Dina save-filer från Diablo 2 funkar i Diablo 2 Resurrected

Robot
Dina save-filer från Diablo 2 funkar i Diablo 2 Resurrected
Medlem

Längtar som fan. Men jag vill även att detta ska bli bra så det gör inget om det släpps sent i år. Men det känns ju som att detta kommer bli as bra!!

Medlem

Föråtsättningen att ni har varit inne på ditt gamla konto inom 90 dagar! Annars så är väl kontot borta och dina gubbar raderade.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Föråtsättningen att ni har varit inne på ditt gamla konto inom 90 dagar! Annars så är väl kontot borta och dina gubbar raderade.

Antog att det var SP-karaktärerna som man kunde flytta över? Och inte dom från B-net?

För övrigt hoppas jag att dom implementerar att man kan använda Ladder runewords även i SP läget. För oss som inte orkar köra ladder varje gång...


signatur

Submission is for the weak

Gnällkuk

Det är iofs lite coolt, men har svårt att se att vi som återvänder med Resurrected inte börjar om från början


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bådar gott för remastern även om jag inte har kvar mina gamla hjältar från back in the day.

Medlem

Det spelet hade mått bra av om man skippade eller gjorde jäkla "attack rating".. oj, nu har man visst 35% chans att träffa en fiende som är lika stort som ett satans träd!!! Hur fan kan man missa en sving mot ett jävla träd liksom!!

Medlem

Ser inte riktigt poängen med denna remaster. Diablo 2 har åldrats som fint vin och är precis lika spelbart idag som back then. Grafikstilen är så ikonisk att jag inte skulle se hur de kan förbättra den utan att förstöra atmosfären på samma gång, speciellt med tanke på hur Diablo 3 såg ut. Skippar nog detta personligen.

Medlem

Jag hade hoppats lite förbättringar såsom ett större stash/inventarie och autoloot på guld. Även möjligheten att kunna specca om mer än en gång per svårighetsgrad hade varit välkommet (kan dock få kosta en ansenlig summa guld dock).

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Jag hade hoppats lite förbättringar såsom ett större stash/inventarie och autoloot på guld. Även möjligheten att kunna specca om mer än en gång per svårighetsgrad hade varit välkommet (kan dock få kosta en ansenlig summa guld dock).

Kommer komma en shared stash så den kommer bli större. Autoloot på guld kommer även komma. Respec finns redan också så bara att farma en token.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Är det någon som vet om de kommer att göra någonting mot fusk och bottar som redan finns till Diablo 2?

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Jag hade hoppats lite förbättringar såsom ett större stash/inventarie och autoloot på guld. Även möjligheten att kunna specca om mer än en gång per svårighetsgrad hade varit välkommet (kan dock få kosta en ansenlig summa guld dock).

autoloot på guld är med i remastern (kan stängas av om man inte gillar)
större inventory kommer det inte vara. däremot en större kista att lägga prylar i

Medlem
Skrivet av Fredede:

Ser inte riktigt poängen med denna remaster. Diablo 2 har åldrats som fint vin och är precis lika spelbart idag som back then. Grafikstilen är så ikonisk att jag inte skulle se hur de kan förbättra den utan att förstöra atmosfären på samma gång, speciellt med tanke på hur Diablo 3 såg ut. Skippar nog detta personligen.

Jo, fast det är lite trevligt att spelet får högre upplösning och flyter på lite bättre.

Själv så känner jag dock inget behov att gå tillbaka till något jag redan har lämnat bakom mig med bland annat gammal speldesign.

Jag är inte så nostalgisk av mig och har en lång backlogg av spel som jag upplever som bättre och mer utvecklade än dessa nostalgi trippar.
Snart så börjar väl alla spela Quake RA3, CS 1,6 och Unreal Tournament igen med bara bättre grafik:)

Men visst, släpp Heroes of Might and magic 2 och 3 för 4K med lite finare texturer och ett fåtal optimeringar så kanske jag tar mig ett varv genom SP delen.

Medlem

haha fan då, har dom på en gammal floppy disk någonstans.

Medlem

Jag har också min save på någon USB.
Nu äger jag dock ingen PC och kommer vilja spela på Xbox Series X.
Har det kommit någon info om det kommer vara möjligt? Eller är det bara om man har för avsikt att spela det på PC som det är möjligt?

Medlem

Undra om jag fasen inte har kvar mina sparfiler sen jag spelade D2 sist, för drygt 20 år sen...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo, fast det är lite trevligt att spelet får högre upplösning och flyter på lite bättre.

Själv så känner jag dock inget behov att gå tillbaka till något jag redan har lämnat bakom mig med bland annat gammal speldesign.

Jag är inte så nostalgisk av mig och har en lång backlogg av spel som jag upplever som bättre och mer utvecklade än dessa nostalgi trippar.
Snart så börjar väl alla spela Quake RA3, CS 1,6 och Unreal Tournament igen med bara bättre grafik:)

Men visst, släpp Heroes of Might and magic 2 och 3 för 4K med lite finare texturer och ett fåtal optimeringar så kanske jag tar mig ett varv genom SP delen.

Unreal Tournament med 4K-grafik hade jag inte tackat nej till iaf! HOMM 3 fick ju nån HD-version vill ja minnas. HOMM 2 och 3 behöver bara lite hjälp med upplösningen annars är dom vackra som dom är. <3


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Det spelet hade mått bra av om man skippade eller gjorde jäkla "attack rating".. oj, nu har man visst 35% chans att träffa en fiende som är lika stort som ett satans träd!!! Hur fan kan man missa en sving mot ett jävla träd liksom!!

Det är väl samma logik som att man kan slunga en enorm eldboll från sina fingrar mot något. För att det det är så det fungerar i det universumet.

Medlem

Jag får nog gräva rätt djupt i min låda om jag ska hitta igen hårddisken med mina d2-filer från 2000.

Medlem

Har inga save-filer men vad gör det? Det ska bli ett sant nöje att köra en slow level på nytt. Startar med en Light/orb-sorc för MF sen är vi igång


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Hypen växer.

Börjar om från början.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hade kanske varit bättre med något antifusk-system, än möjlighet att använda gamla hackade LVL99 SOJ gubbar?

1
Skriv svar