M&B Bannerlord: Early Access Måndag 08:00

Medlem
M&B Bannerlord: Early Access Måndag 08:00

2012 annonserades spelet ut
2016 skapades en sida för det på steam
30e mars 08:00 släpps det på Early Access.

Taleworlds har skjutit fram släppet en dag, ger 10% rabatt pga Coronatider och ytterliggare 10% rabatt om man äger Warband.

Finns det några andra M&B fans som ser fram emot detta och väntat i flera år?

(Fick tillgång till deras BETA i början av veckan. Spelet är betydligt bättre än Warband på alla sätt i fightingavssendet men kanske lite begränsat för att vara 2020).

Medlem

Ett gammalt M&B-fan här, ser fram emot spelet. Så länge det är som warband fast lite bättre utseende och känsla + lite mer funktioner och djup så kommer jag nog ha jäkligt kul med det. Hoppas att man får se mycket moddar till det i framtiden också.

Medlem

Gillar att spelet släpps som early access efter 8 års utveckling.

Medlem

@Ftmch
Det är ser bra ut. Har inte fipplat så mycket med grafikinställningarna dock. Tänkte att det får man göra när man märker hur datorn klarar av singleplayer.
Taleworlds har gått ut med att det ska bli lättare bygga mods på alla sätt än warband. De har byggt spelet på det viset att mods ska vara en essentiell del och har inkluderat saker från mods (som Floris och Diplomacy) som inte fanns i Warband.

@Fr0gg0
Det är en mindre studio. Spelet är i all väsentlighet klar och folk som väntat i många år får en chans att spela det medans de fortsätter att jobba på det för en fullständig release Q1/Q2 2021. Tror jag klarar mig med några duplicerade slott medans jag plundrar allt smör i swadia (som visserligen inte riktigt existerar när detta utspelar sig).

Medlem

Lirat otaliga timmar av warband och orginalet. Så skall bli grymt gött att äntligen få isolera sig å lira detta

Medlem
Skrivet av Intron:

Taleworlds har gått ut med att det ska bli lättare bygga mods på alla sätt än warband. De har byggt spelet på det viset att mods ska vara en essentiell del och har inkluderat saker från mods (som Floris och Diplomacy) som inte fanns i Warband.

Låter lovande, hoppas på att se nån fin "medeltid i europa"-mod i framtiden.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Låter lovande, hoppas på att se nån fin "medeltid i europa"-mod i framtiden.

Har hört att de bakom "anno domini 1257" bekräftat att den ska återskapas i Bannerlord när det är möjligt. Är väl den mest välrenommerade moden av det slaget.
------
Jag tänkte fel när det gällde UTC, ska så är vara tvärtom, dvs 12 och inte 08.

Medlem

"500:- SEK känns lite väl saftigt för ett spel i Early Access, så jag avvaktar nog tillsvidare."
-Baronova (28:e mars)

Jag klarade mig hela två dagar. Håller på att ladda ned i skrivande stund.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

Nedladdat och klart. Ska laga klart maten till ungarna, sen ska kampanjen testas!!! Spelade fortfarande M&B: Warband så hoppas detta ersätter den gamla trotjänaren.


signatur

I drank what?

Medlem

Väntar nån dag och ser vad folk säger, blir antagligen ett köp så länge det inte lider av massa buggar.

Medlem

Jag har aldrig direkt varit intresserad eller hört så mycket om M&B. Men om jag förstått det rätt så är single player kampanjen något i stil med - Börja som ingenting, försöka bygga en arme, bli rik, ta över världen, ungefär? Eller har jag förstått spelet helt fel?

Medlem
Skrivet av Baronova:

"500:- SEK känns lite väl saftigt för ett spel i Early Access, så jag avvaktar nog tillsvidare."
-Baronova (28:e mars)

Jag klarade mig hela två dagar. Håller på att ladda ned i skrivande stund.

Haha! Well done!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det enda min polare sa var att spelet var precis lika bra som det såg ut att vara. Så jag kommer att köpa det direkt efter jobbet.
Alltså om 30 minuter.
Dags att bränna byar!
Vet någon om de fortfarande har kvar den där häftiga funktionen där man kan crafta sitt egendesignade svärd?

Medlem
Skrivet av loerk:

Det enda min polare sa var att spelet var precis lika bra som det såg ut att vara. Så jag kommer att köpa det direkt efter jobbet.
Alltså om 30 minuter.
Dags att bränna byar!
Vet någon om de fortfarande har kvar den där häftiga funktionen där man kan crafta sitt egendesignade svärd?

Japp!

Medlem

En disclaimer för att jag inte spelat själv - Men, när man kikar på streams ser det verkligen ut som Warband. Alltså PRECIS som Warband. Visst, lite annorlunda texturer, grafiken är marginellt bättre (jämfört med moddat Warband), men...jag vet inte. Det känns som en Mod? Fattar inte riktigt vad jag ska betala 500 spänn för...nu köper jag säkert det här ändå ikväll, men utifrån vad jag sett hade jag hoppats på bra mycket mer. T.o.m. dialogen är ju densamma.

