Xbox Game Pass - Oktober Part 3

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober Part 3

Det blir minsann en tredje tråd den här månaden då överraskningssläppen haglar över Xbox Game Pass i slutet av oktober! (blir det fler så uppdaterar jag denna ).
Idag fick vi veta att Rainbow Six Siege ansluter till XGP på konsol och cloud streaming den 22:a, och i fredags släppte Tim Schafer nyheten att tre klassiska LucasArtsspel kommer i sina remastrade versioner till Xbox och Xbox Game Pass den 29:e. Grim Fandango, Day of the Tentacle och Full Throttle Remastered gör alltså Xbox-debut!
GONNER 2 ansluter också till Xbox Game Pass den 22:a på releasedagen på konsol, något senare på PC.

Oktobers tidigare skörd hittar ni här och här.

Nya titlar:

Tom Clancy's Rainbow Six Siege (22 okt, konsol+android)

GONNER 2 (22 okt, konsol, tba PC)

Grim Fandango Remastered (29 okt, konsol+PC+android)

Day of the Tentacle Remastered (29 okt, konsol+PC+android)

Full Throttle Remastered (29 okt, konsol+PC+android)

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #android #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Det är svårt att inte bli lite småkär i budbäraren av goda ting! Bra jobbat @Mortaigne. Bra jobbat @Phil_Spencer, jag vet att du läser här.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Det är svårt att inte bli lite småkär i budbäraren av goda ting! Bra jobbat @Mortaigne. Bra jobbat @Phil_Spencer, jag vet att du läser här.

Haha


signatur

Jump in.

Medlem

Det enda som saknas för XGP ska få 10/10 i betyg av mig är att spelsläppen är identiska mellan konsol och PC.

Medlem

Är gammalt PlayStation fan och har inte spelat Xbox på minst 10 år och måste säga att jag är riktigt nöjd med mitt beslut att förboka en Xbox Series X istället för PS5. Game pass är ju rena drömmen! Har nog aldrig varit så pepp!

Medlem

Har aldrig spelat så många olika spel som när Game Pass har kommit. Från 0-100K Gamerscore gick det rätt segt ändå men nu snabbt till 120 mycket tack vare Game Pass. Kul köra sånt man aldrig annars hade kört som Spiritfarer och liknande.

Av dessa ska jag nog testa RS6, sen kanske köra igenom Grim Fandango igen. Ett av mina favoritspel.

Medlem

Tänkte slå till och köpa spelet förra veckan men höll ut, det var tur det. Fullständigt älskar GamePass.

Håller även med @Ribcage, man hittar spel man aldrig hade testat på annars. Även min GameScore flyger iväg. Ser fram emot när Xbox får rull på sina exklusiva titlar, detta kommer bli galet kul!

Ambassadör
Xbox

@ribcage @Lirilesh @Rhymst
Man upptäcker så himla många spel som man hade missat om de inte kommit till XGP, riktigt bra och trevliga spel dessutom. Allt från småspel till genres som man kanske inte normalt rör sig i.
Jag var mycket tveksam till japanska knasspel tidigare men så laddade jag hem Nier: Automata från Game Pass och föll pladask! Hade aldrig hänt annars. Det fick mig att pröva på Yakuza och så var man fast i det också

Massor av härliga indiespel som annars bara hade försvunnit i bruset (många på release också), storspel som man inte behöver köpa, alla 1st party-spel dag 1... För att inte tala om perks, rabatter, xCloud, EA Play m.m.

Det är riktigt trevlig att så fort ett nytt 1st party-spel avtäcks så behöver man inte fundera på om man ska köpa det eller inte, man vet att man kommer att spela det. Allt som släpps har man i sitt bibliotek på releasedagen! Med tanke på hur nextgen ser ut att arta sig med (minst) 23 Xbox-studios så lär det bli åka av...

Xbox Game Pass är grymt!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har börjat skita i att köpa nya spel. Jag tänker att det kommer säkert till Game Pass senare, etc. Iofs är inte backloggen tom, så det kanske är bra! Känner ni igen er?

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag har börjat skita i att köpa nya spel. Jag tänker att det kommer säkert till Game Pass senare, etc. Iofs är inte backloggen tom, så det kanske är bra! Känner ni igen er?

Lite. Sen känns det väl redan som att jag har så många. Även om de är till låns en del.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag har börjat skita i att köpa nya spel. Jag tänker att det kommer säkert till Game Pass senare, etc. Iofs är inte backloggen tom, så det kanske är bra! Känner ni igen er?

Jag med.
Har knappt köpt något spel i år.
Game Pass räcker (och blir över) för min del.
Dessutom har spelen som jag velat spela som exempelvis Crusader Kings 3 och Age of empires 3 definitive ed kommit direkt till Game Pass.
Kommer vänta med Baldur's gate 3... Betalar inte 600:- för EA.
Kommer däremot att köpa Cyberpunk 2077 när det släpps.
Fortsätt så här.

Inaktiv

Hoppas Siege kommer till PC, jag har sneglat på det ganska länge.

Det har säkert postats förr men såg en bra deal på sweclockers jag högg direkt så kan ju saxa hit det om någon missat. Tog själv tre år ultimate för ca 40:- /månad. Dealen gjorde att en Series X mest troligt kommer stå i tv-bänken lagom till jul

Steg 1: Köp önskat antal månader av Xbox Live gold (jag köpte 3st 12 månaders kort av Elgiganten: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-one-spel/P....

Steg 2: Ladda in korten via: http://www.microsoft.com/redeem (Se till att inte gå över totalt 36 månader på kontot om du redan har Xbox Live Gold och välj ej att ha på auto renewal för en gratis månad då detta kan ta dig över max gränsen på 36 månader)

Steg 3: Gå med i Game Pass ultimate, betala 10kr och få sedan din Xbox Live Gold tid konverterad direkt: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass

Har det tipsats många gånger tidigare kan mod ta bort det givetvis.

Tack @Mortaigne för att du sammanfattar på ett bra sätt i de här trådarna så jag slipper leta!

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Hoppas Siege kommer till PC, jag har sneglat på det ganska länge.

Det har säkert postats förr men såg en bra deal på sweclockers jag högg direkt så kan ju saxa hit det om någon missat. Tog själv tre år ultimate för ca 40:- /månad. Dealen gjorde att en Series X mest troligt kommer stå i tv-bänken lagom till jul

Steg 1: Köp önskat antal månader av Xbox Live gold (jag köpte 3st 12 månaders kort av Elgiganten: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-one-spel/P....

Steg 2: Ladda in korten via: http://www.microsoft.com/redeem (Se till att inte gå över totalt 36 månader på kontot om du redan har Xbox Live Gold och välj ej att ha på auto renewal för en gratis månad då detta kan ta dig över max gränsen på 36 månader)

Steg 3: Gå med i Game Pass ultimate, betala 10kr och få sedan din Xbox Live Gold tid konverterad direkt: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass

Har det tipsats många gånger tidigare kan mod ta bort det givetvis.

Tack @Mortaigne för att du sammanfattar på ett bra sätt i de här trådarna så jag slipper leta!

Japp, detta är galet prisvärt.

Kan även rekommendera för såna som mig som kanske har 2 år kvar som vill fylla på 1 år till en billigare peng.

Den 10e november sker en conversion från EA Play till GamePass med en ratio på 3:1, alltså tre månader EA Play konverteras till en månad GamePass.

Köper man då tre år av EA Play (250x3) så får man ett år av GamePass (1620kr). Det är inte samma fina erbjudande som Guldkonverteringen men helt klart billigare än standardpriset.

1
Skriv svar