patch kommer det kännas som en riktig omstart då alla börjar om från ruta ett i startzonerna. Auktionshusen kommer eka lika tomma, precis som då, och behöva sin tid för att balansera sig rätt. (Blotta tanken på att först grinda sig upp till 60 igen och sen samla ihop 1000g till ett epic mount ger mig rysningar av tveksamt välbehag. Glad att jag varit med om det, men osäker på att jag vill göra om det. Lite som lumpen med andra ord!)

Känner som du. Spenderade 6t+ per dag (mer eller mindre) i WoW på den tiden för att kunna raida 3-4 dagar i veckan. Jag är glad över att jag fick den upplevelsen men jag vill inte göra om det idag. Allt för tidskrävande och grindigt för mig för att orka med det.

Medlem

Sedan jag farmade undead kills i norra western plague lands med min AOE speccade frost mage (enbart för levlings skull...) har en del hänt: flickvän som blev sambo som blev fru, bytt jobb fyra ggr som till slut blev ett eget företag och ingenjörsjobb, barn, barn, barn - och jag NJUTER av att casualspela lite ditten o datten på kvällarna. allt från COD, clash royal, far cry 5 osv osv. JAG ÄR INTE LÅST TILL ETT SPEL!!! jag kan prova ALLA! WOOOOOO!

aldrig ens i ett fruset helvete att man skulle gå tillbaka till ändlöst farmande i ett vaniljWow - där det tom inte finns en fortsättning i form av..öööö... en ny spännande, ickepresenterad expansion inom några år att se fram emot. detta skall vara en låst existens där folk så småningom kommer försvinna av den enkla anledningen att det finns en definitiv ände av content.

tillfället när självaste djävulen står med det frusna helvetets största dunk glidmedel och ställer ett nasty-as-hell-ultimatum... då hade man övervägt att /install.

...kanske... :=

Medlem
Skrivet av Kaffeglass:

Sedan jag farmade undead kills i norra western plague lands med min AOE speccade frost mage (enbart för levlings skull...) har en del hänt: flickvän som blev sambo som blev fru, bytt jobb fyra ggr som till slut blev ett eget företag och ingenjörsjobb, barn, barn, barn - och jag NJUTER av att casualspela lite ditten o datten på kvällarna. allt från COD, clash royal, far cry 5 osv osv. JAG ÄR INTE LÅST TILL ETT SPEL!!! jag kan prova ALLA! WOOOOOO!

aldrig ens i ett fruset helvete att man skulle gå tillbaka till ändlöst farmande i ett vaniljWow - där det tom inte finns en fortsättning i form av..öööö... en ny spännande, ickepresenterad expansion inom några år att se fram emot. detta skall vara en låst existens där folk så småningom kommer försvinna av den enkla anledningen att det finns en definitiv ände av content.

tillfället när självaste djävulen står med det frusna helvetets största dunk glidmedel och ställer ett nasty-as-hell-ultimatum... då hade man övervägt att /install.

...kanske... :=

Men se det från den ljusa sidan; om några år kanske du är skild, barnen svär år dig och firman har gått åt helvete. Då är du glad att de odöda i plague lands finns där och väntar på dig


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd
Skrivet av anon_306295:

Oavsett hur bra det är vill jag inte återvända till mitt 16-åriga jag.
Testade dock WoW för några år sedan och det var totalförstört i jämförelse med vanilla. Dungeon finders osv. gör att hela världen är öde.

Ja förr kunde du faktiskt stöta på andra spelare på vägen till dungeons, även fiendespelare då. Vissa som var högre level än en själv brukade ju stå och campa utanför vissa låglevel dungeons och ganka dig med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det är helt underbart! Dels får de som verkligen ville ha tillbaka Vanilla sina böner hörda och dels så kanske man slipper hatarna som vägrade gå vidare med utvecklingen utan valde att sitta på forum och grina om hur mycket bättre Vanilla var.
Win-win för alla skulle jag säga

Själv är jag (vad blir det nu) ca 15 år äldre än när det började och kommer knappast känna den där euforin man kände då man spelade WoW första året.

Medlem

För mig peakade wow runt tbc/wotlk så hade hellre sett nån av de expansionerna som server men.. vill man ha ett klunky å grindigt vanilla så vasse go

Medlem
Skrivet av hansen:

Du förstår nog att man kan uppleva saker annorlunda.

Det är klart man kan uppleva saker olika, men det är en sak att säga man upplever en sak och säga det inte är så när det inte är sant.

det är väldigt vanligt att många som inte spelat wow på längre tid eller bara spelade casual det inte tog mycket tid vart bara tvungen att säga något för jag avskyr falsk information avsett om det vart meningen eller ej, hoppas du förstår jag inte menar något illa ville bara klargöra att vanilla wow kommer alltid vara extremt tidskrävande om dom inte ändrar respec/pengar/reagent systemet m.m

men då är frågan hur mycket vanilla wow känns det då?

1
Skriv svar