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Grymt! Nu är det 10 minuter tills jag får springa hem till datorn.
Känns rätt skönt att man har gigabitlina så att jag kan ladda ner det medans jag packar upp skiten jag måste handla till tacos.

Medlem

Tycker det känns som ett uppdaterat Mount and blade Warband, både grafisk, gameplay och med ett par rejäla tillägg som utökad rpg, bättre UI.
I stort sett är det Mount and blade Warband 2.0, spelat två timmaroch det är kul, längtar tills jag kommer in i det mer och kanske har ett par större fighter.
Men ska nog satsa på en karriär som merchant först..

Medlem
Skrivet av Wattem:

Tycker det känns som ett uppdaterat Mount and blade Warband, både grafisk, gameplay och med ett par rejäla tillägg som utökad rpg, bättre UI.
I stort sett är det Mount and blade Warband 2.0, spelat två timmaroch det är kul, längtar tills jag kommer in i det mer och kanske har ett par större fighter.
Men ska nog satsa på en karriär som merchant först..

Allt det där låter ju hur bra som helst. Om man skulle unna sig ett spel i kväll... hmm..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Brukar aldrig köpa spel på releasedag utan väntar gärna tills recensioner börjat trilla in, men idag blev det ett undantag.
Fantastiskt kul spel än så länge (60min). Mycket likheter med föregångaren men känns som att det finns ett helt annat djup. Har redan åkt på stryk flera gånger och inte vunnit en turnering i städerna ännu, men den som ger sig...

Dessvärre har jag mikrofrysningar under striderna. 60gb var lite stort för min SSD så jag blev tvungen att installera på HDDn. Undrar om det kan vara orsaken. Någon som har liknande problem?

Medlem
Skrivet av thotim:

Brukar aldrig köpa spel på releasedag utan väntar gärna tills recensioner börjat trilla in, men idag blev det ett undantag.
Fantastiskt kul spel än så länge (60min). Mycket likheter med föregångaren men känns som att det finns ett helt annat djup. Har redan åkt på stryk flera gånger och inte vunnit en turnering i städerna ännu, men den som ger sig...

Dessvärre har jag mikrofrysningar under striderna. 60gb var lite stort för min SSD så jag blev tvungen att installera på HDDn. Undrar om det kan vara orsaken. Någon som har liknande problem?

Då det är en early access fortfarande så är det toppen om du rapporterar in allt sådant

Medlem
Skrivet av thotim:

Brukar aldrig köpa spel på releasedag utan väntar gärna tills recensioner börjat trilla in, men idag blev det ett undantag.
Fantastiskt kul spel än så länge (60min). Mycket likheter med föregångaren men känns som att det finns ett helt annat djup. Har redan åkt på stryk flera gånger och inte vunnit en turnering i städerna ännu, men den som ger sig...

Dessvärre har jag mikrofrysningar under striderna. 60gb var lite stort för min SSD så jag blev tvungen att installera på HDDn. Undrar om det kan vara orsaken. Någon som har liknande problem?

En streamer hade samma problem. Han löste det, men jag är osäker på vad det var. Jag tror att han satte Frame Limiter på 60 istället för 144 och att det var det som löste problemet, så prova det.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

En streamer hade samma problem. Han löste det, men jag är osäker på vad det var. Jag tror att han satte Frame Limiter på 60 istället för 144 och att det var det som löste problemet, så prova det.

Tack, ska prova.
Och rapportera in 👍

Edit: Frame limiter löste problemet. Tack!

Medlem

Köpte och laddade ner precis, ska bli intressant att prova.

Gud vad jag njuter, M&BW2. Precis vad jag önskat mig i alla dessa år!

Medlem

Går av skiftet imorgon runt 11, sen raka vägen hem till Sverige och spela.

Medlem

Testat några timmar ikväll, mycket mysigt spel. Vissa kan nog störa sig på att det är väääääldigt likt warband, men för mig som just ville ha ett warband med bättre grafik och känsla så är det vad jag ville ha. Ska försöka hålla mig från att spela alltför länge innan spelet är mer klart dock, så att man kan njuta ännu mer sen.

Skribent

I sju jäkla år har jag väntat. Nu måste jag vänta på datorn som är på service.... FML.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

I sju jäkla år har jag väntat. Nu måste jag vänta på datorn som är på service.... FML.

Det var trevligt att höra.

Inaktiv

Testade lite igår. Lite dåligt med tutorials för en som inte spelat förut. Tog 30min innan jag fattade hur man köpte grain.
Men sen kom jag igång lite mer och det är ju rätt skoj. Kan tänka mig att jag kommer lägga en del timmar på det här. Early access kändes ju ganska stabilt med tycker jag.
Lite trist med 8 år gammal grafik dock.

12
Skriv svar